Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid Business Intro S (2019)

autoreview

Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid Business Intro S (2019)

Signalement

UitvoeringCorolla Touring Sports 2.0 Hybrid Business Intro S
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst4.700 km
Lezerswaardering: 75%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Gewoon een topwagen

  • 2.500 km

Ik ga hier gewoon kort over zijn vanuit Italië. Ik maak een korte review en leg mijn leesboek aan de kant.

De auto zoeft me over de Autobahn, trekt me prima en krachtig door de bergen en stuurt me feilloos door iedere haarspeldbocht. Ook het verbruik loop maar mondjesmaat terug. Ik ben uitgerust aangekomen via Oostenrijk en maak fijne uitstapjes mede dankzij de voortreffelijke stoelen en de sterkte actieve rijhulpsystemen.

Wellicht kom ik nog eens terug bij een nare ervaring... ik schat in van niet. Erg blij met mijn keuze.

Zeer goede keuze!!!

  • 350 km

Ik mocht een nieuwe lease auto aanschaffen van mijn werkgever. Mijn vorige auto’s waren een Skoda Octavia station 1.6 TDI, een Renault Megane Estate 1.0 benzine en voor deze Toyota een Mazda 6 2.2D Sedan. De Skoda en Mazda waren prima rijdende auto’s, de Renault was mijn auto gewoon niet, naast het gebrekkige vermogen. De Mazda reed top en was een mooie auto maar nieuw configureren werd een dure grap (zo 8K meer soortgelijk dan die uit 2015 in uitvoering station) Ik wilde nu ook wel weer een ander merk en de wensen waren comfort, goede stoelen, een beetje pit, ruimte, automaat, veiligheid, relatief gunstige bijtelling en voorkeur nieuwer strak model. Ruimte niet alleen vanwege de toekomstige gezinsuitbreiding van 2 naar 3 :) maar het is gewoon vaak lekker praktisch.

Ik heb proefritten gemaakt in bijvoorbeeld een Skoda Karoq, nieuwe Ford Focus, Opel Insignia en tot slot de nieuwe Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid. Deze stond nog net niet in de showroom naar ik mocht hem al rijden. De keuze was al bijna gemaakt op de Fors Focus Station ST line 150 PK maar ik wilde toch ervaren hoe deze Toyota reed aangezien het uiterlijk mij zeer aanstond en hybride rijden met Toyota mij wel aanstond. Meer dan de Focus, al reed die simpelweg geweldig. Daar staat ie bekend om, is ook zo. Ook daar had ik een zeer complete auto voor een mooi bedrag (rond de 37K) en bijtelling.

Bij de proefrit was ik vrijwel direct verkocht. Een mooie bak, fraaie 18” velgen, de stilte tijdens het rijden, de stoelen, fijne CVT automaat (iedereen maar lullen over de matige Toyota CVT, gelul, ga erin rijden en niet in een oude Prius), de bochten waar de auto heerlijk instuurde en lekker strak op de weg lag. De auto heeft ontzettend veel power, zeker van 0-100. Ook inhalen op de snelwegen, echt top. Zoals gezegd, ik was verkocht.

1 nadeel, bekend bij mij als ongeveer de hele wereld: het navigatiesysteem dat er gedateerd uitziet en het gebrek aan Apple Carplay waarmee je dit had kunnen goedmaken. Ik neem dit voor lief. Het werkt prima voor mij maar ik kan me voorstellen dat dit voor iemand die een top systeem gewend is, dit een mogelijke dealbreaker kan zijn.

Ik bestelde hem als Toyota Corolla TS business intro sport 2.0 hybrid in de kleur Precious Silver en kon hem 3 weken later al ophalen, 21 mei. Mooi vlak voor mijn vakantie naar Italië.

Wat een plaatje!!! ( foto’s volgen ivm herhaaldelijk mislukken upload nog)

De eerste kilometers zijn héél fijn!! Wat ligt ie op de weg, ongemerkt schakelen tussen elektrisch en benzine, hij zoeft heerlijk. Adaptieve cruisecontrol icm lane trace keeping moet je aan wennen maar daarna wil je niets anders meer. Het interieur is erg mooi en de rode stiksels komen terug in mijn half lederen bekleding van mijn fantastisch zittende sportstoelen. Dit komt ook terug op het dashboard en de portieren.

Alles op een rijtje:
Zeer dynamisch rijdend, sportief zelfs.
Comfortabele sportstoelen (ben zelf 1.85)
Lekker wat vermogen met z’n 180PK
Zeer stil rijdend
Top JBL audio systeem
Mooie afwerking
Precious Silver erg mooie kleur
18” fraaie velgen
Ruimte meer dan voldoende voor een station
Automatische kofferbak is zeer prettig
Achteruitrij camera scherp en accuraat
Digitale Dashboard
Standaard alle mogelijke Veiligheidssystemen
App My Toyota waarmee je je ritten naar je auto kunt sturen en deze bij je favorieten in je navi komen te staan bij aanzetten auto en je auto mee kunt vinden

Nadelig is achterhaalde lay-out van je navigatie systeem en gemis Apple CarPlay.

Qua zuinigheid kan ik zeggen dat ik met lekker doorrijden “gewoon” rond de 1 op 18 zit.

Gelezen dat dit in de nieuwe systemen wel gaan komen. Deze auto gaan we heel veel zien rijden en dan helemaal, wat mij betreft terecht.

4700 KM

  • 4.700 km

Terug van vakantie en weer fijn aan het werk, betekent kilometers maken. Ik kan niet anders zeggen dat ik in alle opzichten super tevreden blijf, de navigatie bevalt toch eigenlijk ook heel prima.

Een verbruik in Nederland afgelopen week van 1 op 20, niet gek! Je maakt er bijna een sport van ;)

Meer mocht ik negatieve ervaringen krijgen, kans dus klein. Ciao

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Toyota Corolla

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (19)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.