Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD First Edition (2019) #2

autoreview

Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD First Edition (2019)

Signalement

UitvoeringRAV4 2.5 Hybrid 2WD First Edition
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand laatst13.000 km
Lezerswaardering: 68%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Gemengd beeld

  • 13.000 km

Sinds juni 2019 in het bezit van deze Rav4.

Pluspunten zijn het prima weggedrag, het zicht rondom, de ruimte voor de passagiers, de rijhulpsystemen, de camera, de grote bagageruimte en het markante uiterlijk. Ook het rijden van een hybride automaat bevalt goed. Het is comfortabel en je hebt de neiging om relaxed te rijden. De adaptive cruise control bevalt goed, met name in de drukte op de snelweg. Het brandstofverbruik is gunstig. Gemiddeld is met rustig rijden 1:17,5 op jaarbasis haalbaar. In de zomer bij lange stukken op 80 en 100 kilometerwegen is zelfs een gemiddelde van bijna 1:20 bij rustig rijden haalbaar.

Maar er zijn ook minpunten.
De grootste dagelijkse irritatie is het navigatiesysteem en het display. Ik ben ermee gestopt de navigatie te gebruiken. Het is traag, vraagt veel stappen en biedt weinig informatie in vergelijking tot Google maps. Het zoeken van een bestemming is moeizaam. Verkeersupdates komen door als je tethering aanzet maar zijn niet zo goed als in Google maps. Het display lijkt indrukwekkend maar als je de randen en de knoppen en andere zaken wegdenkt, blijft maar een kwart over. Een navigatieschermpje ter grootte van een mobiele telefoon en ook nog eens in landschapsformaat. Als het scherm in de overzichtsstand staat dan is het onmogelijk om de navigatie in de rijrichting te bekijken... Het wachten is is nu al 1 jaar op de update met de komst van Android Auto. Misschien wordt het dan nog wat.

Wat de Rav4 ook niet af maakt, zijn het motorgeluid boven de 100 kilometer, het krasgevoelige harde plastic in de kofferbak, het beperkte trekgewicht van de 2WD, de niet optimale werking van de ruitenwissers en de matige verlichting van knopjes in de deuren en de stoelen. De stoelen zijn redelijk maar maar voor een auto in deze prijsklasse moet het veel beter kunnen.

Al met al tevreden met deze auto maar ik blijf zitten met de vraag of het de forse investering waard was.
Wie weet komt het nog goed met de komende jaren probleemloos rijden en de Android Auto update.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Toyota RAV4

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens