Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid Executive (2019) #2

autoreview

Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid Executive (2019)
Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid Executive (2019)Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid Executive (2019)Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid Executive (2019)Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid Executive (2019)Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid Executive (2019)

Signalement

UitvoeringCorolla Touring Sports 2.0 Hybrid Executive
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand laatst168.900 km
Lezerswaardering: 73%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De Corolla na 4 maanden

  • 15.406 km

Na bijna 4 maanden en 15.000 kilometers even wat ervaringen delen.

Voorgeschiedenis, (tekst deels uit mijn laatste Golf 2.0 TDI review)

Bij het opmaken van mijn wensenlijstje voor een nieuwe leaseauto waar ik +/- 45.000 km/jaar mee rijd
had ik als enige nieuwe wens ten opzichte van mij vorige auto adaptieve cruisecontrol en virtual cockpit.
Diesel was geen optie meer, omslagpunt is verhoogd naar 60.000, ook eisen mbt de verbruiksklasse, A of B

Als eerste gekeken voor de 1.5 benzine uitvoeringen van de Golf, Octavia en Leon,
leuk maar allemaal in de basis modellen van 2013, tegen einde komende leasecontract rijd
je dan dus in een model van 11 jaar oud, had ik toch geen goed gevoel bij.
Skoda Superb ook nog even bekeken, vooral groot en ruim en groot en.. ik had er geen klik mee.

Toen kwam de Toyota Corolla in beeld, in december bekeken bij het Louwman museum en in maart proefgereden tijdens een Toyota event.
Voor mij de eerste ervaring in een hybride en ik was aangenaam verrast, met name de samenwerking van de elektrische met de brandstofmotor,
zo vloeiend dat je tijdens het rijden soms echt op de toerenteller moet kijken of de benzinemotor nou aan of uit staat.

Toen het zover was een calculatie laten maken voor een Corolla Touring Sports Executive 2.0 in Precious Silver metallic.
De 2.0 net zoals met de Golf gewoon omdat het kan en ik het net zoals nu fijn vind wat vermogen over te hebben.
na akkoord eind april de auto laten bestellen.

Eind juni de auto in ontvangst genomen en sindsdien rijd ik er met veel plezier in.
Vergeleken met de Golf is er voorin iets minder ruimte, geen opbergvak links naast het stuur en iets kleinere opbergvakken in de portieren.
Achterin iets meer beenruimte, kofferbak iets kleiner, achterraam loopt iets schuiner.
Geen punten waar ik me overigens aan stoor, ik had dit voordat ik voor deze auto koos al opgemerkt.

De navigatie is eigenlijk hetzelfde verhaal, ik hoop echt dat de (volgens geruchten) beschikbare update voor Android auto en Apple Carplay er komt,
dit maakt de auto echt af, alhoewel het systeem mij tot nu toe meevalt.

Dan het rijden, voorheen alleen maar op vakantie in automaten gereden maar snel gewend aan de automaat van de Corolla,
Enige waar ik echt aan moest wennen is dat, als je rond de 120 rijd en een klein beetje gas bijgeeft de motor (in verhouding) snel reageert door meer toeren
te maken, dit voelt echt anders dan mij vorige 2.0 TDI welke al vanaf lagere snelheiden in de 6 lekker rustig op koppel doortrok.

Verder moet je met de Corolla 2 liter niet te lang het gas vol ingetrapt houden want hij trekt dan behoorlijk snel door naar hogere snelheden,
niet boven de 189 op de teller trouwens(Duitsland) maar die snelheid is vrij snel bereikt.

Dit soort snelheden haal ik niet tijdens mijn woon-werk verkeer, waar de gemiddelde snelheid van mijn trip welke uit een behoorlijk stuk snelweg
bestaat rond de 60 km/h uitkomt, wat wel weer goed is voor het verbruik.
Omdat ik vrij rustig rijd kom ik gemiddeld rond de 1 op 21.5, langere stukken snelweg rond de 1 op 18, en grotere stukken binnendoor als ik echt mijn best doe op 1 op 25
of beter nog, je rijdt dan veel elektrisch waarbij je met goed doseren tijdens het remmen er voor kunt zorgen dat je maximaal de accu oplaadt.

de eerste beurt bij 15.000 vandaag gehad, geen bijzonderheden, volgens mij alleen oliewissel en wat kleine checks.

op naar de 30.000

De Corolla na 5 jaar

  • 168.900 km

Toch nog maar even de review netjes afsluiten.
Normaliter had ik met 45.000 kilometer per jaar met 4 jaar afscheid genomen, maar toen kwam corona, gemiddeld aantal kilometers naar beneden en eigenlijk kon ik vorige jaar niet echt beslissen wat ik als opvolger zou nemen,
Een nieuwe Corolla was zeker een optie(alhoewel de prijs best gestegen was voor een vergelijkbare uitvoering), ik ben in bijna 169000 kilometer maar 1 keer naast de normale onderhoud en banden-wisselbeurten naar de dealer geweest en dat was voor een versleten ruitenwisser.
Verder was de auto echt nog als nieuw, en zo reed hij ook.
Verbruik over de hele periode tussen de 1 op 19 en 1 op 22 bij een rustige rijstijl.
De 2 liter was achteraf niet echt nodig, maar 'gas over' rijdt toch altijd wel fijn.
Verder niet veel aan te vullen ten opzichten van het 15.000 km verslag.
Nu voor de komende tijd wat elektrisch, als het bevalt definitief, review volgt.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Toyota Corolla

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.