Triumph TR6 (1975) #2

autoreview

Triumph TR6 (1975)

Signalement

UitvoeringTR6
Versnellingen4, Handgeschakeld
Bouwjaar1975
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf74.254 km
KM-stand laatst436 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

het verhaal gaat verder

  • 74.254 km

Daar zijn we weer. Dit verhaal is het vervolg van het verslag van de NR-LD-21. Afgelopen winter is de auto helemaal uit elkaar geweest om rigoreus te worden opgeknapt. Eind Augustus moest ik de auto wegzetten omdat de carburateurs vlak langs het uitlaatspruitstuk lekten. Ik zal je vertellen, met een brandblusser op schoot rijden voelt niet fijn. Eigenlijk wilde ik 3 weber carburateurs plaatsen, maar dat is me van diverse kanten afgeraden omdat dit de loopcultuur van de auto zou veranderen van sportieve cruiser naar een hoogtoerige sportmotor. Ook de aanschafprijs van meer dan € 2000.00 was wel een behoorlijke drempel. Nu heb ik gekozen voor 2 SU's van 40 mm ( was 2 Strombergs van 32 mm ). De auto is er behoorlijk sneller van geworden, maar ook dorstiger. van 1 op 9 a 10 naar 1 op 6 a 7. Gelukkig rijdt ie het lekkerste op euro 98, die "goedkope" van nu € 1.90 per liter. Maar goed, je wil zo'n auto rijden of niet, anders had ik een fiets moeten kopen.

Toen we groot onderhoud aan het doen waren kwamen er een paar slechte plekken naar boven in het plaatwerk. Na een tijdje wikken en wegen toch maar besloten om de plaatselijke schadehersteller de winter door te helpen. De auto uit elkaar gehaald en helemaal kaal laten maken. In de epoxy grondverf, vervolgens een niet originele, maar ik vind wel een hele mooie kleur laten spuiten en vervolgens in de blanke lak. De auto was iets paarser rood, nu heeft deze een bruinrode tint. Het is wel een begin jaren 70 kleur, maar van Cadillac en niet van Triumph, maar ik vind hem mooi, en het is mijn auto.

Ook het dakje vertoonde een paar kleine scheurtjes, dat is dus ook maar vervangen.

Je merkt, ik heb afgelopen winter mijn best gedaan. Mede door de oplopende kosten dit jaar geen grote rit gemaakt, dat komt volgend jaar. Ik twijfel tussen een rit naar de Mille Migla of Goodwood. Heeft iemand van jullie daar een advies voor of mening over, anders heb ik voor de komende 2 jaar een doel. Toch nog na de winter 2000 mijl gereden, voor mij weinig, maar volgend jaar weer wat meer, er is niets zo fijn om s'morgens in de auto te stappen, naar je werk te rijden met het kapje naar beneden en dan sávonds weer naar huis in het zonnetje. Je werkdag wordt ineens helemaal anders.

Eigenlijk vond ik NR-LD-21 best een mooi kenteken, maar toch heb ik besloten om een klassieker kenteken aan te vragen, nu mag ik tenminste legaal met blauwe platen rijden, alleen het kleine bordje aan de voorkant is niet helemaal legaal, hopen dat dit niet teveel opvalt bij oom agent. Een grote plaat op de kleine houder is echt geen gezicht.

Zodra er weer een mooie rit is of er iets anders gebeurt, dan meld ik me weer voor nu veel mooie kilometers voor een ieder gewenst.

eindelijk geen sneeuw meer

  • 91.556 km

Na een hele lange winter eindelijk weer mooi weer, soms nog wel een beetje nachtvorst met als nadeel dat het dak wat lastig te openen is omdat het niet soepel wil opvouwen maar als de zon een beetje doorkomt het genot van open rijden met de wind door het haar en de zon op je hoofd. Gedurende de winter wel een aantal keer gereden, maar eigenlijk alleen om te kijken of alles nog werkte en vooral de accu nog stroom had. Ook bij vorst kun je prima open rijden, met de verwarming op je voeten gericht liggen deze te sudderen in de pedalenbak, dikke jas aan en genieten. Ook afgelopen zondag was weer een heerlijke dag om te toeren. Wat mij betreft mag de zomer nu al komen, de auto en ik zijn er klaar voor. Heb me al ingeschreven voor een aantal klassieker ritten en kan me daar nu al op verheugen een paar weekenden genieten van natuur, kleine weggetjes lekker eten en drinken en ouwe hoeren over oude auto's. Laat maar komen.

voorbereidingen

  • 94.958 km

Afgelopen winter was het zo zacht en mooi weer dat we een aantal weekenden heerlijk hebben kunnen rijden. Ook in het najaar een mooie tocht met mijn vader van 77 naar de Duitse Hartz gemaakt. Het was een fantastische rit naar een voor mij onbekend deel van Duitsland, ik kan het iedereen aanraden. Goed eten, vriendelijke mensen en tegen een prijs waar je hier in de snackbar meer voor betaald.

