Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD First Edition (2019) #2
autoreview

Signalement
Uitvoering | RAV4 2.5 Hybrid 2WD First Edition |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2019 |
Jaar van aanschaf | 2019 |
KM-stand laatst | 13.000 km |
Gemengd beeld
- 13.000 km
Sinds juni 2019 in het bezit van deze Rav4.
Pluspunten zijn het prima weggedrag, het zicht rondom, de ruimte voor de passagiers, de rijhulpsystemen, de camera, de grote bagageruimte en het markante uiterlijk. Ook het rijden van een hybride automaat bevalt goed. Het is comfortabel en je hebt de neiging om relaxed te rijden. De adaptive cruise control bevalt goed, met name in de drukte op de snelweg. Het brandstofverbruik is gunstig. Gemiddeld is met rustig rijden 1:17,5 op jaarbasis haalbaar. In de zomer bij lange stukken op 80 en 100 kilometerwegen is zelfs een gemiddelde van bijna 1:20 bij rustig rijden haalbaar.
Maar er zijn ook minpunten.
De grootste dagelijkse irritatie is het navigatiesysteem en het display. Ik ben ermee gestopt de navigatie te gebruiken. Het is traag, vraagt veel stappen en biedt weinig informatie in vergelijking tot Google maps. Het zoeken van een bestemming is moeizaam. Verkeersupdates komen door als je tethering aanzet maar zijn niet zo goed als in Google maps. Het display lijkt indrukwekkend maar als je de randen en de knoppen en andere zaken wegdenkt, blijft maar een kwart over. Een navigatieschermpje ter grootte van een mobiele telefoon en ook nog eens in landschapsformaat. Als het scherm in de overzichtsstand staat dan is het onmogelijk om de navigatie in de rijrichting te bekijken... Het wachten is is nu al 1 jaar op de update met de komst van Android Auto. Misschien wordt het dan nog wat.
Wat de Rav4 ook niet af maakt, zijn het motorgeluid boven de 100 kilometer, het krasgevoelige harde plastic in de kofferbak, het beperkte trekgewicht van de 2WD, de niet optimale werking van de ruitenwissers en de matige verlichting van knopjes in de deuren en de stoelen. De stoelen zijn redelijk maar maar voor een auto in deze prijsklasse moet het veel beter kunnen.
Al met al tevreden met deze auto maar ik blijf zitten met de vraag of het de forse investering waard was.
Wie weet komt het nog goed met de komende jaren probleemloos rijden en de Android Auto update.
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties5
- Comfort4
- Kosten3
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Toyota RAV4
Uitgelicht aanbod

Toyota RAV4 2.5 Hybrid Bi-Tone, Apple-carplay, Android-auto , Half Leder, Elektrische bestuurderstoel
- 2019
- 39.075 km

Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD Style Edition CVT Automaat Apple CarPlay & Android Auto– Parkeersensoren voor + achter – 18" LM - Airconditioning, climate control, links/ rechts gescheiden klimaatzones – Automatisch dimmende binnenspiegel – Schakelflippers achter stuur (alleen op automaat) – Startknop Buitenspiegels: in kleur carrosserie, elektrisch verstelbaar, verwarmbaar, a
- 2022
- 14.178 km

Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD Dynamic Apple/Android Automaat
- 2020
- 104.113 km