Volkswagen Golf 2.0 Highline (2000)

autoreview

Volkswagen Golf
Volkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen Golf - interieurVolkswagen Golf - interieur

Signalement

UitvoeringGolf 2.0 Highline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf65.000 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 0%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De Golf 4 highline komt de fabriek uit met een respectabel aantal opties en de 2000cc krachtbron is voldoende voor soepel rijden. Echter, als je een auto zoekt die ’pittig’ is, is het raadzaam voor een 16-klepper te gaan, de 2.0 versie moet het met 8v stellen. Het is niet zo dat de auto niet actief te rijden is, sterker nog, 180km/h is prima te doen, zonder te veel lawaai of het gevoel dat de auto ’licht’ word.

Qua rij-eigenschappen vond ik de Golf III beter, die was harder geveerd en kwam wat stabieler over. De Golf IV is zéker niet ’los’, maar voelt af en toe wat ’waggelig’ aan. Wil wederom niet zeggen dat snel bochtenwerk en ’leuk sturen’ is uitgesloten, maar verwacht geen GTI-prestaties of wegligging.

Qua comfort is er niks te klagen. Ik heb op bepaalde dagen (in de vakantie) bij 30 graden in 1 dag 1200 kilometer afgelegd, en de golf gaf geen kik. Mijn rug en benen trouwens ook niet, en dat is wel eens anders geweest. (ik ben 1.95m lang en weeg rond de 100 kilo) De automatische airco is een inmiddels onmisbare optie, en qua uiterlijk is het een ontzettend leuke, serieuze auto. Bij de highline versie zijn de stootstrips standaard in kleur meegespoten, en de standaard lichtmetalen velgen en in de koplamp-units ingebouwde mistlampen maken de auto ’af’.

Als audio/muziekfreak was ik overigens zéér te spreken over het bose-8 speaker audiosysteem, een absolute aanrader als je van muziek onderweg geniet.

Enige ’issue’ die ik met de 2.0 highline heb is het hoge brandstofverbruik in relatie tot de prestaties. Dit zorgt aan de andere kant voor souplesse en betrouwbaarheid, maar om die reden doe ik hem weg.

PROBLEMEN

Electrisch probleem, bleek te liggen aan het feit dat de bouten waarmee de accu vastzit niet goed waren aangedraaid.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.