Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Volkswagen
  • Golf

Volkswagen Golf 1.8 5V Turbo GTI (1998)

autoreview

1
Volkswagen Golf 1.8 5V Turbo GTI (1998)
Volkswagen Golf 1.8 5V Turbo GTI (1998)Volkswagen Golf 1.8 5V Turbo GTI (1998)Volkswagen Golf 1.8 5V Turbo GTI (1998)Volkswagen Golf 1.8 5V Turbo GTI (1998)Volkswagen Golf 1.8 5V Turbo GTI (1998)Volkswagen Golf 1.8 5V Turbo GTI (1998)Volkswagen Golf 1.8 5V Turbo GTI (1998)Volkswagen Golf 1.8 5V Turbo GTI (1998)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringGolf 1.8 5V Turbo GTI
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf69.000 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 0%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 17 juni 2004

Wat een auto... was m"n eerste gedachte toen ik hem zag staan een paar jaar geleden toen de Golf 4 net uit was. En nu 6 jaartjes later ben ik in het bezit van die auto en de gedachte die ik toen der tijd bij die auto had qwa comfort, prestaties etc zijn nu drie dubbel dik beloond, want deze auto rijd wel zo ontzettend lekker...
Tuurlijk is het echte kartachtige van de ouwe GTI type 1/type 2 helemaal verdwenen in deze auto maar wat maakt dat uit... In het begin toen deze Golf GTI net uitgekomen was was er best veel kritiek op de auto, want het was geen echte GTI meer volgens velen. Er werd zelfs beweerd dat de V6 4-motion de "nieuwe" GTI zou zijn, omdat die sneller was etc. Maar wat is dat voor vergelijking? Een 4 cilinder tegenover een 6 cilinder... Dat is appels met peren vergelijken.
Nou geloof me dit karretje rijd behoorlijk hard en als je ff je rechter voetje stijf houd zit je zo op de 200. Van binnen is het ook 1 en al luxe. Mijn auto is ingevoerd vanuit Duitsland. Heb hem van de eerste eigenaar. Alle boekjes waren aanwezig (en ingevuld). Zelfs de aankoop en afleveringspapieren vanuit de fabriek zaten erbij. Verder heeft de auto een schitterend interieur, zwarte leren Recaro"s, automatische Climatronic, winterpakket, electrisch pakket, 16 inch BBSjes eronder, zwart metallic etc, echt een plaatje van een auto en het verbruik is bijzonder goed te noemen. Tuurlijk als je gaat trappen dan lust ie ook wel een slokkie benzine extra, maar als je gewoon normaal met het verkeer mij rijd is 1 op 15/16 heel goed haalbaar. Zelf hebben we voor een 5 deurs gekozen i.v.m de kleine. De ruimte achterin is best te doen, maar houd er rekening mee dat de voorstoelen wel de nodige ruimte in beslag nemen. Maar ja tegen de tijd dat die kleine een grote word zien we wel weer verder. Voor nu valt er prima mee te leven. M"n vrouwtje mag er mee rijden... maar ik rij hem de garage uit ;)

PROBLEMEN

  • 17 juni 2004

Gelukkig geen, rij de auto altijd zo"n 20 minuutjes rustig op temperatuur en laat hem bij thuiskomst altijd ff een minuutje draaien zodat de turbo kan afkoelen. Het enige waar ik aan moest wennen in het begin was het turbo gat. Dat merk je vooral als je binnen de bebouwde kom rijdt. Dan rijdt de auto wat schokkerig/zenuwachtig. Omdat je dan rustig rijdt lijkt het wel of de turbo een beetje twijfelt of ie nou in moet grijpen of niet. Maar over het algemeen went het wel. Dus ben je aan het kijken voor een Golf 4 GTI dan kan ik je als echte VW fanaat met een gerust hart zeggen dat deze auto echt de moeite waard is om op z"n minst is een keertje in proef te rijden, wedden dat je hem koopt...

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Volkswagen Golf? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Volkswagen Golf
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

INFO
XLEasy
XLEasy
Volkswagen Golf 1.0 TSI 110pk Life (5D/6H)
€ 560
Bekijk nu ⟩
ANWB
ANWB
Volkswagen Golf 1.0 eTSI 110pk Life (5D/7A)
€ 574
Bekijk nu ⟩
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen Golf 1.0 TSI 110pk Life (5D/6H)
€ 579
Bekijk nu ⟩
Arval
Arval
Volkswagen Golf 1.4 eHybrid 204pk Style (5D/6A)
€ 560
 
Volkswagen Golf in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Volkswagen Golf Cabriolet 1.8 Highline

