Volkswagen Golf 1.9 TDI 150pk GTI (2002)

autoreview

Volkswagen Golf
Volkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen Golf - interieurVolkswagen Golf - interieur

Signalement

UitvoeringGolf 1.9 TDI 150pk GTI
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf5 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Wow, wat een auto! Zeker na de anabole behandeling van Pon waarbij het originele motormanagement is vervangen door één van ABT (met volledige fabrieksgarantie).
139 KW (175 PK) en een koppel van 380 Nm. Probeer dit maar ééns bij te houden. Was voor deze ingreep mijn Golf GTI TDI een lekker wagentje om mee te karren, nu verbaast mij het acceleratievermogen weer keer op keer. Zeker met de tussensprints zijn er maar weinig middenklassers (en hoger) die dit bij kunnen benen. Het enige wat jammer is de turbo-lag. Met gasgeven duurt het heel even voordat de stoomlocomotief wakker wordt (voor de ingreep van Pon was dit eveneens het geval). Het overall gebruik is zo’n 6,2 liter per 100 km waarbij af en toe gaspedaal behoorlijk wordt ingetrapt (héérlijk het versnellen van deze auto).

Voor de rest alleen maar lof over deze Volkswagen. De voortreffelijk schakelende zesbak is even wennen maar daarna wil je niet meer (160 km/h bij 3000 toeren in VI). Met name de interieurafwerking, leren Recaro’s, staat op een éénzaam hoog niveau. Een minpuntje zou kunnen zijn dat er geen breedstralers op deze auto gemonteerd kunnen worden. Ondanks de Xenonverlichting is dit een heerlijke aanvulling als je in het buitenland over slecht verlichte wegen rijdt. Een ander gemis is het ontbreken van olietemperatuur meter die naar mijn mening in een GTI-uitvoering aanwezig dient te zijn. Voorts is de tankinhoud naar mijn mening te klein voor een auto in deze klasse. Met tien liter extra kom je toch weer stuk verder.

Jammer ook nog dat de dealer wat missers heeft gemaakt met de aflevering. Zo was de GTI-aanduiding niet verwijderd, was een goedkope armsteun voorin gemonteerd in plaats van originele, en nog een aantal ander kleinigheden.

PROBLEMEN

Olie bijvullen bij ± 12.000 km. Moeite doen om binnnen twee weken een afspraak te maken voor een grote beurt. Oliegebruik moet wel in de gaten worden gehouden!

Intercooler slang was er afgeschoten. Is door de dealer keurig onder garantie vervangen.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.