Toyota Prius 1.8 HSD Dynamic Business (2014)

autoreview

Toyota Prius 2012
Toyota Prius 2012Toyota Prius 2012Toyota Prius 2012Toyota Prius 2012Toyota Prius 2012Toyota Prius 2012Toyota Prius 2012Toyota Prius 2012Toyota Prius 2012Toyota Prius 2012Toyota Prius 2012Toyota Prius 2012Toyota Prius 2012Toyota Prius 2012Toyota Prius 2012Toyota Prius 2012Toyota Prius 2012Toyota Prius 2012Toyota Prius 2012Toyota Prius 2012Toyota Prius 2012Toyota Prius 2012Toyota Prius 2012

Signalement

UitvoeringPrius 1.8 HSD Dynamic Business
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf1.000 km
KM-stand laatst26.000 km
Lezerswaardering: 75%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ervaringen

  • 26.000 km

Onze tweede Prius. De eerste legde probleemloos 100000 km af. Verschillende opvolgers geprobeerd tot we tegen een hele jonge Prius Dynamic Business met solar roof, leer, jbl etc aanliepen. Deze reed wel heel lekker en de facelift had de auto nog beter gemaakt.
Vorig jaar via Oostenrijk naar Kroatie met de Prius. Heel fijn, lekker met op dak en de solar roof werkt prima, de grootste hitte is eruit. En in de bergen ging het prima, met 4 personen en bagage. Verschillende bergpassen gepaseerd zonder problemen. Ook op de autobahn kon hij prima meekomen, ook in de files....waarvan er wel heel veel waren.
De navigatie deed prima zijn werk en stuurde ons zonder problemen naar de meest afgelegen plaatsen. Wel,is het van belang om de keuze kortste route te mijden, want dan kom je op pagen terecht waar de Prius niet voor gemaakt is.
De jbl installatie is prima, maar in de vorige Prius hadden we een tns510 en die was zeker zo goed. Vervelend van de jbl is dat deze het geluidsniveau niet aanpast aan het rijgeluid.
Bluetooth en ipad- verbinding werken prima.
De verlichting (led) is geweldig, wat een zicht. Wel even de koplampen iets hoger zetten, want vanuit de fabriek reiken ze niet ver. De automatische verlichting en ruitenwissers werken prima. De ruitenwissers wissen precies als het nodig is. Overigens is het ook prima in te stellen.
De automatisch dimmende binnenspiegel is zo geplaatst dat de schaduw van de spoiler precies op het oog valt. Het werkt wel, maar niet zoals het zou moeten.
De auto is comfortabel, stil en zuinig. Ons verbruik ligt tussen de 4,3 en 4,7. Binnen de bebouwde kom gasgeven tot 50, gas los en elektrisch verder.
De climate control werkt prima, de auto wordt gelijkmatig verwarmd en indien nodig snel gekoeld.
De stoelen zitten prima, na een lange dag rijden stap je zonder klachten uit . Ook veel ruimte voor puberende tieners achterin. We hadden ook nog een Auris geprobeerd, maar daar pasten ze niet in. Overigens is dat in veel auto's zo. Zit je eerst te stoeien met kinderwagens en kampeerbedjes, zit je jaren later weer te stoeien met slungelige lange ledematen. Het imago is trouwens bij de jeugd sowieso verkeerd, een prius is een ouwel...auto. Maar wel heel handig als de band versterkers en een drumstel vervoerd wil hebben. Want dat past gewoon. Ook passen er heel veel tieners op de achterbank, wanneer de laatste trein gemist is. Dan hoor je niets over suf imago en als dan ook de iphone de favoriete muziek kan streamen.....

En die loeiende versnelling, dat is een kwestie van met beleid optrekken: gas geven tot net voor de powerstand.
Het interieur blijft een mix van krasgevoelig plastic, jammer en ook de rammeltjes zijn er in dit model. Weliswaar minder dan de eerdere serie, maar toch. Hier en daar wat vilt toevoegen doet wonderen. Veel tips staan op de Nederlandse priussite. http://www.toyotahybrideforum.nl

Wat ging er stuk het afgelopen jaar: de 12v accu. Er waren regelmatig gekke storingen en na de accu vervangen is, is alles weer normaal. Een maandagmorgenexemplaar dus.
En de rubberen randen van het glazen dak lieten los. Een euvel dat vaker voorkomt. De glazen elementen zijn vervangen en maar weer afwachten of deze wel vast blijven zitten.

Kortom een hele fijne, zuinige reisauto met veel ruimte.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Toyota Prius

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.