Volkswagen Golf 1.9 TDI 110pk Highline (2001)

Volkswagen Golf
Volkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen Golf - interieurVolkswagen Golf - interieur

UitvoeringGolf 1.9 TDI 110pk Highline
Bouwjaar2001

Bij aankoop van mijn nieuwe auto waren een aantal zaken van belang.
Het moest een diesel worden ivm de te rijden km per jaar en dat moeten wel leuke km worden dus geen saaie diesel voor mij.

Na een klein poosje rustig opzoek te zijn geweest naar een betrouwbare auto met weinig km ben in deze golf tegen gekomen bij Pon occasion.
Na een goede deal te hebben gemaakt incl 6 maanden netwerk garantie, ben ik gaan ervaren hoe het leven is al golf rijder.

TDI met een rode 1 dat rijd wel lekker door, maar daarbij nog lekker zuinig ook.
Top snelheid ligt om en nabij de 200 Km/h per uur, maar belangrijker nog wel denk ik is dat hij zich lekker schakel lui laat rijden, hij vraagt niet continue om een versnelling terug te schakelen bij inhaal aktie.

Weg ligging op de recht baan is vrij comfortabel. Alleen wanneer het op bochten aan komt is het bijna een ramp te noemen.
Ik mag me graag wat sportiever door het verkeer verplaatsen, zowel recht uit als door de bocht, maar dat laatste is de golf niet echt op lijf geschreven.

De banden 195/65/15 is dan wel standaard en hij is ook nog high line afgeveerd, maar hij heldt veel en dijnt in de lange bochten, en in korte bochten wil hij graag over zijn voorwielen glijden.
Nu schijnt dit probleem te zijn van het type band wat eronder ligt namelijk, continental eco CP, maar ja dit was maar een suggestie.

Interieur is prima voor elkaar, sport stoelen heerlijk, lekker laag zitten, climatronic aanboord. geluids comfort is prima, af en toe wat luidruchtig gebrom uit de motor, maar wind geruis op de snelweg is niet noemens waardig.

Vlotte auto, waar je goed met 4 personen in kan zitten, en zo moet zuinig in verbruik.

Update(120.000)
Hij is gechipt naar 140pk, dit is zeker een aanrader voor optrekken en tussensprints, de auto laat zich daardoor nog makkelijker en luier rijden.
Ook is hij met gele koni’s en veren verlaagd, dit heeft de wegligging zeer ten goede gekomen, in combinatie met 16 inche 4 motion velgen.
Super auto, ik kan niet zo een reden verzinnen om een ander te kopen, kwa zit en rijden is het nog gewoon een auto die ook met de nieuwste generatie perfect kan mee komen.

-Elektromotor, zowel links als rechts voor de ramen.
-versnellingsbak rammel, maar na opnieuw afstellen pook en nieuwe kogeltjes was dit probleem verholpen.

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf