Volkswagen Golf 1.9 SDI (2002)

autoreview

Volkswagen Golf
Volkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen Golf - interieurVolkswagen Golf - interieur

Signalement

UitvoeringGolf 1.9 SDI
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf54.000 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 0%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na zeven jaar gereden te hebben in een VW POLO SDI (nieuw gekocht) was daar plotseling het afscheid. Met 215000 km op de teller was plotseling een cement truck.
Noodgedwongen op zoek naar een wat grotere SDI. Dit werd een Golf uit 2002. Wat als eerste op viel was de rust bij stationair draaien (Polo SDI is wat rumoeriger). Qua rijden is het toch weer een duidelijk stap vooruit. Ligt goed op de weg (195 banden), stuurt goed en remt uitstekend (4x remschijf). Schakelen is fantastisch. Olieverbruik is bijna niets. Was bij de Polo toch wat meer. Het verbruik is tot op heden 1/21 gemiddeld (na 16000 gereden te hebben). Ik rij veel snelweg en doe het rustig aan (jakkeren op de linkerbaan hoeft van mij niet en gezien de drukte is gemiddeld 100 per uur perfect). Ik gebruik veel cruise control. Met de hulp van de computer is snel te zien wat het verbruik doet. De auto is in de lage toerentallen niet snel. Verwacht geen wonderen, wil je snelheid dan dan was een TDI een betere optie geweest. Met een SDI is in de lagere toerenregionen snel op schakelen vereist om er wat snelheid in te krijgen. Inhalen op de snelweg gaat, maar wederom verwacht niet dat je achter in je stoel gedrukt word. Voor mijn was de hoofdzaak comfortabel op en neer naar mijn werk. Kan niet anders zeggen dat dat wel kan met deze auto. Hij is zuinig zoals gezegd 1/21 gemiddeld. Comfortabel: airco en cruise control en de prima stoelen (goede zit).
Word vervolgd!

PROBLEMEN

De auto is gekocht met een Pon verzekering die een hoop zaken dekt die niet vallen onder verbruiksonderdelen (remmen, banden etc. etc).
Na een aantal weken ging tijdens het rijden het ABS lampje + handremlampje branden.
Om een lang verhaal zeer kort te maken werd dit probleem mede dankzij de prima hulp van een SEAT dealer in Dordrecht opgelost. Via deze verzekering werd een ABS regelunit vervangen (totale kosten 1000 euro, voor mij niets!). De extra kosten om de auto voor het tweede jaar te verzekeren (250 euro) werden door het vervangen van deze ABS regelunit snel terug verdient.
Verder geen problemen. De Golf heeft pas zijn ’kleine’ beurt gehad. No problemo.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens