Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD Executive (2019) #5

Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD Executive (2019)

UitvoeringRAV4 2.5 Hybrid AWD Executive
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2020

Fijne, zuinige en zorgeloze SUV

Dit is inmiddels mijn derde RAV. OOK DEZE BEVALT ME PRIMA. Verbruik in de zomer maanden van 1 liter op 17,2 kilometer is voor een 2,5 hybride netjes. Ook het rijden in deze auto is zeer aangenaam fijn. Lederen stoelen zitten prima. In de winter is het fijn dat deze je deze ook kan verwarmen. Wat een ruimte in deze auto, ook op de achterbank kun je zeer prettig en comfortabel zitten. Met de navigatie werken behoeft even wat aandacht. Maar als je daar een paar keer mee gewerkt hebt, lukt dat allemaal. Minpuntje is het “zoomen”. Als je het scherm groter hebt gezet, gaat hij bij een volgend gebruik weer naar de nul stand, weer terug dus naar originele instellingen, betekend dat je hem bij het volgend gebruik weer groter moet zetten en dus opnieuw herhallen. Dit is ook bij de CH-R heb ik me door een kennis laten vertellen. Een ander minpuntje, als je van een minpuntje kan spreken is dat bij heel snel optrekken je de motor wat hoort. Nog een minpuntje is in mijn geval, dat als je een fietsenrek op de (afneembare trekhaak) zet, je de parkeersensoren niet-blanke deactiveren. Dit is storend en niet prettig, bij het achteruit rijden gaat de wagen dan steeds remmen omdat hij denkt dat je ergens tegen gaat rijden. Dit is best wel onaangenaam, vanwege het plotseling ingeland stil staan krijgt je hoofd best wel een minder prettig gevoel. Ver achteruit rijden is dan ook niet aan te raden als er een fietsenrek of aanhanger achter hangt. Voor mij is dit zeer storend en onaangenaam, pijnlijk als je rug of nekklachten hebt. Ik ben tevreden over deze auto. En ja misschien de prijs, is aan de hoge kant, maar daar krijg je dan ook heel veel auto voor en niet te vergeten zorgeloos rijplezier.

PRIVATE LEASE Toyota RAV4