Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD Bi-Tone (2019)

autoreview

Toyota RAV4
Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4

Signalement

UitvoeringRAV4 2.5 Hybrid 2WD Bi-Tone
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf9.200 km
KM-stand laatst20.500 km
Lezerswaardering: 61%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Weer zicht over de weg

  • 9.200 km

Omdat de lage instap vd Ioniq steeds meer begon te storen maar vooral omdat 2020 om een vrolijke afsluiting vroeg maar eens gaan kijken voor wat anders. Dat moest in ieder geval een auto met een hoge instap worden, waarschijnlijk een soort suv, maar dan zuinig.

Maar begonnen met de Kona EV ivm flinke overcapaciteit pv installatie. Die valt echter wat tegen. Zowel qua zitruimte (2 pubers in da house) als prijstechnisch. Ook met subsidie. Vw id.4 nog teveel onduidelijkheid.

Laat er nou een rav4 2018 te koop staan in de buurt. Het oude model weliswaar maar toch een proefrit gemaakt. Dat bevalt gelijk goed. Ruimte, overzicht en prettige rijeigenschappen vallen direct op. Qua looks wel wat oubollig en laat er nou toevallig net een spannend nieuw model zijn. Niet geheel onomstreden die looks zo lees ik, wat ik me voor de gemiddelde Toyota rijder kan voorstellen, want jeeminee hoeveel boring cars kan een bedrijf maken? Daar staat nu met de Rav4 V in ieder geval wat mij betreft een streep onder.

Eerst maar eens gaan kijken bij dealers in de omgeving. Daar valt op dat de meeste occasions geïmporteerd zijn, kaal uitgevoerd en desondanks stevig aan de prijs zijn.

Zelfs dus maar online gaan zoeken bij de oosterburen. En dat loont de moeite. Sinds een paar dagen de eigenaar vd hybrid Bi-tone versie met alle opties m.u.v het panoramadak.

Dat zit lekker. De stoel sluit lekker aan. Zelf ben ik 1.95 en kan ik een prima positie realiseren achter het stuur. Overzichtelijk stuur en dashboard met onwaarschijnlijk veel features die ik in de loop van de tijd wel beter ga leren kennen. Het voelt comfortabel om weer wat hoger op de weg te zitten. Ook de ruimtelijkheid in de auto voelt comfortabel en veilig.

Motorisch echt een powerhouse. 2,5 liter benzinemotor aangevuld met een elektromotor. Dat geeft enorm veel power bij het versnellen. Dat gaat dan gepaard met het nodige motorgeluid maar die hoor je allen tijdens het accelereren. En dat vind ik eigenlijk wel lekker. Mensen die hier klagen over eventuele luidruchtigheid; dat blijft natuurlijk een kwestie van perspectief.
En wat remt deze auto prettig. heel gelijkmatig en krachtig.

De slechte pers m.b.t. de multi media kan ik alleen bevestigen. Dat is echt niet van deze tijd. Apple car play retrofit moet ik nog laten uitvoeren.

Ik meld me hier over 10k ofzo opnieuw met aanvullende ervaringen.

Stoere auto

  • 14.500 km

De eerst 5k zitten er op. We genieten echt van onze auto. De binnenruimte is ook met 2 pubers formidabel. De rij eigenschappen zijn uitstekend en het verbruik heeft zich zachtjes aan gestabiliseerd rond de 1:16,5.

De carplay aanpassing is gedaan door een dealer. Dat kostte me een kleine €100. Nog steeds blijft het geklooi met de multimedia. Als ik de spraakgestuurde functionaliteit wil gebruiken via de knop op het stuur start hij de Toyota spraakgestuurde techniek op en helaas niet die van ACP. Dat was bij mijn vorige auto die ACP af fabriek had een stuk beter geregeld maar goed. Er is goed mee te leven, zeker als je je auto vooral particulier gebruikt en een beperkt aantal kilometers rijdt. Het blijft wel gek dat de grootste autofabrikant ter wereld dit niet goed onder de knie krijgt.

Verder is het in mijn ogen een fraaie auto om te zien. Zeker in de zilver/zwart combi die ik heb met de dikke zwarte velgen. Hopelijk kunnen we er deze zomervakantie mee op uitlichting Scandinavie. Daar is deze auto geknipt voor.

Terug uit Zweden

  • 20.500 km

De tip mbt voice commando’s en Apple CarPlay werkt idd, waarvoor dank. Voor de vakantie de auto is lekker volgepakt. Daar gaat ruim voldoende in voor een gemiddeld gezin met vieren en een periode van 3 weken. Een dakkoffer is overbodige luxe in ons geval. Wat met een volgeladen auto prettig is, is de electrische achteruitkijkspiegel. Een feature die ik normaal gesproken nooit gebruik heeft me deze reis veel plezier gebracht.

Het is een formidabele reis auto gebleken. De auto is natuurlijk ruim, prettige zit hoogte, voor iedereen een eigen usb aansluiting en hij rijdt heerlijk. Hij voldoet in alle opzichten qua prestaties en rij eigenschappen. Geen enkel probleem, storing oud gehad.

In Duitsland gaat de kruis snelheid wat omhoog, wat zich dan vanzelfsprekend vertaalt in een iets ongunstiger verbruik. Dat blijft gedurende de 3500 km toch rond de 1:19. Enige echte minpunt aan de auto is het windgeruis. Dat valt op als de audio installatie uitstaat en wordt versterkt door de afwezigheid van motor geluid (m.u.v. versnellingen natuurlijk). Dat verwacht je niet bij een auto in deze prijsklasse.

Verder een auto die bij ons blijft totdat we de overstap naar ev gaan maken. Dat is vooral een financiële afweging. In het najaar de eerste grote beurt. Daar lees ik ook enkel positieve berichten over vwb de prijsstelling. Als er verder nog zaken van waarde zijn zal ik dat natuurlijk hier melden.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Toyota RAV4

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens