en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Uitvoering | RAV4 2.5 Hybrid 2WD Bi-Tone |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2019 |
Jaar van aanschaf | 2020 |
KM-stand bij aanschaf | 9.200 km |
KM-stand laatst | 9.200 km |
Omdat de lage instap vd Ioniq steeds meer begon te storen maar vooral omdat 2020 om een vrolijke afsluiting vroeg maar eens gaan kijken voor wat anders. Dat moest in ieder geval een auto met een hoge instap worden, waarschijnlijk een soort suv, maar dan zuinig.
Maar begonnen met de Kona EV ivm flinke overcapaciteit pv installatie. Die valt echter wat tegen. Zowel qua zitruimte (2 pubers in da house) als prijstechnisch. Ook met subsidie. Vw id.4 nog teveel onduidelijkheid.
Laat er nou een rav4 2018 te koop staan in de buurt. Het oude model weliswaar maar toch een proefrit gemaakt. Dat bevalt gelijk goed. Ruimte, overzicht en prettige rijeigenschappen vallen direct op. Qua looks wel wat oubollig en laat er nou toevallig net een spannend nieuw model zijn. Niet geheel onomstreden die looks zo lees ik, wat ik me voor de gemiddelde Toyota rijder kan voorstellen, want jeeminee hoeveel boring cars kan een bedrijf maken? Daar staat nu met de Rav4 V in ieder geval wat mij betreft een streep onder.
Eerst maar eens gaan kijken bij dealers in de omgeving. Daar valt op dat de meeste occasions geïmporteerd zijn, kaal uitgevoerd en desondanks stevig aan de prijs zijn.
Zelfs dus maar online gaan zoeken bij de oosterburen. En dat loont de moeite. Sinds een paar dagen de eigenaar vd hybrid Bi-tone versie met alle opties m.u.v het panoramadak.
Dat zit lekker. De stoel sluit lekker aan. Zelf ben ik 1.95 en kan ik een prima positie realiseren achter het stuur. Overzichtelijk stuur en dashboard met onwaarschijnlijk veel features die ik in de loop van de tijd wel beter ga leren kennen. Het voelt comfortabel om weer wat hoger op de weg te zitten. Ook de ruimtelijkheid in de auto voelt comfortabel en veilig.
Motorisch echt een powerhouse. 2,5 liter benzinemotor aangevuld met een elektromotor. Dat geeft enorm veel power bij het versnellen. Dat gaat dan gepaard met het nodige motorgeluid maar die hoor je allen tijdens het accelereren. En dat vind ik eigenlijk wel lekker. Mensen die hier klagen over eventuele luidruchtigheid; dat blijft natuurlijk een kwestie van perspectief.
En wat remt deze auto prettig. heel gelijkmatig en krachtig.
De slechte pers m.b.t. de multi media kan ik alleen bevestigen. Dat is echt niet van deze tijd. Apple car play retrofit moet ik nog laten uitvoeren.
Ik meld me hier over 10k ofzo opnieuw met aanvullende ervaringen.
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.