Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD Active (2019)
autoreview
Signalement
Uitvoering | RAV4 2.5 Hybrid 2WD Active |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2019 |
Jaar van aanschaf | 2022 |
KM-stand bij aanschaf | 71.000 km |
KM-stand laatst | 74.000 km |
Veel ruimte, voor verbetering
- 74.000 km
In verband met de komst van een nieuwe hond mijn zeer fijne Lexus GS450H Fsport bij Peterman in Enschede ingeruild voor een RAV4 uit 2019 met circa 70k op de teller. Eerder het vorige model van de RAV4 gereden. We hadden nogal een valse start metb deze auto want bij de aflevering bleek een koelslang lek...een maand in een Corolla moeten rond rijden voor e.e.a. was gefixed. Onderdelen schaarste. Vind de RAV4 een mooie, goed gelijnde medium SUV. Een ingetogen verschijning met in het algemeen zeer goede reviews. Maar na circa 2 maanden wil ik daar toch wel een paar kritische kanttekeningen bij plaatsen, want de auto is zeker niet foutloos. Allereerst de keuze van Toyota om de auto standaard af te leveren met Dunlop banden. Deze zijn echt inferieur. Slechte grip, lawaaiig, stug. Ik heb ze inmiddels vervangen door 4 Michelin CrossClimate2. Lieve hemel...wat een verschil! De auto stuurt veel directer en fijner, veel minder afrolgeluid en werkt oneffenheden beter weg, Onbegrijpelijk dat Toyota haar auto´s met zulk slecht schoeisel aflevert. Verdere punten van kritiek: diverse rammels in het dashboard (hiervoor ga ik wel weer bij Peterman langs); onverlichte knoppen voor ramen en spiegels zijn super onhandig en onveilig in het donker (!) hallo... wie bij Toyota bedenkt deze "besparing"?; er komt veel windruis rond de buitenspiegels naar binnen (slechte aerodynamica in combinatie met dun glas en matige rubberafdichting bij de portieren?); matige zitpositie bijrijdersstoel (niet in hoogte verstelbaar) en last but not least...een voor mijn gevoel relatief hoog verbruik. Ik kwam -op de Dunlop banden- niet verder dan gemiddeld 1 op 14 bij een rustige en anticiperende rijstijl, dat is hetzelfde als ik met mijn Lexus GS450H realiseerde...een auto met een 3,5lt V6 die een stuk zwaarder is...hopelijk wordt dit wat gunstiger met de nieuwe Michelins...maar de claims die ik in andere reviews lees van 1 op 18 tot 1 op 20...ik kom er in de verste verte niet aan....en dan rijd ik zelden harder dan 110 KM/u op de snelweg en rustig in de stad.
Kortom....de RAV4 is een lekkere ruime auto met goede looks maar Toyota heeft naar mijn mening een aantal steken laten vallen en er is veel ruimte voor verbetering.
- Betrouwbaarheid3
- Prestaties3
- Comfort3
- Kosten3
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.