Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 105pk BMT Highline (2013)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Golf Variant 1.6 TDI 105pk BMT Highline |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2013 |
Jaar van aanschaf | 2018 |
KM-stand bij aanschaf | 132.000 km |
KM-stand laatst | 188.600 km |
Leuke ruime heerlijke wagen
- 188.600 km
Een wagen daar je qua uiterlijk misschien aan moet wennen, en dan vooral de achterzijde. De wagen rijdt echt voortreffelijk, echter na de tuning met een tuning op maat is de wagen echt een heerlijk ding. Ruim, zuinig en behoorlijk uitgerust, al mis je voor een Highline toch behoorlijk wat onderdelen die er op moeten zitten. Gelukkig hebben we een hobby en de extra's zitten er bijna nu allemaal aan/op.
Rij er dagelijks 88km mee, is niet veel voor een diesel maar het is prima te doen. Verbruik ligt op 3,8liter op de 100km en gemiddeld staat het op 4,8l per 100km. Voor de tuning was het verbruik iets hoger. De tuning is stage 1, zoals ze dat noemen en de wagen heeft nu 147,1pk met 275Nm en doet de wagen echt goed.
De wagen rolt op 18inch met 225 45 banden. Rijdt goed, maar door de postbode elastiekjes voel je dan wel elk klinkertje en kuiltje.
Het rijcomfort van deze station is zeer goed en al helemaal op de lange baan. De zit achter het stuur is prima instelbaar, ben zelf maar 173cm lang. Ook achterin is de ruimte erg goed te noemen, al is de zit in het midden van de achterbank wat hard.
Al met al hoop ik er nog even mee door te rijden en er nog lang van te kunnen genieten.
Update 17-12-2019
Inmiddels enkele kilometers (+/- 35000km) en updates verder nog altijd genieten van m'n Golf 6 Variant. Ik heb sinds deze wagen niet meer zoveel gereden als in mijn beginjaren van mijn rijbewijs. Elke dag geniet ik van de wagen en het rijcomfort in combinatie met het vermogen is heerlijk. Ik heb overwogen de wagen te verkopen, maar blijkbaar bestaat Nederland uit gelukzoekers in de 2e hands markt en heb dan ook maar besloten de wagen te houden. Het is dan ook bijna tijd voor het grote onderhoud namelijk de distributieriem en waterpomp wissel en tevens de apk.
Ik heb al enkele VW specialisten gevraagd wat de kosten zijn en ja ook de VW Dealer (lees stealer) maar de prijzen lopen er uiteen. Van €1400 bij de stealer tot €880 voor een hoog aangeschreven VW Specialist en bij een universele garage € 575,-- Heb nog geen keuze gemaakt, maar aankomende weken moet het gebeuren want dan krijgt de wagen 2 weken vakantie en ga ik met m'n Lupo rond omdat het kerstreces op het werk is. Het zal mij benieuwen wat er bij de Golf allemaal uitkomt en of de wagen nog weer een jaar mee kan.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.