Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Business Intro (2019) #5

Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Business Intro (2019) #5
Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Business Intro (2019) #5Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Business Intro (2019) #5Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Business Intro (2019) #5Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Business Intro (2019) #5Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Business Intro (2019) #5Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Business Intro (2019) #5Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Business Intro (2019) #5Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Business Intro (2019) #5Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Business Intro (2019) #5Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Business Intro (2019) #5Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Business Intro (2019) #5Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Business Intro (2019) #5Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Business Intro (2019) #5Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Business Intro (2019) #5Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Business Intro (2019) #5Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Business Intro (2019) #5Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Business Intro (2019) #5Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Business Intro (2019) #5Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Business Intro (2019) #5Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Business Intro (2019) #5Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Business Intro (2019) #5Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Business Intro (2019) #5Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Business Intro (2019) #5Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Business Intro (2019) #5Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Business Intro (2019) #5Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Business Intro (2019) #5Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Business Intro (2019) #5Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Business Intro (2019) #5Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Business Intro (2019) #5Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Business Intro (2019) #5Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Business Intro (2019) #5Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Business Intro (2019) #5Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Business Intro (2019) #5Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Business Intro (2019) #5

UitvoeringCorolla Touring Sports 1.8 Hybrid Business Intro
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019

na 3 jaar

Ik heb de eerste drie jaar geen review gepost, maar dat is deels te wijten aan het feit dat het een Toyota is. Geheel volgens verwachting is hij super betrouwbaar en mankeert er eigenlijk niks aan. Na een Honda Civic Tourer mis ik wel iets beleving.

Iets achtergrond:
Hiervoor had ik een Honda Civic Tourer 1.6D die ik van nieuw tot 190k heb gereden. Fijne auto, maar van generatie X was geen stationwagon meer. Daarom heb ik verder gekeken, en al bij de introductie viel de nieuwe Corolla op. Mooie wagen, alle wenselijke snufjes aan boord, en minder saai dan de Auris die er voor zat. Ik heb ook serieus gekeken naar de Kia Cee'd en Ford Focus, maar vond die minder fijn tijdens de uitgebreide proefritten.
Bij de introductie heb ik gereden in de hatchback, sedan en station, in verschillende kleuren en uitvoeringen. Ik heb gekozen voor de bruine omdat er bij zonlicht zo mooi gouden flakes te zien waren. Grijs en zwart leken me nogal saai, en de blauwgrijs was twijfelachtig.

Inmiddels heb ik ruim 116k km en bijna 3 jaar in deze auto gereden. Hij heeft me nooit laten staan, of überhaupt voor verrassingen gesteld, maar stiekem mis ik de wegligging van de Honda Civic die ik hiervoor had. De Corolla wordt in de reviews altijd geroemd om zijn wegligging (in vergelijking tot de Auris denk ik), maar voor mij had de Civic een fijnere balans tussen comfort en stabiliteit.

De Corolla is een perfecte metgezel voor woon-werk verkeer (veel 80 km/h provinciale wegen en 100 km/h snelwegen) en lange trips naar o.a. Polen en Tsjechië. De adaptive cruise control werkt erg fijn en voorspelbaar, en grijpt niet rigoureus in als dat niet nodig is. Ook de lane keep assist werkt redelijk subtiel. Dat was bij de Kia Cee'd zeker niet het geval tijdens de proefrit.

De Auris die ik in 2015 heb proefgereden was meer Toyota dan ik aankon. De Corolla in 2019 was mooier, had betere wegligging en was comfortabeler dan ik verwacht had. De afgelopen 116k km heeft hij me nooit teleurgesteld, maar ook nooit het gevoel gegeven dat ik met iets uitzonderlijks op pad was. Na 3 jaar ben ik dus zeker tevreden over de auto, maar ga ik volgend jaar (als mijn lease-contract afloopt) toch kijken naar iets anders. Het zou me niet verbazen dat ik dan kies voor zijn grootste Japanse concurrent, maar ik houd opties open voor andere kandidaten.

PRIVATE LEASE Toyota Corolla

DirectLease
Toyota Corolla 1.8 Hybrid Comfort (5D/CVT)