Toyota MR2 1.8 16v VVT-i Special Edition (2000)

autoreview

Toyota MR2
Toyota MR2Toyota MR2Toyota MR2Toyota MR2Toyota MR2Toyota MR2Toyota MR2Toyota MR2 - interieur

Signalement

UitvoeringMR2 1.8 16v VVT-i Special Edition
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2000
KM-stand bij aanschaf3.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Dat autorijden zo spectaculair kon zijn... Heb zo"n gele, opvallende Special Edition, zonder toeters of bellen. Top om te rijden, als je er tenminste van houdt dat andere weggebruikers keer op keer hun nek verrekken, duimen opsteken, het raampje opdraaien en "ruilen" roepen, etc.

Ik rijd zeer vaak met het spreekwoordelijke dakkie los, ook in wintermaanden. Kacheltje hoog - en gaan.

Is het dan allemaal feest, feest, feest? Neen. Als het glad is (sneeuw, ijzel) dan is de MR2 bijkans onbestuurbaar (of ik moet echt een heel beroerde chauffeur zijn). Verder kom ik dan de hellingbaan van de parkeergarage onder ons appartementencomplex niet op. Conclusie - onder die weersomstandigheden ga ik fietsen.

Een klacht, dat wintergedoe neem je voor lief - betrof een rinkel in de overigens aangenaam klinkende middenmotor. Het bleek - vraag me niet naar de ins en outs in technisch opzicht - dat er problemen waren met een spanrolletje van de distributieriem.

De MR2 is mijn dagelijkse auto. Ik doe er bijna alles mee. Naar Ikea bijvoorbeeld om parket te halen. Haal je het dak eraf, dan kun je die platte dozen fijn rechtop zetten.

Voor wie mocht twijfelen - zo"n MR2 is een GOEDKOPE auto. Nieuw kostte ie zo"n 31000 euro. Nu, 4 jaar later, vragen ze voor deze MR2 met droge ogen 22500 euro. Probeer dat maar eens met een Nissan Primera! Onderhoud -welk onderhoud?

Tot slot, ik ben een liefhebber van (ssst, niet meeluisteren kinderen) hard rijden. Zonder dak, autobahn, 180 op de teller... Het kan. Met dak, 215 op de teller; hoeveel echte kilometers zijn dat? Rijd je 140, en er breekt noodweer aan, dan zit je dus droog. Alleen de bovenkant van de stoel, de hoofdsteun zeg maar, wordt een beetje nat.

PROBLEMEN

Minor things:
- spanrol distributieriem defect
- putje waterofvoer dak verstopt (dan loopt het bagagevak achter je stoelen dus vol... ahum!)
- minispoilertje langs raam pasagierskant afgebroken
- lak van de lichtmetalen velgen laat los (hoe kan dat - roest op lichtmetaal?!?) - dit is overigens perfect onder garantie opgelost
- heb je nieuwe banden nodig, reken er dan op dat die niet voorradig zijn maar BESTELD moeten worden (belachelijk...)

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.