TVR S1 2.8 (1988)

autoreview

TVR S1 2.8 (1988)
TVR S1 2.8 (1988)TVR S1 2.8 (1988)TVR S1 2.8 (1988)TVR S1 2.8 (1988)TVR S1 2.8 (1988)TVR S1 2.8 (1988)TVR S1 2.8 (1988)TVR S1 2.8 (1988)

Signalement

UitvoeringS1 2.8
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1988
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf30.000 km
KM-stand laatst57.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 46.000 km

Een weergaloze auto...Hiervoor jarenlang een Triumph spitfire gehad.. Erg leuk, maar de kwaliteit van de stalen carosserie is slecht...wel heerlijk zelf sleutelen ( noodzaak viel trouwerns wel mee)
Nu de TVR S1 sinds een aantal jaren.... een heerlijk V 6 blok met prima trekkrecht. Op de rollenbank gaf hij nog 145 paarden aan de achterwielen.Dit bij 990 kg leeg!! De lage zit en zithouding is prima. De besturing (onbekrachtigd) is superscherp en toch niet stoterig.. een goed gevoel wat er aan en met de voorwielen gebeurt. Koppeling is zwaar. Heb zowel de master als slave cilinder al vervangen.. blijft niet fijn.Verbruik is goed ( 1 op 11) De fun factor is een dikke 9..(fijn cabriorijden en exclusiviteit!!) Een groot minpunt aan de auto.. Geen steunplek vor je linker voet. Heb ook nog steeds niets bedacht om dit op te lossen.Wie ?? bij stevig rijden is dat een groot gemis. Overigens een prima (tour)auto en het is leuk ritjes met de TVR club te maken. Top voor erbij!

PROBLEMEN

  • 46.000 km

Veerunits acher vervangen (Verstelbare GAZ)
Lekkende koppeling cilinders (master en slave vervangen)
Vervuilde bougies (meerdere keren!!) Wie weet oplossing vandat inhouden!
Bougiekabels stuk en vervangen bij Nimag.
Portierscharnieren uitgelubberd. Niet erg, moet nog gerepareerd worden
Cabrio Kap geheel vervangen (mag wel na 23 jaar!)

doet zijn naam( zeer onbetrouwbaar) geen eer aan (

  • 51.000 km

Ik heb de auto inmiddels 5 jaar.
elk jaar enkele duizende km fun.
Nagenoeg geen storingen gehad...
Koppeling cilinders ( master+slave) blijven wel lekken.
Versnellingpook afgebroken bij bakingang ( gelast!)
Overigens alleen maar plezier...
( zoon en kleinkinderen genieten bij elke rit optimaal)

stil going on,,.

  • 56.000 km

De TVR S 1 nu bijna 13 jaar in mijn bezit. Het blijft genieten. Nu eindelijk de lekkages van koppeling master- en slavecilinder geregeld.( beiden opnieuw vervangen) Ook heb ik de accu moeten vervangen ( 10 jaar aan de druppellader doet hem kennelijk niet goed.
De afgelopen tijd met de TVR club een daagje sturen op Circuit Zandvoort gedaan. Het rijden op Zandvoort was wat kort omdat het ging regenen. Wel een super ervaring. De laatste keer dat ik op het circuit Zandvoort gereden had was in 1974....Toen op de motor voor de opleiding voor mijn toenmalige werkgever. Nu met de TVR met mijn zoon. Een leuke ervaring en de wegligging is ook op het circuit best wel oke. Ik heb met mijn kleinzoon ook nog een daagje circuitrijden op het circuit in Lelystad gedaan. Ook met de TVR club. Het was mooi weer en super geregeld. De TVR zelf.. hij blijft prachtig en het rijden is zo leuk. Accelereren bocht uit.. scherp op de apex sturen en de achterwielaandrijving voelen dat hij neutraal de bocht "neemt". Heerlijk, en dat met je kont bijna over het asfalt, nauwelijks overhellen en met gevoel (onbekrachtigd!! ) sturen.. Buiten twee nieuwe banden, olie verversen, filters vervangen en beide klepdekselpakkingen vernieuwen geen reparaties. Toen de auto een paar weken bij mijn zoon logeerde, gaven de dashboard metertjes geen reactie meer. Het bleek een stukke zekering. Oorzaak onbekend. Geen problemen meer mee gehad. de auto komt in principe allen met droog weer buiten en staat verder warm en droog in mijn garage. Het chassis is nog als nieuw. De lak blijft prachtig glanzen, mogelijk omdat hij altijd binnen en onder en hoes staat. Een auto voor de eeuwigheid???Olieverbruik: geen. Brandstof 1:10,5. Verzekering 150 euro per jaar. 6 maanden per jaar wegenbelasting kost nog geen 200Euro.. Voor die geringe bedragen dus altijd ouderwets, snel en fijngevoelig cabriorijden!

kan eer weer tegenaan!!

  • 57.000 km

Van de zomer een nieuwe accu moeten monteren. Bij het nu winterklaar maken zag ik dat de twee achterwielremcilinders lekten. Ik heb eerst de cilinders schoongemaakt en gepolijst. Probleem opgelost. Echter na een nachtje slapen ( remmen zijn toch wel enigszins essentieel ;-)) toch maar nieuwe wielremcilinders besteld. Van mijn 32 jaar oude dame nog gewoon nieuw verkrijgbaar!) Overigens. Mijn S "Grace" staat altijd en sinds ik haar bezit, warm en droog binnen ( en vermoedelijk bij de vorige eigenaren ook) Het chassis is nog in perfecte staat ( in tegenstelling tot vele andere TVR's) Op deze wijze blijft de auto voor het nageslacht in top conditie ( staat ook altijd onder een kleed en komt in principe alleen met droog weer buiten. Het nageslacht staat al te trappelen!!

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.