Toyota MR2 1.6 (1986)
autoreview

Signalement
Uitvoering | MR2 1.6 |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1986 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 183.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Een auto die ik al die jaren al op het oog heb gehad, maar toch altijd weer een andere heb gekocht, helaas...
De auto heb ik momenteel pas enkele dagen in bezit, maar toch ben ik er al zeer over te spreken. Mijn vorige auto was een BMW 325 cabrio en ondanks de 6 cilinder was ik niet erg te spreken over de prestaties en het comfort er van. Van een MR2 had ik niet heel veel comfort verwacht, maar dat valt me tot nu toe allesinds mee! Er is goed mee te rijden, de auto communiceert goed en zelfs lange stukken snelweg zijn goed te doen. Het windgeruis valt erg mee, de motor hoor je, maar met een niet te belachelijke uitlaat is dit niet storend.
Wat tevens erg aan het comfort bijdraagt is dat mijne niet overdreven straf afgeveerd is. Ook al mis je daar wel een klein beetje de uiterst strakke wegligging mee, het maakt de auto niet onmogelijk.
Vooral motorisch ben ik erg te spreken over de auto. De eerste types hadden nog geen katalysator omdat dat simpelweg nog niet verplicht was. Ondanks dat het misschien niet zo ethisch is maakt het de motor wel lekker puur en rauw!! Het vermogen is goed aanwezig en ondanks dat het eigenlijk een hoogtoerig motortje is rijd het ook op lage toeren bijzonder goed. Een ander bijkomend voordeel van het torretje is dat ie best zuinig is. Natuurlijk is dat een wereld van verschil als je 6 cilinder heb gereden, maar uiteraard draagt ook het gewicht daar positief aan bij.
Qua ruimte is de auto natuurlijk niet overbemeten. Toch draagt het ontwerp van het dashboard best bij aan het ruimtelijk gevoel. Vooral aan de passagiers kant doordat het schuin en vooral vrij laag loopt.
De kofferruimte is iets waar je niet teveel van moet verwachten, maar toch verwacht ik normaal met deze auto op vakantie te kunnen. Een kwestie van niet te overdreven veel willen meenemen. Tevens is er nog de ruimte aan de voorkant, normaal grotendeels ingenomen door het reservewiel, maar met een schuimspuitbuis daarvoor in ruil krijg je toch een hoop ruimte terug. Ik zou bijna zeggen dat je op deze manier meer ruimte krijgt dan dat je standaard achterin hebt, tevens voelt de auto aan de voorkant wat prettiger hierdoor.
Al met al tot nu toe een erg prettige auto. Verder ga ik proberen deze review in de loop der tijd bij te houden om een wat completer beeld te kunnen geven.
PROBLEMEN
Nog geen, enige wat niet functioneerd is de kofferbak vanuit de auto openen, maar dat moet met een handigheidje wel op te lossen zijn verwacht ik.
Verder had de vorige eigenaar (een vrouw!!) wuppies op het dashboard geplakt waardoor ik nu met zeeeeeerrrr vervelende lijmresten zit. Oproep aan iedereen: schroef en lijm niet zomaar dingen op en aan je auto, misschien jij, of een ander wil die rotzooi er ooit weer af en dan zit je met de gebakken peren!!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.