Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Volkswagen
  • Golf

Volkswagen Golf 2.0 Comfortline (1999)

autoreview

16
Volkswagen Golf 2.0 Comfortline (1999)
Snoeperd
  • Snoeperd8
  • Gebruikersreview
6 maart 2009 om 17:19
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringGolf 2.0 Comfortline
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf133.700 km
KM-stand laatst168.500 km
Lezerswaardering: 37%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De Volkswagen Golf 2.0 8v 5 drs handgeschakeld - 1

  • 134.300 km
  • 6 maart 2009

Auto heb ik gekocht 11 februari van dit jaar 2009. Op de teller stond een KM stand van 133.700KM. Deze auto gekocht zonder garantie bij een lokaal autobedrijf.

Naar de auto wezen kijken en gezien hoe goed deze auto in de lak zat. Na een proefritje gemaakt te hebben, offerte meegekregen wat we zouden betalen als we tegen meerprijs er andere velgen onder zouden willen en omdat we niks inruilen er nog iets vanaf ging.

Toen erover nagedacht en zelfde week terug gegaan om tot de koop over te gaan. Diezelfde ochtend voor de koop nog even gereden en wederom auto reed perfect.

Het is een VW Golf 2.0 8v Comfort line 5 deurs uit 1999.
Auto is altijd van de 1ste eigenaar geweest (aantoonbaar) en altijd bij de VW dealer onderhouden. APK zit erop tot september. Ook is de distributieriem 1,5 jaar geleden vervangen.

De auto heeft de volgende extra's:

- Climate control
- Electrische ramen voor + achter
- Afneembare trekhaak
- USB Radio met CD speler

Hij moet wel binnekort een beurtje hebben, maar dat laat ik doen bij een ander bedrijf waar ik altijd heb gewerkt als auto poetser. Daar heb ik voor ik de auto heb gekocht de auto naar laten kijken. De monteur vertelde me dat die 100% in orde was, uitlaat zgan en ook de remschijven/blokken waren recent vervangen.

Ook de 17" velgen die ik eronder hem laten zetten staan er erg leuk onder. Zijn niet de orgineelste velgen, je ziet ze veel onder golf/passat/a3, maargoed ik vind het mooi en dat vind ik het belangrijkste. Reden dat ik 17" heb en niet groter is vanwege het comfort. Comfort gaat pas boven de 17" verloren (persoonlijk) natuurlijk.

Ook de afneembare trekhaak is handig. Ben 20, dus geen senior die met z'n caravan naar Frankrijk gaat, maar is nooit verkeerd als die erop zit.

Pluspunten auto:

- Lekkere wegligging
- Trekkracht onderin
- Degelijk gebouwd
- Motor loopt lekker rustig

Minpunten auto:

- Verbruik (maaja dat wist ik toen ik hem kocht)

Voor de rest nog niet meer minpunten ontdekt.

Problemen auto:

- Als je de motor start hoor je een ratel (heel kort). Dit is de startmotor die moet gesmeerd worden. Voor de rest niet schadelijk.

Zodra er meet KM gemaakt worden blijf ik het hier updaten! Ohja er staat trouwens 4 automaat, maar het is een 5 handbak, weet niet hoe ik dit kan wijzigen!

Bedankt voor het lezen en vele veilige kilometers!

1ste kleine inspectie gehad

  • 135.500 km
  • 4 april 2009

Na de auto gekocht te hebben, na laten kijken bij een garage waar ik altijd auto's gepoetst heb. Auto zag er perfect uit, monteur kon niks vinden wat niet goed was. Olie wel ververst, op mijn verzoek, omdat de standaard longlife olie bagger is. Dunne olie en voor een prijs van 22,- euro voor een liter word ik niet blij van. Ik reed met 1 liter ongeveer 1200 KM. Nu 10/40 erin zitten en oliefilter vervangen en tot nu toe geen schrikbarende liters moeten bijvullen, maargoed zoveel is er nog niet mee gereden. In verhouding is die wel een stuk zuiniger geworden. In september komt de APK en tegen die tijd een grote beurt en meteen nog een keer de olie verversen.

Geen enkel probleem gehad met de auto rijd zeer fijn. Op snelweg haal ik een verbruik van 1:14/1:15 en in de stad 1:9. Helaas rij ik alleen in de stad.

APK + grote beurt

  • 139.200 km
  • 4 september 2009

Vandaag was de grote dag voor het golfje. De eerste APK stond op het programma. Was er van overtuigd dat die er zo doorheen zou komen en dat deed die inderdaad. Ik heb wel een grote beurt laten uitvoeren. Het volgende is daarbij gedaan:

- Olie ververst + filter
- Luchtfilter vervangen
- Remmen losgemaakt en schoongemaakt
- Bougies nagekeken, waren prima
- Interieurfilter vervangen
- APK

Kunnen we mooi weer een jaartje er tegen aan.

Wintermaanden

  • 142.000 km
  • 27 januari 2010

Nog volop in de wintertijd. Auto start ondanks de vorst, sneeuw en lage temperaturen prima! Gelukkig geen problemen tot nu toe gehad. Auto word bijna 11 jaartjes oud begin Februari!

Nieuwe APK

  • 148.500 km
  • 15 september 2010

Nieuwe APK vandaag gehad. Alles was in orde en nog steeds erg gelukkig dat ik mijn auto ongeveer 1,5 jaar geleden alweer heb aangeschaft.

Wel in de tussentijd 2 problemen die naar voren zijn gekomen. Geen grote problemen, maar het zijn wel problemen en deze worden dan ook opgelost.

Tijdens de winter is de binnenkant van het cilinderslot aan de bestuurderskant van binnen kapot gevroren. Dit houd in dat het metaal afgebroken is door waarschijnlijk de vorst. Oorzaak: deur gaat niet meer open als je met de sleutel draaid + beperkte draaimogelijkheid. Er word deze week bij de Volkswagendealer van Udenhout in Oss een nieuw cilinderslot besteld. Helaas was er voor deze auto geen reparatiesetje meer te krijgen (alleen t/m Golf III). Schade: +/- €105 euro!

Probleem 2, is dat het benzineklepje niet meer dichtgaat! Als de schakelaar ingedrukt word hoor je de klik niet meer van het motortje. Ik heb al begrepen dat deze rechts achterin de kofferbak te vinden is, dus dit maar is een keer loshalen. Iemand tips hiervoor?

Hou jullie op de hoogte!

Cilinderslot vervangen

  • 149.550 km
  • 28 oktober 2010

Had hiervoor al gemeld dat mijn cilinderslot in de wintermaanden kapot is gegaan door vocht in het slot en de vrieskou. Onlangs het slot besteld bij de volkswagendealer, €105,00 euro afgerekend en paar dagen later kreeg ik het belletje dat die binnen was. Het monteren ervan is 1 minuut werk:
- Deur open en aan de binnekant van de deur een zwart beschermdopje verwijderen
- Imbus pakken en schroef losdraaien en ondertussen met een platte kop schroevendraaier het zwarte kapje wat om je slot heenzit op de buitekant van de deur terugduwen.
- Je kunt nu het cilinderslot eruit trekken en het kapje eraf klikken.
- Nieuwe slot op het zwarte plaatje klikken en in het gat van je deur schuiven
- Weer vastdraaien met de imbus

let op: ben niet bang dat je imbus eruit zal vallen tijdens draaien en onderin je deur beland, want dit zal niet gebeuren, hij blijft altijd zitten!

Korte update

  • 153.000 km
  • 27 mei 2011

Een korte update. Maar een aantal kilometer erbij gereden dus geen spannende update. Alles werkt en functioneerd naar behoren dus ik heb niks te klagen.

Raammechanisme kapot

  • 154.000 km
  • 20 juni 2011

Vanmorgen deed ik mijn raam naar beneden en weer omhoog en de raammechanisme-geleiders braken doormidden. Het gevolg was dat de ruit aan de bestuurderskant "los" in de deur zat. Ruit kon dus niet meer omhoog en bleef omlaag staan. Niet prettig met dit weer!

Vervolgens naar de lokale volkswagendealer gereden om een nieuw reparatiesetje (€48,-) te scoren (van de Udenhout te Oss). Helaas weer plastic geleiders maar de man verzekerde me dat dit aangepaste geleiders waren. Ik kreeg er nieuw draad bij. Nu heb ik ook gehoord dat er aluminium geleiders zijn alleen dat kende de beste man niet. Ik kreeg dus weer plastic geleiders mee, al waren die wel anders. Hopen dat we voorlopig niet nog een keer de ruit moeten vervangen, want het was me toch een k.. karwei. Na een paar uurtjes sleutelen zit alles weer en werkt alles weer naar behoren.

