Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD Executive (2019) #2
autoreview

Signalement
Uitvoering | RAV4 2.5 Hybrid 2WD Executive |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2019 |
Jaar van aanschaf | 2019 |
KM-stand laatst | 0 km |
Na 3 jaar gebruik
In juni 2019 mijn Quasqai+2 automaat ingeruild voor de Rav4. Heb ik spijt? Deels. De Rav4 heeft voor mij de nare eigenschap dat hij bij afremmen tot stilstand induikt. Elke keer bij stoppen, duikt de voorkant. De Nissan had dit niet en bleef ten alle tijde neutraal. Voor de rest is het een zuinige auto. 1 op 18,5 is makkelijk haalbaar. Tot nu toe heb ik wel 5x met een lege accu gestaan waardoor ik hulp van Toyota moest inroepen. Toyota heeft hier geen oplossing voor. Ik moest de auto volgens hun vaker gebruiken. 2 weken stilstand houdt de accu niet vol...
Huidige km stand is 19500. Veelal korte stukken van nog geen 50 kilometer zou niet goed zijn voor de accu. Verzekeringstechnisch is de auto wat moeilijk te verzekeren omdat de aanschafprijs ruim 56k was. Het SCM alarmcertificaat moet nu jaarlijks worden verlengd. Toyota Louwman rekent hiervoor € 100,-.
Extra kosten naast de jaarlijkse onderhoudsbeurt dus. Of mijn volgende auto weer een Rav4 wordt? Ondanks de verder goeie rijeigenschappen denk ik toch niet.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.