Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD Executive (2019)

autoreview

Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD Executive (2019)

Signalement

UitvoeringRAV4 2.5 Hybrid 2WD Executive
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf5 km
KM-stand laatst15.000 km
Lezerswaardering: 37%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

rav4 2019

In mei 2019 was ik op zoek naar een vervanging van mijn A4 avant 2015. Hybrid was zeker een optie. Kilometer-aantal per jaar +/- 18000. Met de Honda CRV en de Toyota Rav4 een proefrit gedaan : de Rav4 viel echt op met vermogen en dynamiek. Ook een stoer uiterlijk, de Honda was iets te rond. De kofferruimte was ook belangrijk : Toyota 580 l, geen compromissen. (Honda slechts 497l). Ik koos voor de versie met leder en een beter geluidssysteem. Opties hoef je niet te nemen, de rest zit er allemaal op.

Na 1 jaar

  • 15.000 km

Na één jaar kan ik nog wat ervaringen toevoegen :
De Rav4 is leuk om mee te rijden. De zetels zitten erg goed, beter als in de CHR. Het onderstel en de vering is net ok : niet te straf, niet te zacht.
De wagen is pittig als je wil, maar het nodigt niet echt uit om de pit er in te brengen. Ik rijd in deze wagen automatisch rustiger, maar het vermogen is er wel als je het nodig hebt. Het zeurderig motorgeluid bij acceleraties, cvt weet je wel, valt erg mee en is goed geïsoleerd.
Ik rijd meestal in de 'normal' stand, soms 'eco', soms 'power'. De 2.5 motor weet wel weg met het gewicht en eventuele belading.
Tov een Audi zit zo'n Toyota niet zo stevig in mekaar, heb ik de indruk. Toch niet premium dan, maar zeker voldoende. Wel heb ik lekker veel garantie : 5j en 10j op de batterij.
Het infotainment systeem : tegenwoordig vindt je betere, maar voor mij is het voldoende. Er zijn wel nog enkele fysieke knoppen die makkelijk zijn voor een snelle bediening.
Wat het verbruik betreft :
Korte ritten, niet autoweg : 1/15.5 of 6.5l/100km.
Iets langere ritten met autoweg (130km/u) : 1/14.7 of 6.8l/100km.
Ritten (40-45km) op provinciale wegen (70km/u) : meerdere malen 1/20 gehaald en record 1/22.
Vakantie naar Italië : autoweg via Duitsland-Zwitserland en ter plaatse rond rijden : 1/15.5.
Bij koud weer in de winter mag je er 0.5 liter bijtellen.
Al bij al mooie cijfers voor deze ruime wagen met een 2.5 motor.

Ik beklaag me deze aankoop zeker niet : het is lekker om te cruisen in deze hoog-zit. Een stevige 2.5 (anders koopt men dit niet in de US). Een fijne en ruime laadruimte. De kinderen (13-17) voelen zich veilig en vertellen dat ie goed is om in te dutten. Het uiterlijk en interieur is stoer ontworpen.
Er zitten veel fijne features in : spiegel midden die een camera kan worden, 360° camera, jbl geluidssysteem, lane assist, adaptive cruise control, dode hoek monitor, electrische achterklep, …
De verkoopscijfers wereldwijd spreken voor zich.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Toyota RAV4

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.