Update na een lange tijd

  • 160.000 km
  • 22 januari 2014

Toch maar eens een update naar een lange tijd.
In, ik schat ongeveer half 2012, is het motortje van mijn benzineklepje kapot gegaan. De schakelaar werkte nog wel, maar het motortje aan de binnenkant van de auto was kapot. Daardoor sloot het benzineklepje niet meer! Vervolgens een nieuw motortje besteld bij de lokale Volkswagen-dealer en vervolgens ingebouwd. Wat een rot klus omdat het motortje helemaal achterin de auto bij de kofferbak, links midden/bovenin is weggewerkt. Je moet daarvoor de bekleding van de zijkant van de achterbak verwijderen. Niet het leukste klusje. Motortje was wat ik me kan herinneren ongeveer €20,- euro.

Voor de rest geen problemen met de Golf. Auto loopt lekker, komt zonder problemen door de APK en is gewoon top! Helemaal tevreden mee!

Distributieriem vervangen + APK

  • 164.500 km
  • 22 januari 2014

APK van de auto liep af, dus tijd om een afspraak te maken. Meteen maar de distributieriem en waterpomp laten vervangen die al iets meer dan 5 jaar dienst deden. Meteen een grote beurt laten doen. Kreeg te horen dat mijn banden nog een jaar mee konden maar dat ze daarna echt vervangen moesten worden. De banden begonnen droogtescheurtjes te vertonen.

Een spannend moment

  • 167.500 km
  • 22 januari 2014

Eind januari 2013 teruggekomen van een heerlijke drieweekse vakantie. Toen ik over Nederland vloog en de sneeuw zag liggen, kom je net terug uit 30 graden Thaise zon, dan zweet je spontaan omdat je jezelf afvraagt of de auto nog wel zal starten. Vervolgens naar de auto gelopen, of ja eerst gezocht.

Nadat we de auto eindelijk gevonden hadden, begonnen met uitgraven. De auto stond net op het punt waar de sneeuwschuivers van Schiphol hun overtollige sneeuw heen schuiven. BALEN! Vervolgens de Golf uitgegraven en het was maar afwachten of de auto, die drie weken ondergesneeuwd op Schiphol stond, wel wilde starten. Gelukkig deed de Golf dat!

APK + nieuwe velgen en banden

  • 168.500 km
  • 22 januari 2014

In september liep de APK weer af. Tijd voor een kleine beurt, maar ook voor nieuwe banden. Tijdens mijn vorige APK werd mij verteld dat de banden de volgende keer, deze keer dus, echt vervangen moesten worden. Ze vertoonde droogtescheurtjes. Vervolgens weer originele Volkswagen Golf 4 velgen erop laten monteren met wieldoppen. De oude velgen met oude banden via Marktplaats verkocht voor een zacht prijsje. Zijn we daar ook weer vanaf.

De nieuwe banden, 15 inch, rijden trouwens zoveel beter dan de lichtmetalen 17 inch velgen die erop lagen. Veel meer comfort. Ik had nooit verwacht dat er tussen 15 inch en 17 inch zoveel verschil zou zitten, maar dat is zeker wel zo. Nu had ik ook zeer slechte banden op mijn lichtmetalen velgen liggen, iets wat ook zeker meespeelde. In ieder geval ben ik blij dat ik besloten heb originele velgen erop te monteren met originele wieldoppen. We gaan het lekker basic houden!

Ohja, in juli 2013 is mijn dashboardkastje kapot gegaan. Het handvat/hendeltje om het dashboardklepje open te doen was lam. Dashboardkast compleet vervangen. Ik heb een beige interieur. Nu was het erg lastig om een beige dashboardkastje te kopen, dus een zwarte op de lokale sloop gehaald voor €10,- euro. In perfecte staat! Enige minpuntje is dat het slot niet werkt op mijn eigen sleutels. Nu vind ik dat niet heel erg, omdat ik het slot van het dashboardkastje toch nooit gebruik.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Volkswagen Golf? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Volkswagen Golf
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

INFO
XLEasy
XLEasy
Volkswagen Golf 1.0 TSI 110pk Life (5D/6H)
€ 489
Bekijk nu ⟩
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen Golf 1.0 TSI 110pk Life (5D/6H)
€ 499
Bekijk nu ⟩
Arval
Arval
Volkswagen Golf 1.4 eHybrid 204pk Style (5D/6A)
€ 539
 
Volkswagen Golf in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Volkswagen Golf 1.6 Trendline

    Volkswagen Golf 1.6 Trendline

    • 1998
    • 272.000 km

    € 1.000

    Volkswagen Golf 1.6-16V Highline

    Volkswagen Golf 1.6-16V Highline

    • 2000
    • 267.372 km

    € 1.250

    Volkswagen Golf Cabriolet 2.0 Trendline

    Volkswagen Golf Cabriolet 2.0 Trendline

    • 2001
    • 197.896 km

    € 2.750

Meer Volkswagen Golf occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Volkswagen Golf VIII

    406
    • 14 december 2021

Lezersreacties (16)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Volkswagen Golf specificaties
  • Volkswagen Golf occasions
  • Volkswagen Golf video's
Advies en informatie
  • Volkswagen Golf tests
  • Volkswagen Golf gebruikersreviews
  • Volkswagen Golf index
PREMIUM
Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI – 2012 – 303.058 km - Klokje Rond

Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI – 2012 – 303.058 km - Klokje Rond

Zeg je TSI, dan komen er meteen visioenen van vervuilde motoren, rammelende distributiekettingen,...

Lees meer
 

Volkswagen Golf reviews

  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 2.3 V5 Highline (2001)

    Volkswagen Golf 2.3 V5 Highline (2001)

    • 6 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.6 (1998)

    Volkswagen Golf 1.6 (1998)

    3
    • 23 april 2021
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.6 16V Comfortline (2002)

    Volkswagen Golf 1.6 16V Comfortline (2002)

    3
    • 23 augustus 2020
  • Gebruikersreview
    Golf 1.8 5V Turbo GTI (2000)

    Golf 1.8 5V Turbo GTI (2000)

    10
    • 20 augustus 2019
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.9 TDI 110pk Highline (1999)

    Volkswagen Golf 1.9 TDI 110pk Highline...

    8
    • 23 juli 2019
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.9 TDI 150pk Highline (2001)

    Volkswagen Golf 1.9 TDI 150pk Highline...

    7
    • 4 mei 2019
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.9 TDI 100pk Pacific (2003)

    Volkswagen Golf 1.9 TDI 100pk Pacific (2003)

    3
    • 29 december 2018
meer reviews
Klokje Rond - Volkswagen Golf V5

Klokje Rond - Volkswagen Golf V5

68

Wie een vijftien jaar oude, bovengemiddeld gemotoriseerde Volkswagen Golf koopt, kan maar beter...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline Business R (2018)

    Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline...

    1
    • 22 juni 2022
  • PREMIUM
    Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI – 2012 – 303.058 km - Klokje Rond

    Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI – 2012...

    • 21 juni 2022
  • Ford Focus ST vs. Volkswagen Golf GTI - Dubbeltest

    Ford Focus ST vs. Volkswagen Golf GTI -...

    197
    • 17 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.6 Optive (2007)

    Volkswagen Golf 1.6 Optive (2007)

    2
    • 14 juni 2022
  • PREMIUM
    BMW 128ti vs. Ford Focus ST vs. Volkswagen Golf GTI

    BMW 128ti vs. Ford Focus ST vs. Volkswagen...

    • 14 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 130pk Life Business (2021)

    Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 130pk Life...

    1
    • 10 juni 2022
  • Achtergrond
    Is de Volkswagen ID3 een betere EV dan de e-Golf?

    Is de Volkswagen ID3 een betere EV dan...

    477
    • 4 juni 2022
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Tiguan 1.4 TSI PHEV 245pk R-Line Business+ (2022)

    Volkswagen Tiguan 1.4 TSI PHEV 245pk R-Line...

    4
    • 22 juni 2022
  • Nieuws
    Greenwheels stapt versneld over op EV's

    Greenwheels stapt versneld over op EV's

    52
    • 22 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline Business R (2018)

    Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline...

    1
    • 22 juni 2022
  • Nieuws
    Volkswagen: 'Productie loopt risico door stop Russisch gas'

    Volkswagen: 'Productie loopt risico door...

    42
    • 22 juni 2022
  • Nieuws
    Volkswagen ID Aero: elektrische sedan komt in 2023

    Volkswagen ID Aero: elektrische sedan komt...

    47
    • 22 juni 2022
  • Nieuws
    Facelift voor Volkswagen Touareg

    Facelift voor Volkswagen Touareg

    67
    • 21 juni 2022
  • PREMIUM
    Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI – 2012 – 303.058 km - Klokje Rond

    Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI – 2012...

    • 21 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden