Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Business Plus (2022)

autoreview

Toyota Corolla Touring Sports
Toyota Corolla Touring SportsToyota Corolla Touring SportsToyota Corolla Touring SportsToyota Corolla Touring SportsToyota Corolla Touring SportsToyota Corolla Touring SportsToyota Corolla Touring SportsToyota Corolla Touring SportsToyota Corolla Touring SportsToyota Corolla Touring SportsToyota Corolla Touring SportsToyota Corolla Touring SportsToyota Corolla Touring SportsToyota Corolla Touring SportsToyota Corolla Touring SportsToyota Corolla Touring SportsToyota Corolla Touring SportsToyota Corolla Touring SportsToyota Corolla Touring SportsToyota Corolla Touring SportsToyota Corolla Touring SportsToyota Corolla Touring SportsToyota Corolla Touring SportsToyota Corolla Touring SportsToyota Corolla Touring SportsToyota Corolla Touring SportsToyota Corolla Touring SportsToyota Corolla Touring SportsToyota Corolla Touring SportsToyota Corolla Touring SportsToyota Corolla Touring SportsToyota Corolla Touring SportsToyota Corolla Touring SportsToyota Corolla Touring Sports

Signalement

UitvoeringCorolla Touring Sports 1.8 Hybrid Business Plus
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand laatst5.000 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ingereden

  • 5.000 km

Ik mocht een nieuwe leaseauto uitzoeken en de keuze viel op de Corolla station in Manhattan Grey en business plus-uitvoering: mooiere 17" velgen en geblindeerde achterruiten maken de auto een stuk fraaier dan de business-zonder-plus. Ik heb het altijd een aardige auto gevonden, ik hou van de hybride-techniek, en heb zo'n Corolla al eens als vervangend vervoer van Frankrijk naar Nederland gereden. Wel wat rondgekeken naar wat andere opties: ik vind de Ioniq 5 heel tof, maar net boven budget. Zelfde voor de nieuwe Astra station, wat kost dat een geld. Ook voor die geldt: je móet de juiste uitvoering hebben om er wat van te maken.

Verder gaat mijn voorkeur wel naar Japans, met name Toyota en Honda. Ik verwacht dat deze Corolla niet van storing naar rammel rijdt, zoals mijn vorige leaseauto (vw).

Nu, de eerste ervaringen. Het rijdt heerlijk, comfortabel. De auto staat op winterbanden en ik vind 'm wel snel 'rollen' bij een snelle bocht: ik neem aan dat dat aan de banden ligt. Het instellen van je profiel in de multimedia, en vooral het opnieuw verbinden vraagt wat gewenning maar heb ik nu onder de knie.

Verder lekker ruim, goede connectiviteit, de a/c en de stoelverwarming werken veel beter dan in de VW, en vooral de rust aan boord is heerlijk.

Nog een belangrijk argument vóór de Corolla is, wat mij betreft, dat je de auto met 'gewone' cruise control kan rijden. Hou het knopje 2 seconden ingedrukt, dan gaat de radar uit en mag je dus zelf beslissen hoe je rijdt. Bravo Toyota! Dat was mijn grootste ergernis van de VW.

Kritiek? Natuurlijk.
- De tank is 42 liter, maar hij houdt een enorme reserve aan. Als de range '0' is, gaat er krap 32 liter in. Dit heeft kennelijk te maken met het hybride-systeem, maar zorgt dus wel dat je elke 500 km moet tanken. En dat is irritant.

- De Japanse ziekte, die ik gewend ben van Honda: je zet de auto uit en doet je deur open. Prompt begint er een plingel te plingelen. Onnodig en irritant, je denkt telkens dat je de lampen aan hebt laten staan o.i.d.
Ik wéét dat de deur open is!

- Door het design wordt de achterkant van de auto snel vies. Hij gooit viezigheid/water over z'n eigen ruggetje. Tja. Leve de tank/waspas.

Al met al: heel blij mee. De korte actieradius als enige echte minpunt en daar leer je ook wel mee leven. Mijn Land Cruiser diesel moet ook elke 500km tanken, en daar gaat dan 70 liter in :)

5,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Toyota Corolla

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens