Volkswagen Golf 1.9 TDI 110pk Highline (1998)

autoreview

Volkswagen Golf 1.9 TDI 110pk Highline (1998)

Signalement

UitvoeringGolf 1.9 TDI 110pk Highline
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf100.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik heb hem nog niet zolang maar had ook de mogelijkheid op mijn werk om wat van de VW GOLF- BORA-PASSAT, te mogen ervaren. Ik ben de tot de conclusie gekomen dat als ik er één aanschaf zou het een GOLF TDI moeten worden. Heb er geen spijt van, het is gewoon een perfekte auto/motor combinatie. Trekt als een lier en dat ook nog op BIO-DIESEL. Er is ook nog aan gechipt en heeft nu een vermogen van 145 pk en een koppel van 293 Nm. In één woord formidabel!
Het is ook nog een automaat en die reageert pijlsnel en twijfelt niet aan ’zal ik nou wel of niet moeten gaan op of terug schakelen’ als ik rustig normaal rijd, houdt deze zijn toeren perfect beheerst, en mocht ik toch wat sneller weg willen komen dan komen de Newtonmeters om de hoek zetten. Zonder terugschakelen en dus veel motorlawaai knalt hij vooruit, mocht ik het dus wel willen trap je hem gewoon verder in en schakelt als nog terug, met als uitkomst dat deze dan vrij komende power eigenlijk niet nodig is want in gewoon stadsverkeer heb je hier wel genoeg aan. Qua comfort hij is best wel stug, maar dat rustige rijden met zo´n auto maakt dat weer goed. Oja! Wat betreft de autogordel dat is wel even lastig inklikken. Er zit namelijk zo’n leuke maar wel zo fijne armleuning in de weg.

Heden 12-01-06 heb ik een koelwaterverwarmer geplaatst van het merk DEFA. Werkt perfect. Nu start ik altijd met een warme motor. Dan verbruikt de auto minder brandstof bij de koude start en er is minder motor slijtage bij koude motor. Ook worden minder schadelijke stoffen uitgestoten bij de koude start.

PROBLEMEN

Er is volgens mij aan mijn linkerdeur de ruitgeleiding het aan het begeven. Dat blijkt toch een kwaaltje te zijn van de VW Golf. Ik was hier van op de hoogte. De ruit kan ik wel tot op de laatste 5 cm. laten zakken. Zou ik het verder doen dan moet ik hem terug helpen voor de helft. Maar daar kun je ook weer een revisiesetje voor krijgen heb ik begrepen. Ook heb ik zelf een slangetje ondekt dat niet in een leidingklem zat met als gevolg dat deze dus wel was door geschuurd (op een dun velletje na dan. Dit slangetje zit achter tegen het schutbord aan en is bevestigd aan het inlaatspruitstuk een heeft te maken met de intercooler. Na dat ik dit dus vervangen heb (in 2 min) constateerde ik dat het om een vacuumslangetje ging.
De accu is wel wat aan de zwakke kant ,en dat kan ik merken met de wintertemp. maar dat is ook alweer verholpen door een koelwaterverwarmer in te bouwen (tussen de koelwater slangen) Nu start hij dus vele malen lichter en minder slijtage bij koude motor.
Conclusie: de motor loopt veel beter met zijn koude start. Verder kan ik gelukkig nog niet meedelen over evt. problemen. Maar ik hou dan MyReview wel op de hoogte.
Heden 28-04-2006. Tot op heden geen klachten, maar wel achter de huidige kilometerstand gekomen, maar dan nog met 60000 km meer op de teller heb ik hem voor een goede prijs gekocht.
Raam mechanisme laten controleren en wat bleek: gewoon wat vaseline op de rubbers tot in de deur en alle klachten zijn weg. Zo zie je maar weer: een beetje vet doet wonderen.
heden 21-05-2006. Tot voor kort hoor ik tijdens het uitstappen en ongelijke wegen de stbilisatorrubbers of rubber kraken of piepen hoe je het maar noemen wilt. dit blijkt ook een kwaaltje te zijn, maar dit is alweer opgelost door middel van wat smeervet tussen het rubber en de houder te spuiten, maar zal hoogst waarschijnlijk bij de volgende keuring vervangen moeten worden,, denk ik!
Maar goed, een beetje vet doet alweer wonderen.
verder gèèn problemen.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens