Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D D-CAT Linea Luna (2005)

autoreview

Toyota Corolla Verso
Toyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla Verso - interieurToyota Corolla Verso - interieurToyota Corolla Verso - interieurToyota Corolla Verso - interieur

Signalement

UitvoeringCorolla Verso 2.2 D-4D D-CAT Linea Luna
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand laatst61.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Nu, na bijna 35.000 km kan ik een goed oordeel geven over mijn huidige auto. In de zomer van 2005 bestelde ik bij Toyota Tiemens in Arnhem (onderdeel van Louwman) een zwarte Verso 2.2. D4D D-Cat linea Luna. Deze werd in oktober geleverd. Omdat mijn Volvo die ik hiervoor reed voorzien was van leren bekleding wilde ik dat weer. Prettig in zomer en winter.

Toyota levert standaard leer in de Executive met keuze uit creme en zwart leer. Meerprijs 2900 euro. In mijn ogen erg veel geld. De verkoper stelde voor om leer naar keuze te laten monteren door Cabarra in Veenendaal. Uiteindelijk gekozen voor wijnrood leer en stoelverwarming.

Na 35.000 km bevalt de auto uitstekend. De Toyota heeft nog geen steken laten vallen. Wat valt er op? De auto helt voor een MPV zeer weinig over. De vering is stevig te noemen. De 17 inch wielen zijn hier mede debet aan. Voor mij niet hinderlijk omdat ik wel van een stevige vering houd.

De wegligging is subliem voor een MPV. De stoelen zijn goed in te stellen, de zitting is wat aan de korte kant. Naar achteren toe is de auto (mede door het privacy glass) onoverzichtelijk, gelukkig heb ik parkeersensoren laten monteren.

De ruimte op de achterbank is goed, het zitcomfort kan iets beter. De vorm van de stoelen is wat vlak. Onder de bodem van de kofferbak zijn mooie vakken om de bekende rotzooi in op te bergen. De afdekking is gelijk in de garage gelegd. Hier is duidelijk niet over nagedacht.

Tot nu toe is het verbruik een ruime 1 op 14. Erg netjes voor een hoge en zware auto (1500 kg). Zoals in andere reviews al aangehaald is de brandstofmeter niet erg betrouwbaar. Als het reservelampje gaat branden zit er nog zeker 10 liter in de tank. Aan de motor maak ik geen woorden vuil: beter kan niet.

Update 31 juli 2007:
Ik ben vanaf begin van het jaar minder gaan rijden. Auto staat nu op 48.000 km. De laatste tijd wat meet kortere ritten gemaakt. De Verso gaat dan wel meer diesel drinken. Gemiddelde verbruik over alle gereden kilometers is nu 1 op 13,5.

Binnenkort wordt een nieuwe achterbumper gemonteerd. De huidige is in noodweer gesneuveld. Ik dacht het beter te weten dan de parkeersensoren (last van een overstekend paaltje in de dode hoek bij het achteruit inparkeren). Recent heb ik alle logo’s van de achterkant verwijderd. Staat in mijn ogen mooier en is een stuk makkelijker schoon te maken.

Ik ben nog steeds erg tevreden met zowel de auto als de dealer.

PROBLEMEN

De auto heeft tot nu toe geen enkele storing gehad. Wel heb ik recent een brief ontvangen voor een terugroepactie in dec06/jan07.

Wel zijn er problemen geweest met het achteraf ingebouwde leer. Bij het ophalen van de auto bleek het leer er niet overal even netjes in te zitten. Auto is toen (december 2005) een week bij Cabarra geweest. Bij terugkomst was ik nog steeds niet tevreden. Wijkende naden, acherkanten voorstoelen slordig afgewerkt etc.

In de afgelopen zomer liet het leer op de deurpanelen door de warmte los (lijm die niet meer hecht). Bij de beurt in augustus jl. heb ik alle problemen bij de dealer aangekaart en laten zien. Ze waren het geheel met me eens en vonden dat er broddelwerk door Cabarra was afgeleverd. Ze maakten een afspraak met Cabarra om de auto 2 dagen te brengen. Zo gezegd, zo gedaan. Na 2 dagen kwam de auto terug, wat een drama: het was nog slechter dan eerst. De dealer is toen behoorlijk tekeer gegaan tegen Cabarra. Auto gelijk mee teruggestuurd. Alles is opnieuw gedaan en eindelijk ziet het er perfect uit. De dealer heeft zijn uiterste best gedaan een compensatie los te peuteren bij Cabarra. Dat is gelukt in de vorm van een complete Icelink installatie voor de iPod.

De dealer heeft duidelijk zijn nek uitgestoken en personeel dat het opneemt voor de klanten. Het contract met Cabarra is inmiddels ontbonden....

Over Cabarra kan ik kort zijn: waardeloos bedrijf.

Update 31 juli 2007:
Tussen oktober 2006 en nu hebben zich geen problemen voorgedaan.

Toyota niet zo probleemloos meer

  • 61.000 km

Tijd voor een update, afgelopen jaar niet al te veel kilometers gereden. Ik werk tegenwoordig 4 dagen per week en ook nog eens een stuk dichter bij huis. Helaas hebben bij 60.000 km de dynamo en accu het begeven. Volgens de dealer was de garantie voorbij (3jr en 6mnd oud). Ik heb me beroepen op de wet consumtenbescherming. Ik mag redelijkerwijs verwachten dat een dynamo langer dan deze periode meegaat. Het heeft even geduurd, heb uiteindelijke minder dan de helft betaald. Ben nu aan het rondkijken voor iets anders. Helaas blijkt deze auto op dit moment een afschrijvingskanon in negatieve zijn. Ik heb verschillende offertes lopen bij diverse merken en stel vast dat er werkelijk waanzinnige verschillen zijn in bij te betalen bedragen. Bij 4 verschillende auto's van rond de 33.000 euro moet ik tussen 12.500 en 19.000 bij betalen. Dat is 6.500 euro verschil.... Helaas was het slechtste bod van toepassing op de auto die ik het liefste koop. Ben nu elders in het land aan het kijken of door een betere deal te maken is.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.