Toyota Land Cruiser 100 4.7 V8 Executive (2001)

autoreview

Toyota Land Cruiser 100

Signalement

UitvoeringLand Cruiser 100 4.7 V8 Executive
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf148.000 km
KM-stand laatst159.000 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Genot op wielen

  • 156.000 km

Ik heb deze donkerblauwe auto gekocht in het vroege voorjaar. Ik heb lang gezocht naar een mooi exemplaar met relatief weinig kilometers, Nederlandse herkomst en een duidelijke geschiedenis.
De meeste auto’s van dit type hebben een dieselmotor. Ik wilde de benzinemotor. Die is hoogst zeldzaam. Mijn auto heeft een soort turbo die hem extra kracht geeft.
Ik heb er sinds aanschaf bijna 8.000 kilometers mee gereden. Probleemloos. Geen olieverbruik. Goede koeling. Goede automaat. Zeer comfortabel. Relatief korte draaicirkel. Heel wat anders dan de Range Rover P38.
In deze auto kom ik tot rust. Ik zit hoog en droog. Als een vorst. Hij is stabiel op de snelweg, maar hij kan ook door gebieden waar de wegen slecht of afwezig zijn. Hij kan trekken als een lier, reageert rap op het gaspedaal en remt geweldig.
Hij start altijd, rijdt 1 op 7, heeft een formidabele airco en alles gaat ouderwets met de hand: Geen automatische ruitenwissers of verlichting. Geen tingeltjes of bliepjes. Dit is gewoon helemaal een auto voor mij.
Hij is in onderhoud bij de Toyota dealer. De wagen is roest- en schadevrij, staat mooi in de lak, heeft grote wielen met verse banden. En de trekhaak zit er nog maar net op.
Natuurlijk kost het geld. Brandstof is duur. Goed onderhoud kost ook wat. Maar in vergelijking met een Range Rover is hij voordelig. En het publiek ziet er een werkpaard in; geen luxe paard. Dat vind ik eigenlijk wel zo fijn.

Supercharger

  • 159.000 km

Mijn auto heeft een supercharger. Dat is een soort turbo, maar dan niet aangedreven door uitlaatgassen, maar door een riem.
Deze toevoeging aan het vermogen van de auto is al in zijn jonge jaren aangebracht. Het geeft de auto heel veel extra kracht.
Ik heb niet de indruk dat die kracht ooit echt is gebruikt, want de trekhaak is nog maar kort aanwezig.
Ook beschikt de auto over een extra benzinetank. Daardoor heb ik een actieradius van 850 kilometers. Dat is trouwens een schatting, want ik rijd hem nooit helemaal leeg.
Zelf gebruik ik de auto niet om er zwaar mee te trekken. Ik vind het gewoon fijn dat hij dat wel kan. Ik ben er zuinig op en wil er het liefst mee rijden tot ik niet meer mag of kan rijden.
Ben er onlangs mee naar Zuid Frankrijk geweest. Op de terugweg heel veel regen gehad. Ook in die omstandigheden voelt de auto heel veilig en vast aan.

5,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens