Volkswagen Golf 1.8 5V Turbo GTI (1998)

autoreview

Volkswagen Golf
Volkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen Golf - interieurVolkswagen Golf - interieur

Signalement

UitvoeringGolf 1.8 5V Turbo GTI
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf69.000 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 0%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Wat een auto... was m"n eerste gedachte toen ik hem zag staan een paar jaar geleden toen de Golf 4 net uit was. En nu 6 jaartjes later ben ik in het bezit van die auto en de gedachte die ik toen der tijd bij die auto had qwa comfort, prestaties etc zijn nu drie dubbel dik beloond, want deze auto rijd wel zo ontzettend lekker...
Tuurlijk is het echte kartachtige van de ouwe GTI type 1/type 2 helemaal verdwenen in deze auto maar wat maakt dat uit... In het begin toen deze Golf GTI net uitgekomen was was er best veel kritiek op de auto, want het was geen echte GTI meer volgens velen. Er werd zelfs beweerd dat de V6 4-motion de "nieuwe" GTI zou zijn, omdat die sneller was etc. Maar wat is dat voor vergelijking? Een 4 cilinder tegenover een 6 cilinder... Dat is appels met peren vergelijken.
Nou geloof me dit karretje rijd behoorlijk hard en als je ff je rechter voetje stijf houd zit je zo op de 200. Van binnen is het ook 1 en al luxe. Mijn auto is ingevoerd vanuit Duitsland. Heb hem van de eerste eigenaar. Alle boekjes waren aanwezig (en ingevuld). Zelfs de aankoop en afleveringspapieren vanuit de fabriek zaten erbij. Verder heeft de auto een schitterend interieur, zwarte leren Recaro"s, automatische Climatronic, winterpakket, electrisch pakket, 16 inch BBSjes eronder, zwart metallic etc, echt een plaatje van een auto en het verbruik is bijzonder goed te noemen. Tuurlijk als je gaat trappen dan lust ie ook wel een slokkie benzine extra, maar als je gewoon normaal met het verkeer mij rijd is 1 op 15/16 heel goed haalbaar. Zelf hebben we voor een 5 deurs gekozen i.v.m de kleine. De ruimte achterin is best te doen, maar houd er rekening mee dat de voorstoelen wel de nodige ruimte in beslag nemen. Maar ja tegen de tijd dat die kleine een grote word zien we wel weer verder. Voor nu valt er prima mee te leven. M"n vrouwtje mag er mee rijden... maar ik rij hem de garage uit ;)

PROBLEMEN

Gelukkig geen, rij de auto altijd zo"n 20 minuutjes rustig op temperatuur en laat hem bij thuiskomst altijd ff een minuutje draaien zodat de turbo kan afkoelen. Het enige waar ik aan moest wennen in het begin was het turbo gat. Dat merk je vooral als je binnen de bebouwde kom rijdt. Dan rijdt de auto wat schokkerig/zenuwachtig. Omdat je dan rustig rijdt lijkt het wel of de turbo een beetje twijfelt of ie nou in moet grijpen of niet. Maar over het algemeen went het wel. Dus ben je aan het kijken voor een Golf 4 GTI dan kan ik je als echte VW fanaat met een gerust hart zeggen dat deze auto echt de moeite waard is om op z"n minst is een keertje in proef te rijden, wedden dat je hem koopt...

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.