Toyota Prius THSD Tech (2009) #3

autoreview

Toyota Prius THSD Tech (2009)
Toyota Prius THSD Tech (2009)Toyota Prius THSD Tech (2009)Toyota Prius THSD Tech (2009)Toyota Prius THSD Tech (2009)Toyota Prius THSD Tech (2009)

Signalement

UitvoeringPrius THSD Tech
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf141.411 km
KM-stand laatst142.000 km
Lezerswaardering: 77%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

1e indruk

  • 141.500 km

Vanmorgen de auto opgehaald bij een garage in Wijchen. De auto heeft vóór mij 2 eigenaren gehad en is altijd goed onderhouden (geweest). Onderhoudsboekjes en facturen heb ik erbij.
Een week eerder had ik een proefrit gemaakt en dat was overtuigend genoeg. De auto is keurig afgeleverd en staat nu op 4 nieuwe all-season banden van het merk Hankook. Dit is met mijn leeftijd van 44, mijn eerste hybride en auto nummer 17😬 Ik ben behoorlijk autogek en was meestal vrij snel uitgekeken op een auto. De bedoeling is nu wel om langer met de auto te gaan doen. De Prius staat bekend als een betrouwbare auto. Dus ik hoop heel erg dat ik er de komende jaren veel plezier van ga hebben. De auto voelt erg solide aan en is erg stil, ook op de snelweg. Mede door de (extra) elektromotor i.c.m. de accu (achterin de auto) heb je altijd genoeg trekkracht (koppel) voorhanden om even vlot in te halen of vlot weg te kunnen rijden. Bij vlotter accelereren is de 1,5 VVTi motor uiteraard wel hoorbaar. De aandrijflijn (CVT) vind ik plezierig. Deze zorgt voor een schokvrije versnelling.
De kunst is om een beetje met het gaspedaal te "spelen" waardoor de elektromotor zoveel mogelijk meewerkt. Hierdoor haal je een zuinig verbruik. Wat weer prettig is voor de portemonnee.

Dit is even een eerste indruk, ik zal als ik wat langer met de auto heb gereden een 2e ervaring gaan schrijven. En ik hoop dat ik dan nog steeds zo tevreden ben😊

Audio update

  • 142.000 km

Via Bol.com een kabeltje besteld, waarmee je een Bluetooth verbinding krijgt in de auto. De ene kant van het kabeltje gaat in de aux ingang, de andere gaat in de 12v aansluiting. Beide zitten naast elkaar in de middenarmsteun. Super handig, want je ziet er dus niks van. Eventjes de telefoon connecten met deze kabel/carkit transmitter en je kunt vervolgens je muziek (Spotify) streamen naar de radio.
Als je het wilt opzoeken: "MMobiel Carkit Transmitter" , kost €12,99 via Bol.com

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Toyota Prius

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.