Volkswagen e-Golf (2017) #6
autoreview

Signalement
Uitvoering | e-Golf |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2017 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand bij aanschaf | 8 km |
KM-stand laatst | 19.614 km |
- 19.614 km
Ik rij nu een half jaar met deze auto en ik ben er bijzonder enthousiast over. Elektrisch rijden is een genot. De auto zoeft over de weg. Acceleratie is dik in orde. Ik ben een grote fan van de B-stand, zodat je bijna niet hoeft te remmen. De auto is standaard al zeer rijk uitgerust en heb er zelf nog wat opties bij gedaan. De file assistent is ook erg prettig als je even geen zin om hebt om zelf te het pedaal te bedienen.
De actieradius kwam in de lente en zomer goed overeen met wat VW zelf opgeeft, je haalt makkelijk de 200km als je 120~130km/u rijdt. Als je veel N-wegen rijdt of binnen de bebouwde kom, kom je hier zelfs met gemak bovenuit. Aangezien ik vaak een mix rij van snelweg/N-wegen/binnen bebouwde kom, haal ik de actieradius van 200km met gemak. Ik doe niet mijn best om zuinig te rijden, wel gebruik ik het regeneren zoveel mogelijk.
Nu de wintermaanden komen, ben ik wel benieuwd of dit veel invloed gaat hebben op de actieradius. Ik heb de warmtepomp optie er op genomen, dit zou positieve invloed moeten hebben op de actieradius.
Wat ik wel heb gemerkt is dat harde tegenwind en/of regen, behoorlijk invloed kan hebben op de actieradius.
Het enige wat mij persoonlijk een beetje tegenvalt, is de geluidskwaliteit van het DynAudio systeem. Ik had er meer van verwacht. Zeker omdat mijn vorige Golf 5 en 6 van zichzelf al zeer goed geluid hadden zonder uitebreiding.
Mijn gemiddelde verbruik op lange termijn is momenteel 15,5 kWh/100km. Dat is eigenlijk dus van mei tot en met november.
Ik zal begin december een reset doen en dan na een maand het nieuwe gemiddelde verbruik posten.
Nog een puntje. Toen ik de auto net had en de gehele zomer gaf de actieradius meter 295km aan, bij een volle accu. Deze begint nu te dalen tot 266km. Uiteraard is die 295km en 266km niet reëel, maar het geeft wel aan dat de auto rekening houdt met de weersomstandigheden.
Update 3-1-2018;
Ik heb de verbruiksmeter gereset begin december. Over de hele maand december en de eerste 3 dagen van januari heb ik nu een gemiddeld verbruik van 16,9kWh/100km. Dit is gemeten over 2227km.
December was natuurlijk een vrij zachte maand. De enige 2 dagen dat het sneeuwde schoot het verbruik wel omhoog. Maar over het algemeen vind ik het nog steeds netjes.
Update 1-3-2018
Nu hebben we een paar zeer koude winterdagen. Het verbruik schiet goed omhoog. Mijn gemiddelde zit nu op 19 kWh/100km en zal nog hoger worden verwacht ik. Uiteraard blijf ik mijn gewone rijstijl aanhouden en ga niet expres zuiniger rijden.
De actieradius is ook flink aan 't inkakken. Ik haal nu zo'n 160km op één lading. Mijn advies; probeer zoveel mogelijk voor te verwarmen, dit heeft voordelig invloed op je actieradius en is natuurlijk prettig als je in de auto stapt.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Volkswagen Golf
Had je deze auto's al gezien?

Volkswagen Golf 7.5 1.0 TSI 110 pk|Highline Virtueel Cockpit| Carplay|Adaptive Cruise Control|Dealer Onderhouden|
- 2017
- 65.307 km

Volkswagen Golf 1.5 TSI 150pk DSG Highline Alcantara Virtual Cockpit DAB+ Parkeersensoren
- 2019
- 95.604 km

Volkswagen Golf 1.4 TSI Highline | R-line | ACC | LED
- 2018
- 120.240 km