Volkswagen Golf GTI (1989) #4
autoreview
Signalement
Uitvoering | Golf GTI |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1989 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 269.000 km |
KM-stand laatst | 289.500 km |
perfect
- 285.000 km
Na reeds verschillende vw golf gti's gereden te hebben van allerlei jaartallen kwam ik deze golf gti 5deurs tegen op een tweedehands webside in Belgie.
het was een orginele golf gti 2 van 19 april 1989 met 269000km.
het voertuig had de volgende opties:open dak,ABS,servostuur,5deuren,metallic blauwe kleur.
de auto was van eerste eigenaar met volledig ingevuld onderhoudsboekje en de prijs was 2300 euro keuringsvrij(verplicht in Belgie bij verkoop van auto).
na een jaar gereden te hebben zonder een probleem begon de auto plots regelmatig stil te vallen.
meestal kon ik de auto daarna gewoon weer starten en rijden.
zo heb ik een aantal maanden nog gereden omdat ik dacht dat ik vuile benzine had getankt.
bij 278000 heb ik de benzinepomp laten vervangen tesamen met een klein onderhoud bij een officiele vw werkplaats en dacht dat het probleem gedaan was maar het kwam regelmatig terug.
bij 280000km opnieuw binnen bij de vw werkplaats voor de voorste uitlaatbuis die gescheurd was in het flexibel gedeelte.
onkosten rond de 550 euro.
auto weer stilgevallen in garage (eindelijk)zo kon men het probleem makkelijker vinden zei men en ze hadden gelijk.
het probleem zat in een elektrisch kabeltje ergens bij de bobijn wat bijna gebroken was en langs buiten BIJNA niet te zien.
nu rijdt ik al 5000 km zonder problemen en start/schakelt en rijdt prima bij warm of koud weer.de auto wordt gebruikt als 2de auto.
er staan BBS rm velgen7.5 en195/50/15 banden op in de zomer.
Getint glas en zwart/rode achterlichten is het enige wat veranderd is sinds ik hem heb.ohja ook een radio/cd zit er in met de orginele luidsprekers.
het verbruik is circa 1 op 10km.
zo dat was het zowat.
klepstoters (licht getik)
- 285.400 km
bij koude motor getik in de motor,blijkt om een klepstoter te gaan.
worden binnenkort vernieuwt.
klepstoters
- 285.400 km
Heb een afspraak gehad in de garage,maar is niets gebeurt aan de auto ivm de klepstoters.
Een klepstoters maakt een beetje herrie bij koude motor,volgens garage rijdt ik te korte afstanden en inderdaad,bij langere afstanden rijden (+-15km)nadien niets aan de hand.
Ga nog even wachten,de auto moet rond 286500 km's op onderhoud,laatste stempel komt dan in het onderhoudsboekje van de GTI.
nieuwe klepstoters
- 287.500 km
hallo.
op 14/10/2010 nieuwe klepstoters laten plaatsen door officiele vw garage.
ongeveer 400 euro armer maar de GTI rijdt nu weer prima.
nu op naar de 300.000km's.
Bijna 290000 km
- 289.500 km
Inmiddels bijna 290000km met de GTI en bolt nog steeds prima.
Ondertussen zijn de BBS velgen verkocht,ik als 46 jarige was het beu om de velgen perfect te onderhouden en heb andere(BORBETS)gekocht die ik persoonlijk ook mooi vond en minder onderhoud vergen.Hierbij de foto's.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.