Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD Bi-Tone (2019) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | RAV4 2.5 Hybrid AWD Bi-Tone |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2019 |
Jaar van aanschaf | 2019 |
KM-stand laatst | 0 km |
Perfect Rijden met Hybride
Ik rijd al sinds 2009 met Toyota Hybride, eerst Prius en daarna nog 2x een Auris Hybride.
Persoonlijk vind ik de Hybride aandrijflijn van een Toyota Hybride geniaal. De mechanisch complexe en ouderwetse technieken met koppelingsplaten en versnellingsbakken vind je in een Hybride van Toyota niet.
Sinds 2019 ben ik op pad met de Rav4 AWD en deze auto is top. De auto heeft nu ruim 50000 km op de teller en het gemiddelde verbruik, dat ik van elke tankbeurt bijhoud, is 1 op 17.8, wat best zuinig is voor zo'n hoge en zware auto op benzine.
Ik heb voor de AWD gekozen, omdat alle vier de wielen daarmee energie kunnen terugwinnen, dus efficienter en nog minder remslijtage. Daarbij is mijn ervaring nu dat de AWD duidelijk in het voordeel is t.o.v. alleen voorwiel aandrijving, vooral gedurende de winter of wanneer je onder vochtige omstandigheden snel een drukke weg op wilt rijden.
Ook mag de AWD uitvoering 2x zoveel en daarmee een redelijk gewicht trekken. Het vermogen dat autoweek bij de Rav4 gegevens presenteert klopt overigens niet. Die vermelde pk's zijn van enkel de benzine motor, de Hybride combinatie voor de AWD levert echter 222 pk.
Afgelopen september ben ik met de Rav4 naar de Noord West kust van Spanje gereden. Ben daar zeer relaxed gearriveerd.
Een volledig elektrisch auto zie ik niet zitten en Toyota kennelijk ook niet.
Maar mogelijk wordt mijn volgende auto een Rav4 plugin.
Ik zie daar voordelen voor woon/werk verkeer.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.