AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Toyota iQ 1.0 VVT-i Comfort (2010)

autoreview

Toyota iQ 1.0 VVT-i Comfort (2010)

Signalement

UitvoeringiQ 1.0 VVT-i Comfort
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst88.690 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Yes!

  • 1 km

Gisteren mijn koopcontract gesloten voor mijn nieuwe auto: de iQ. Over twee weken staat hij voor de deur. Prachtige purple-edition met leer interieur. Wel spannend want een behoorlijke overstap vanuit mijn huidige C-klasse. Maar de proefritten bevielen erg goed. Natuurlijk het hobbelt iets meer en maakt iets meer geluid. Maar ik had ook de hele tijd een grote grijns om mijn gezicht. Kwestie van verliefd geworden! Ook nog gekeken naar een Polo Bleumotion, want ik wilde graag een 14% auto hebben, maar hoewel misschien meer gebruiksmogelijkheden toch minder fun.
Binnenkort meer!

  • 3.900 km

Ronde Twee..
Inmiddels vijf weken in bezit en een kleine vierduizend kilometer verder. En ? Yes super tevreden. Gemiddeld 1 op 18,5 (veel snelweg) en iedere keer een glimlach. Zeker over het parkeergemak (echt super!). Mintjes? krassen van het interieur en het klapperen van de gordels achter. Rest alles o.k. Comfort valt mij ook op langere ritten erg mee. Echt een kleine grote auto.

Eerste beurt

  • 16.452 km

Net de eerste beurt gehad. Heerlijk om maar 112 euro te hoeven aftikken, waar bij mijn vorige auto de kassa ging rinkelen op het moment dat de multistekker werd aangesloten. Naast de beurt alleen een raamrubber, dat nog onder garantie wordt vervangen. Verbruik is nog steeds gemiddeld rond de 1 op 18,5. Soms wat zuiniger als ik erop let en mij hou aan het 'nieuwe rijden'. Belangrijkste is dat ik iedere keer als ik in de iQ rijdt glimlach krijg en mij verwend voel. Ben vandit grappige autootje gaan houden. Inmiddels ook de ge-update interieur versie gezien. Die is inderdaad weer een stukje fraaier. Voor de rest niets meer te melden. Dus tot de volgende keer!

Still going strong

  • 33.810 km

Net mijn 30000 km beurt achter de rug, totaal 321 euro. Heerlijk! ik denk nog wel terug aan de tijden dat ik met mijn vorige auto niet onder de 1200 euro levend de garage kon verlaten. Goede garantieregelingen ook bij Toyota. Nieuwe vloermatten en nieuw raamrubber gekregen. Trouwens beide onderwerpen die ik vaker op het forum lees. Voor de rest niet veel aan de hand. Alleen wat krassen in het interieur. Blijft de zwakke plek van de iQ. Rest super tevreden. Gebeurt vaak dat ik wordt aangesproken dat men het zo'n leuke auto vindt. Verder niet veel te melden. Wel nog steeds blij met het makkelijke parkeren in de stad en super korte draaicirkel. We tokkelen lekker door naar de volgende review met een verbruik tussen de 1 op 18 en 1 op 20.

Geen bijzonderheden

  • 66.000 km

Beetje saai........ Gewoon echt geen bijzonderheden. Heeft net weer een grote beurt gehad en kan er weer tegenaan. Gemiddeld verbruik blijft rond de 1 op 18 schommelen. Soms iets meer soms iets minder. Geen olieverbruik geen malheur. Bij de volgende beurt moeten er nieuwe voorbanden omheen, maar dat is echt het enige wat ik kan verzinnen.

Afscheid nemen

  • 88.690 km

De afgelopen periode wederom weinig gebeurd. Gewoon zijn beurtjes gehad en steady 1 op 18 lopen. Wel een grote reparatie gehad door het vervanging van de katalysator. Was even auw! met een rekening van dik 800 euro, ondaks tegemoetkoming van dealer (dank u Louwman) en de importeur. Viel tegen gezien het feit dat de auto maar drieënhalf jaar oud is. Maar wel net buiten de garantie :-(
Dus uiteindelijk een deel-coulance regeling getroffen.
Daarnaast na 85000 km de voorbanden vervangen, door nieuwe Ecopia's. Kost met goed 150 euro ook een drol en drie knikkers.
Blijft leuk en goedkoop autorijden.

Inmiddels wel aan het kijken naar een andere auto van een klasse groter. Wil ook nog gebruik maken van de verschillende fiscale regelingen van 2013. Bijna een Polo Bleumotion gekocht maar dat is echt niet vooruit te trappen! En sturen vond ik ook geen feest.Vorig week mijn handtekening onder het contract voor een nieuwe Clio Dci gezet. Goed sturen goede motor en lekker ruim. Echt een gevoel van luxe.

Dus vanaf medio december de review aldaar.
Zal mijn iQ wel gaan missen. Zijn looks vind ik nog steeds erg mooi en apart. Ciao ciao!

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (22)

Reageren