Volkswagen Golf 1.6 GL (1995)

autoreview

Volkswagen Golf 1.6 GL (1995)

Signalement

UitvoeringGolf 1.6 GL
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1995
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf154.378 km
KM-stand laatst206.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 206.000 km

--------+ 5drs VW Golf 1.6 GL 55KW/75pK Magic Black +------------
Concluderend:
Degelijk aanvoelende auto met rustige fijne motor en degelijk, iets saai interieur. De prettige besturing in combinatie met prettige berijderstoel maken het wel een echte Duitse rijdersauto. Er zijn weinig auto’s, van deze leeftijd, in het C-segment met een verbruik van 6,9 l/100km, € 264 wegenbelasting per jaar en 330-1152 liter bagageruimte. Zelfs in de huidige auto’s is deze combinatie bijna niet te vinden. Dus is het een beste koop; ik daag je uit een betere te vinden. En na al die jaren kan hij qua techniek en looks nog gewoon meekomen. Kortom een ideale occasion, die bij goed onderhoud jaren mee kan gaan. En met wat extra’s aan aftermarket is er een aantrekkelijke auto van te maken. Kortom aanrader.

PROBLEMEN

  • 206.000 km

- Versleten koppelingsplaten (360 euro bij vakgarage vervangen).
- Geïmplodeerde knalpot van uitlaat (140 euro bij fitter vervangen).
- kapot ventilatieregelpaneel. (50 euro, zelf vervangen, wel een rot klus).
- Wegroesten van achterklep (bekend ontwerpfoutprobleem: onder achterruit zit een inkeping waar water blijft staan) en roest rondom (100 euro voor achterklep met originele vwgolf-spoiler + 325 euro uitdeuken/spuitwerk gehele auto).
- Kapotte benzinepomp en gescheurde bobine waardoor motor niet meer startte. (Kostbare grap; 190 euro slepen (door RDW binnen 1uur) en 460 euro reparaties bij vakgarage).

Service is de dealer dus geheel vreemd. De dealer absoluut geen moeite voor je om je verder te helpen. Onderdelen zijn zeer duur zodat het erg loont om te kijken of het merkloos of van Bosch of zo te krijgen is. Kortom de dealer zou wat meer aan service en prijs mogen doen willen ze me als klant ontvangen.

Na tweede APK keuring:
- Versleten spanrol en multiriem; piepend geluid (138euro bij fitter vervangen).

28 januari 2007: geen noemenswaardige problemen. Auto is nu in goede conditie en start trouw.

Weer door de APK keuring: Stom, naar de Kwikfit hiervoor geweest. Zijn niet competent er voor. Hadden niet juiste inschatting van olielekkage, en rekenende voor het afstellen van de lampen geld terwijl dat in de grote beurt hoort te zitten. Niet netjes al met al. Verder is het digitale klokje want kapot: een streepje gaat niet aan.

In augustus 2007: Mislukte inbraak in Amsterdam. Met schroevendraaier is het slot van de passagiersdeur geprobeerd te forceren. Gevolg sleutel werkt niet meer aan passagierszijde. Verder is hierdoor waarschijnlijk ook de centrale vergrendeling ontregeld. Doordat de deuren steeds automatisch dicht sloegen heb ik van de centrale vergrendeling de stroom gehaald.

21 september 2007: Olielekkage, hele motor en onderkant van de auto onder de olie, bij nadere inspectie bleek het mee te vallen. Het was de oliedruksonde die lekt, waardoor het hele motorblok onder zat. Na vervanging, koste nieuwe sonde en nieuwe olie 44euro50 en wasstraat 9euro (moest hij toch), ben ik weer het heertje ;)

1 januari 2008: de 200.000 km behaald. Functioneert goed, behoudens dat het olie lampje bij stationair af en toe bij een warme motor flikkert. Mogelijk staat daar een reparatie aan te komen echter draait de motor zelf in stationair geheel perfect en start ook in de winter soepel in een keer. Denk dat ik nog even afwacht.

September 2008: startproblemen als het licht iets te lang laten branden door accuproblemen, wat niet gek is met een accu die 9 jaar trouwe dienst te hebben geleverd. Toch maar de accu met pensioen laten gaan en voor 130 euro een nieuwe er in laten zetten. (Had weinig keuze motor afzetten was geen optie).
27 September 2008: Moeiteloos door de APK na vernieuwen van voorbanden ivm slijtage.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.