    Volkswagen Golf Cabriolet 1.8 Highline

    • 1999
    • 163.645 km

    € 4.444

    Volkswagen Golf 1.4-16V Highline

    Volkswagen Golf 1.4-16V Highline

    • 2000
    • 141.244 km

    € 2.250

    Volkswagen Golf 1.6-16V Ocean Airco

    Volkswagen Golf 1.6-16V Ocean Airco

    • 2003
    • 226.976 km

    € 1.450

Meer Volkswagen Golf occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Volkswagen Golf VIII

    406
    • 14 december 2021

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Volkswagen Golf specificaties
  • Volkswagen Golf occasions
  • Volkswagen Golf video's
Advies en informatie
  • Volkswagen Golf tests
  • Volkswagen Golf gebruikersreviews
  • Volkswagen Golf index
PREMIUM
Volkswagen Multivan vs. Hyundai Santa Fe - Dubbeltest

Volkswagen Multivan vs. Hyundai Santa Fe - Dubbeltest

Personenbussen zijn in Nederland doorgaans onbetaalbaar, maar dankzij plug-in hybridetechniek...

Lees meer
 

Volkswagen Golf reviews

  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 2.3 V5 Highline (2000)

    Volkswagen Golf 2.3 V5 Highline (2000)

    • 13 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 2.3 V5 Highline (2001)

    Volkswagen Golf 2.3 V5 Highline (2001)

    • 6 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.6 (1998)

    Volkswagen Golf 1.6 (1998)

    3
    • 23 april 2021
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.6 16V Comfortline (2002)

    Volkswagen Golf 1.6 16V Comfortline (2002)

    3
    • 23 augustus 2020
  • Gebruikersreview
    Golf 1.8 5V Turbo GTI (2000)

    Golf 1.8 5V Turbo GTI (2000)

    10
    • 20 augustus 2019
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.9 TDI 110pk Highline (1999)

    Volkswagen Golf 1.9 TDI 110pk Highline...

    8
    • 23 juli 2019
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.9 TDI 150pk Highline (2001)

    Volkswagen Golf 1.9 TDI 150pk Highline...

    7
    • 4 mei 2019
meer reviews
Klokje Rond - Volkswagen Golf V5

Klokje Rond - Volkswagen Golf V5

68

Wie een vijftien jaar oude, bovengemiddeld gemotoriseerde Volkswagen Golf koopt, kan maar beter...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 2.3 V5 Highline (2000)

    Volkswagen Golf 2.3 V5 Highline (2000)

    • 13 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.4 TGI BlueMotion Comfortline (2014)

    Volkswagen Golf 1.4 TGI BlueMotion Comfortline...

    1
    • 5 augustus 2022
  • Nieuws
    Komst nieuwe Volkswagen Golf nog onzeker

    Komst nieuwe Volkswagen Golf nog onzeker

    230
    • 3 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 2.0 TSI R 4Motion (2021)

    Volkswagen Golf 2.0 TSI R 4Motion (2021)

    6
    • 19 juli 2022
  • Volkswagen e-Golf - 2017 - 81.142 KM - Accudegradatie

    Volkswagen e-Golf - 2017 - 81.142 KM -...

    141
    • 7 juli 2022
  • Nieuws
    Geheime ruimte in auto binnenkort verboden

    Geheime ruimte in auto binnenkort verboden

    77
    • 1 juli 2022
  • Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI – 2012 – 303.058 km - Klokje Rond

    Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI – 2012...

    • 28 juni 2022
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 2.3 V5 Highline (2000)

    Volkswagen Golf 2.3 V5 Highline (2000)

    • 13 augustus 2022
  • Nieuws
    Volkswagen Polo 6N/6N2 - Facelift Friday

    Volkswagen Polo 6N/6N2 - Facelift Friday

    45
    • 12 augustus 2022
  • Nieuws
    Volkswagen ID Buzz nu al geliefd tuningobject

    Volkswagen ID Buzz nu al geliefd tuningobject

    37
    • 12 augustus 2022
  • Achtergrond
    Opel Astra Sedan vs. Volkswagen Vento vs. Renault 19 Sedan - Uit de Oude Doos

    Opel Astra Sedan vs. Volkswagen Vento vs....

    67
    • 10 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen ID3 58kWh 204pk Business (2020)

    Volkswagen ID3 58kWh 204pk Business (2020)

    1
    • 9 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen ID3 58kWh 1st Plus (2020)

    Volkswagen ID3 58kWh 1st Plus (2020)

    5
    • 9 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Polo 1.0 80pk Comfortline (2020)

    Volkswagen Polo 1.0 80pk Comfortline (2020)

    2
    • 8 augustus 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden