Volkswagen Golf 1.9 TDI 115pk Highline (1999)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Golf 1.9 TDI 115pk Highline |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1999 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand bij aanschaf | 153.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Golf in 2005 gekocht, af-fabriek was hij geleverd met chip-tuning, waardoor hij een respectabele 143 pk zou moeten produceren. Tot op de dag van vandaag heb ik dit echter nooit laten controleren, maar aangezien ik er dagelijks zo’n 100km in rijd, ben ik ervan overtuigd dat dit ook echt het geval is, wat een kogel!
Verknocht ben ik eraan. Iedere keer als ik een andere weggebruiker inhaal en even het gaspedaal diep intrap. De duw die je in je rug krijgt is zelfs bij 140 km/h nog verslavend.
Hij is voorzien van bijna alle opties die destijds leverbaar waren, exclusief lederen bekleding. Het zijn dan ook comfortabele kilometers die ik ermee maak. Een beetje afbreuk hieraan doet het sportonderstel en de 17’ velgen met 225/45 rubber. Zeker op polderweggetjes kan dit de passagiers niet altijd behagen.
------------------------------------------------------------------
22-12-2008
Auto heeft nu ongeveer 283.000 km gedraaid en net een grote beurt gehad. Weer geen bijzonderheden. Remschijven achter beginnen slecht te worden, maar volgend de garage kan dit nog wachten tot de volgende (kleine) beurt, die bij ongeveer 300.000 km zal plaats vinden.
Lang over gedacht de auto weg te doen en op zoek te gaan naar een Golf V 2.0 TDI. Maar ja, gezien de huidige km stand en de leeftijd is dit ook niet echt verstandig zolang ik er geen grote kosten mee krijg. Blijf dus voorlopig nog maar lekker doorkachelen met de IV en hoop er nog veel kilometers mee te maken.
Electrische spiegelverstelling heeft trouwens kuren de laatste tijd. De ene keer doet ie het wel en vervolgens weer een paar weken niet... Reparatie schijnt nogal duur te zijn. Hoop niet dat hiermee de aftakeling is ingezet...!
PROBLEMEN
Ik heb met deze auto één keer grote kosten gehad, wat kwam door een lekke koppakking. Verder de gebruikelijke onderhoudsbeurten, iedere 15000 km, en om de 90000 de distributieriem. De vorige keer heb ik gelijktijdig de waterpomp laten vervangen, omdat dit bij vw’s een onderdeel is wat nog wel eens kapot kan gaan. Verder geen bijzonderheden.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.