Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Executive (2019)

autoreview

Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Executive (2019)

Signalement

UitvoeringCorolla Touring Sports 1.8 Hybrid Executive
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf15 km
KM-stand laatst6.000 km
Lezerswaardering: 69%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Contrast: Vlak of bergen

  • 6.000 km

Eind Maart ontving ik van mijn werkgever de link naar de snoepwinkel!
Een auto uitzoeken bij een bekende Leasemaatschappij, binnen een bepaalde categorie, CO2 uitstoot, etc. Voor menig leaserijder een bekende procedure. Vooraf uiteraard veel gelezen, dealers bezocht en proef gereden.
En dan de definitieve klik voor de aanvraag. Wat is het geworden? Allereerst ben ik een autoliefhebber die geen voorliefde heeft voor een merk. Ik rijd en kies auto's in de afgelopen jaren, die passen bij de omstandigheden van gezin, leeftijd en hobby's. O.a. privé gereden in Audi, Ford, Opel en Peugeot.
Nu dus leasen en de keus is gevallen op de Toyota Corolla 1.8 Touring Sports Executive, kleur Ultra Silver. Ik heb nog nooit Hybride en Japans gereden. De auto was ruim onder de aandacht van de auto journalisten en werd naar mijn mening goed getest en uitvoerig beschreven. De techniek, vormgeving, in- en exterieur, het was de auto die paste bij eerder genoemde omstandigheden en uiteraard leasebudget. Had trouwens ook nog bij de Louwman Experience uitvoerig de Corolla bekeken en getest.
Begin April de auto besteld en deze zou 1e week augustus worden geleverd. Het werd uiteindelijk de 1e week juli. Ik moet zeggen, mooier dan gedacht. De kleur Ultra Silver, Chrome pakket,  17" velgen "het perfecte plaatje".
Wat een heerlijke auto met waanzinnig veel technische snufjes.
Er is al veel geschreven over de Corolla, dus ik beperk mij in deze review alleen tot de punten die ik nergens heb gelezen en dus zelf heb ervaren. De 1e 3500km zijn zakelijk gemaakt in Nederland. Wegligging is comfortabel, de onafhankelijke wielophanging is waanzinnig goed. De Corolla laat zich snel en scherp door de bochten sturen. Verbruik op 80  km wegen ligt op 4.8 en op de snelweg tik ik de 5.0 op de meter. Geen slechte cijfers! Ik ben 1.96 en de zitpositie achter het stuur is ongelooflijk goed.  De half lederen stoelen zitten zoals ze eruit zien. Dat geldt ook voor de andere posities, geen klachten van vrouw en puberende kinderen. De Corolla is stil op de 80 km wegen en wat opvalt is dat de 1.8 regelmatig bij deze snelheid elektrisch rijdt. Dat is hoger dan de boekjes aangeven. Helaas ook een mindere kant, op de snelweg overheerst het het banden geruis (17inch) in het interieur.
Een ander punt is wellicht persoonlijk maar bijrijders klagen hier ook over. De zwarte hemel bekleding en relatief kleine ramen geven een benauwde indruk. Misschien dat dit komt door mijn poulauto (308sw) met panoramisch dak en ik  de vrijheid boven mij gewend was.
De Corolla zag ik de afgelopen weken meer op de NL wegen verschijnen. In het buitenland is dit niet het geval want ik maak nu in het buitenland vakantie kilometers en heb in Duitsland, Oostenrijk en Italië nog geen Corolla gezien. Zoals gezegd nu (18/8) in het buitenland en koers af op de 6000km.
Wat ik in deze review graag wil delen zijn de slechte ervaringen in heuvel- en bergachtig gebied. De Corolla is wat mij betreft ontworpen voor de stad en het platteland.
De afgelopen dagen lachwekkende situaties:
Wij reizen met de Corolla, 2 volwassenen, 2 kinderen, hond en dakkoffer. Een traditionele vakantie lading toch? De Corolla is werkelijk  niet voorruit te branden. De motor loeit, zit vreselijk hoog in de toeren. Je krijgt niet wat je hoort. Sportstand helpt niet. De auto heeft voor deze omgeving gewoon te weinig vermogen. Mijn tip, ga met de 1.8 niet de bergen in. De berg af is nog erger! De CVT heeft een B stand en zou remmend moeten werken. Dat doet deze ook maar de toeren die gemaakt worden onder de kap is waanzinnig. Het is op die momenten ook akelig stil bij mijn reisgenoten, we denken elk moment de plof met de bekende rook te gaan ervaren. Als je iets gas geeft vallen de toeren terug, maar vrijsnel hangt deze weer in het rood. Het klopt gewoon niet,!
Had ik de 2.0 moeten nemen, geen idee. Ik lees graag over de berg ervaringen van een ander.
Nog een weekje en dan terug naar NL. De Corolla moet ik inleveren vanwege een andere baan. De eerste 3500km met deze auto daarover kan ik positief zijn. In NL geen klagen over deze mooie Corolla.
Bergen,  daar heb je over kunnen lezen. Niet doen of misschien met een 2.0 naar het zuiden.

Begin september staat onze nieuwe privé auto klaar bij de dealer. Een nieuwe Kadjar diesel. Een totaal andere keus. Ik ben benieuwd naar deze auto. De recensies in binnen en buitenland zijn goed

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Toyota Corolla

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (14)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.