Eind april staat er weer een rit naar de Dolomieten op het programma. De bedoeling is om weer via de Eifel, Zwarte woud Zwitserland Italië en Oostenrijk een bergetappe rit samen te stellen. Ik zal proberen om een aantal foto's te plaatsen, echter de bestanden mogen maar 2MB? zijn en mijn camera heeft 10MB. kan iemand mij uitleggen hoe ik dat moet doen? Ik zeg altijd, als er geen schroeven en bouten op zitten kan ik er niets mee. De hele route heb ik al via google earth en verschillende kaarten in exel gezet, de voorpret beloofd veel goeds. Als het goed is gaan we met 4 mannen, mijn oudste zoon van 18 ( is met zijn rijbewijs bezig, ik hoop dat hij op tijd klaar is ) en 2 vrienden. Zij hebben een Maserati Ghibli uit 1970 en een 3200GT uit 2000 ( boomerang achterlichten ) De Ghibli is natuurlijk het leukste, maar met 4.7 V8 zonder stuurbekrachtiging de hele dag haarspeldbochten is wel dapper.

We houden jullie op de hoogte.

De zomer is voorbij

  • 436 km

Wat hebben we een mooie zomer gehad, en wat hebben we veel mooie kilometers gemaakt. In April zijn we met 3 auto's naar de Dolomieten geweest, een Porsche 911 4s, de laatste luchtgekoelde, een Maserati 3200gt en mijn oude beestje. Wat kan auto rijden toch leuk zijn, mooie routes gereden en diverse bergpassen bedwongen. In een week tijd ruim 3500 kilometer aaneen geregen. Alleen in Nederland over de snelweg gereden en zodra we Duitsland inreden de binnenwegen opgezocht. Via Luxemburg, Frankrijk opnieuw Duitsland, Zwitserland, Italië, Oostenrijk, Liechtenstein en Duitsland weer op huis aan, wat een feest. Vooral de passen waar de sneeuw nog langs de kanten van de wegen lag waren spectaculair. Ik heb hele mooie foto's genomen die i graag met jullie zou delen, maar de bestanden zijn te groot om hier te kunnen plaatsen, nogmaals een verzoek aan 1 van jullie om mij uit te leggen hoe ik dat moet doen.

De tweede reis was met mijn jongste zoon naar het Teutoburgerwald, een lang weekend dus wat minder ver. Mooie omgeving maar minder spectaculair.

De derde reis ging met mijn vrouw naar Engeland. Via Calais naar Dover, en vervolgens langs de zuidkust helemaal naar Lands end. Engeland is enorm divers qua natuur en wegen, je rijdt van het ene mooie gebied het andere in. De nationale parken zoals South downs national park, new forrest, exmoore en Dartmoore zijn allemaal mooi op hun eigen manier. Wel voldoende benzine meenemen, want in de parken kun je bijna nergens tanken. Normaal kan ik op 1 tank van 50 liter ongeveer 220/230 mijl rijden, dat is ongeveer 350 kilometer. Meestal ga ik dus bij 170/180 mijl op zoek naar een pomp waar ze de zeldzame euro 98 verkopen. De laatste pomp voor exmoore park had alleen euro 95, maar de teller stond pas op 175 mijl, dus we namen de gok. In het park geen pomp te vinden, een paar keer verkeerd gereden zodat we opnieuw dieper het park inreden. Steeds vroeger opschakelen, uit laten rollen en het gaspedaal indrukken alsof het van kristal was resulteerde in een actieradius van meer dan 280 mijl en 48.96 liter. Ondanks het extra tankje achterin van 5 liter voelde ik toch enige spanning. Ik kan iedereen die van autorijden houdt adviseren om een keer naar Engeland te gaan, het links rijden stelt niets voor, dat moet je gewoon vast oefenen in Nederland ;-). Nee zonder gekheid, je gaat van de boot, en je komt automatisch uit aan de juiste zijde van de weg. Alleen bij het opnieuw wegrijden van bijvoorbeeld een parkeerplaats of tankstation vergt enige oplettendheid. We hebben enorm veel geluk gehad met het weer en alleen op de heenreis in België wat regen gehad, maar op de snelweg met meer dan 110/120 waait 90% over je heen. Van die paar verdwaalde druppels smelten we niet.

Het seizoen is helaas weer ten einde, tijd om enig onderhoud uit te voeren om volgend jaar wederom te kunnen genieten van mijn speelgoed. Tijdens deze rit ook even het klokje rond gereden en van 99.999 naar 00.000, ziet er apart uit en heb er dan ook een fotootje van gemaakt. Tot volgend jaar met nieuwe avonturen.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.