Volkswagen Golf 1.9 SDI (2002)

Volkswagen Golf
Volkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen Golf - interieurVolkswagen Golf - interieur

UitvoeringGolf 1.9 SDI
Bouwjaar2002

Na zeven jaar gereden te hebben in een VW POLO SDI (nieuw gekocht) was daar plotseling het afscheid. Met 215000 km op de teller was plotseling een cement truck.
Noodgedwongen op zoek naar een wat grotere SDI. Dit werd een Golf uit 2002. Wat als eerste op viel was de rust bij stationair draaien (Polo SDI is wat rumoeriger). Qua rijden is het toch weer een duidelijk stap vooruit. Ligt goed op de weg (195 banden), stuurt goed en remt uitstekend (4x remschijf). Schakelen is fantastisch. Olieverbruik is bijna niets. Was bij de Polo toch wat meer. Het verbruik is tot op heden 1/21 gemiddeld (na 16000 gereden te hebben). Ik rij veel snelweg en doe het rustig aan (jakkeren op de linkerbaan hoeft van mij niet en gezien de drukte is gemiddeld 100 per uur perfect). Ik gebruik veel cruise control. Met de hulp van de computer is snel te zien wat het verbruik doet. De auto is in de lage toerentallen niet snel. Verwacht geen wonderen, wil je snelheid dan dan was een TDI een betere optie geweest. Met een SDI is in de lagere toerenregionen snel op schakelen vereist om er wat snelheid in te krijgen. Inhalen op de snelweg gaat, maar wederom verwacht niet dat je achter in je stoel gedrukt word. Voor mijn was de hoofdzaak comfortabel op en neer naar mijn werk. Kan niet anders zeggen dat dat wel kan met deze auto. Hij is zuinig zoals gezegd 1/21 gemiddeld. Comfortabel: airco en cruise control en de prima stoelen (goede zit).
Word vervolgd!

De auto is gekocht met een Pon verzekering die een hoop zaken dekt die niet vallen onder verbruiksonderdelen (remmen, banden etc. etc).
Na een aantal weken ging tijdens het rijden het ABS lampje + handremlampje branden.
Om een lang verhaal zeer kort te maken werd dit probleem mede dankzij de prima hulp van een SEAT dealer in Dordrecht opgelost. Via deze verzekering werd een ABS regelunit vervangen (totale kosten 1000 euro, voor mij niets!). De extra kosten om de auto voor het tweede jaar te verzekeren (250 euro) werden door het vervangen van deze ABS regelunit snel terug verdient.
Verder geen problemen. De Golf heeft pas zijn ’kleine’ beurt gehad. No problemo.

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf