Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid Business Intro S (2019) #2

autoreview

Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid Business Intro S (2019)

Signalement

UitvoeringCorolla Touring Sports 2.0 Hybrid Business Intro S
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand laatst890 km
Lezerswaardering: 61%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste reis

  • 890 km

Op dag nadat je een nieuwe auto hebt opgehaald er mee naar Denemarken rijden - misschien niet ideaal maar nu wel gebeurd.

Ik vergelijk in mijn eerste ervaringen de Toyota met onze privé auto, een Mitsubishi Lancer Wagon 2.0.

Praktische zaken

Het eerst wat in positieve zin opvalt is de ruimte in de kofferbak. Er is erg veel ruimte onder de laadvloer waar met gemak de kinderwagen in past - ideaal. Dan blijven er daarboven nog liters genoeg over, dus geen dakkoffer nodig
voor de vakantie.
Achterin vergelijkbaar met de Lancer Wagon - wel is de ‘middentunnel’ lekker laag zodat een kind in het midden ook goed zn voeten kwijt kan.

Aandrijflijn/vermogen

Eerste Hybride maar positief verrast - er is meteen vermogen als het pedaal ingetrapt wordt. Ja, de motor gaat dan wel toeren maken, maar dat doet de Mitsubishi ook...De vergelijking met een diesel gaat wel redelijk op, ook op lange stukken - je mist nooit vermogen en als je op de snelweg ‘vaart’ is de
motor rustig en laag in toerental.

Wegligging

Deze Corolla staat op 18inch banden en zou dus ‘nog comfortabeler’ kunnen denk ik. Desondanks vind ik het nu al erg comfortabel vergeleken met de Lancer, die ook wel erg hard op de weg ligt. Bochten zijn heerlijk met de Corolla, wegligging daarbij erg goed en strak. Op de snelweg/autobahn super stabiel, ook met 190 op de teller.

Infotainment/navigatie

Hier zat mijn grootste twijfel/zorg - geen Apple carplay. Toch heb ik me in het diepe gestort - naar Denemarken met alleen de Toyota navigatie, is erg goed bevallen! Er zijn wat rare dingetjes - je moet eerst het land selecteren en daarna het adres, anders vind hij het wel maar rekent de reistijd maar tot de grens. Ook het kaart ‘facing north’ zetten moet je zelf doen.

Wat ik erg fijn vond op de autobahn is dat rechts in het scherm aangeveven werd welke tank/rustplaatsen er aan kwamen en welke faciliteiten daar waren. Zo kon ik daar rustig op anticiperen.

Mijn Iphone gekoppeld aan het infotainmentsysteem - werkt erg goed. Apple music draaide. Telefoon tijdens het rijden op de QI lader gelegd. Geluidskwaliteit super - JBL systeem. Voor de audiofiel onder ons misschien niet zoveel instellingen voor de audio.

Veiligheidssystemen

Alles is aan/uit te zetten, which is nice! Heb ervoor gekozen de lane assist op een later moment te gaan testen. Wel veel met de automatische cruise control gewerkt. Fijn systeem - wel erg conservatief qua standaard afstand maar dat is in te stellen.
Meest fijn vind ik, al helemaal in het buitenland, de verkeerdbord herkenning. In het HUD wordt 9/10 keer prima aangegeven wat is toegestaan. Een heel enkele keer raakt hij in de war door 60 op de snelweg aan te geven, dit corrigeert hij wel vlot.

Toyotarismes

De automatische achterklep - werkt goed vanaf de sleutel, het ‘openschoppen’ vraagt om precisie.

Instellingen van de HUD/veiligheidssystemen vragen om wat ondertiteling of trail/error.

Binnenverlichting is geen LED - why?



8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Toyota Corolla

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.