Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk Highline (2010)

autoreview

Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk Highline (2010)

Signalement

UitvoeringGolf Variant 1.4 TSI 122pk Highline
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf149.500 km
KM-stand laatst150.999 km
Lezerswaardering: 20%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Aankoop van deze occassion

  • 149.500 km

Na 4 jaar prima gereden te hebben in de 307 break, nu gekozen voor inruil en model met automaat en ietsje nieuwer. Deze Golf Variant heeft weliswaar veel km gelopen maar is uitstekend onderhouden dus zou nog wel een tijdje mee kunnen. De proefrit was fantastisch als stond de auto op 'cecupte' banden ja dat rijdt niet maar er komen nieuwe onder en de auto wordt uitgelijnd dus dat moet dan weer prima in order zijn. Ik zal proberen zsm mn eerste ervaringen te delen.

De 1e 1000km...

  • 150.999 km

Afgelopen paar dagen in Duitsland onderweg geweest.
Op winterbanden Michelin Alpin A5.
Bij aankoop trilde/wiebelde de auto bij een bepaalde snelheid zo tussen de 70-100km/h.
Na het monteren van nieuwe banden was dat een stuk minder maar nog steeds trillen/wiebelen.
Na het vervangen van de velg r.a. werd het beter, maar nog steeds trilt/'wiebelt' nog steeds bij 80-90km/h. Ik vermoed dat er iets is met de homokineten/aandrijf assen. De auto moet toch weer terug naar de garage.
Verder heb ik stevig gereden en kom ik gemiddeld niet boven een verbruik van 1:12 uit. daar zitten ook grote stukken 160-190km/h bij dus op zich voor een benzine valt het nog mee.
Bij 80-90km/h zie je dat de auto echt wel 1:18-1:22 kan rijden als je heel voorzichtig bent met je rechtervoet. Voor mij is dat dus niet realistisch. De fabrieksopgave komt mij idioot over, en heeft werkelijk niets met de praktijk te maken. Maar goed dat zijn nu eenmaal de regels in Europa.
Verder fijn sturende en remmende auto maar ik vind hem toch we klein en erg laag zitten. De automaat rijd fantastisch alleen moet je even wennen om in de sneeuw weg te rijden dan moet de rechtervoet echt op stand heel gevoelig.
Kachel / airco doet het prima, wel lijkt er ergens een blaadje tussen te zitten moet ik nog naar kijken.
De auto is uitzonderlijk snel voor zo'n klein motortje, ik hoef maar weinig auto's voor mij te laten, en inhalen met de kickdown gaat als een raket, dat is wel heerlijk tov TDI.
Alleen ja het verbruik.....nou ja we zullen zien einde van het jaar of een tdi een betere keuze was geweest. Die kost ook meer wegenbelasting, en ik rijdt niet zo heel veel ong. 25.000 per jaar.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

Gerelateerde forum topics

Praat verder op het forum