Volkswagen Caddy Combi 1.9 TDI 105pk Trendline (2004)

autoreview

Volkswagen Caddy Combi
Volkswagen Caddy CombiVolkswagen Caddy CombiVolkswagen Caddy CombiVolkswagen Caddy CombiVolkswagen Caddy CombiVolkswagen Caddy Combi - interieurVolkswagen Caddy Combi - interieur

Signalement

UitvoeringCaddy Combi 1.9 TDI 105pk Trendline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf38.000 km
KM-stand laatst319.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 202.000 km

We hebben de auto zeer voordelig kunnen kopen, een kale rode tdi met deuren ipv een klep achter.

Geen enkele opties verder, maar wel de tdi motor, dat vond ik toch belangrijker.

Altijd goed onderhouden bij een bedrijfswagen gespecialiseerde garage, de auto maakt veel (werk) km\'s dus het moet wel goed zijn.

En dat is ie ook! in de 160.000km in 3 jaar is er werkelijk nog nooit iets kapot geweest of dat er iets vervangen zou moeten worden, op het normale onderhoud na natuurlijk. Gewoon een goede degelijke auto zonder de storingsgevoelige comfort delen. Alleen een airco zou de volgende keer wel gewenst zijn.

Echt een wereld bak, een sterke pompverstuiver tdi met variabele turbo, erg soepel en snel reagerend, trekt goed vanaf 1500tpm. en in duitsland 185kmh aangetikt!
Hij is zeker niet traag en komt goed van z\'n plek. In de regen is de ASR wel makkelijk, volgas over rotondes is anders veel wielspin!
Je hoort de motor wel werken, maar het is tenslotte ook een bedrijfsauto, ,maar vervelend klinkt de motor zeker niet.

De remmen zijn prima, ik vind ze zelf wat te gevoelig, ze \'\'happen\'\' erg.
De wegligging is prima voor een bestelauto, alleen is de achterkant vrij stug wat te merken is met drempels.

Het interieur is zeer ruim, en een mooi dashboard, jammer dat er geen temperatuurmeter in zit. Schakelen doet ie prima, lekker licht en soepel.
De stoelen zijn erg slecht... dit moet echt beter kunnen!


Het verbruik is een nette 1op16.

PROBLEMEN

  • 202.000 km

Helemaal geen!

Voldoet nog steeds prima!

  • 319.000 km

Bij de ca 300.000km kwamen de 1e slijtage problemen.

Vanwege trillingen is er een nieuw vliegwiel en koppeling gemonteerd.

Ook was de uitlaat aan het doorroesten, dus gelijk een nieuw uitlaat van voor tot achter.

Deze kosten kwamen totaal uit op een kleine €1400,-

Er is 1 gloeibougie vervangen (€15)

En de kachelweerstand (€10)

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.