Toyota C-HR 1.8 Hybrid Bi-Tone (2018) #2

autoreview

Toyota C-HR 1.8 Hybrid Bi-Tone (2018)
Toyota C-HR 1.8 Hybrid Bi-Tone (2018)Toyota C-HR 1.8 Hybrid Bi-Tone (2018)Toyota C-HR 1.8 Hybrid Bi-Tone (2018)Toyota C-HR 1.8 Hybrid Bi-Tone (2018)Toyota C-HR 1.8 Hybrid Bi-Tone (2018)

Signalement

UitvoeringC-HR 1.8 Hybrid Bi-Tone
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf43.150 km
KM-stand laatst65.600 km
Lezerswaardering: 64%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Van Lexus naar Toyota

  • 55.000 km

Ik reed in een Lexus Ct200h die prima beviel. Waarom dan toch deze C-HR gekocht? De Lexus was prima maar was wel wat laag, ik ben zelf 1.91 en ben inmiddels 60. Vorig jaar november ben ik in één maand drie maal door mijn rug gegaan. Toen stond ik dus 10 minuten naast de auto te bedenken hoe ik in vredesnaam moest instappen...
Dus maar eens gekeken naar iets hogers. De hybride techniek was me heel goed bevallen dus was het logisch weer in de Lexus of Toyota hoek te gaan kijken. Een Lexus UX bleek een lagere instaphoogte te hebben dan een C-HR en bovendien een klap duurder dus die keuze was snel gemaakt....
Mijn keuze is gevallen op een 2018 C-HR Bi tone met 43.000 km. Tijdens de proefrit merkte ik al dat de auto wel wat dynamischer reed dan de Lexus, de inruilprijs was goed en dus de koop gesloten.
Hoewel de aandrijflijn grotendeels overeenkomt zijn er qua elektrisch rijden wel verschillen. De Lexus hield het bij 70 km/h voor gezien, de C-HR kan zelfs bij 100 km/h nog elektrisch uit de voeten. Nou gebeurt dat niet vaak maar op een 80 km weg is dat verschil wel belangrijk, daar kun je hele stukken op de accu rijden.
Hoewel de C-HR een stuk hoger is en op bredere banden staat is het verbruik vrijwel gelijk aan dat van de Lexus.

Aan de adaptieve cruisecontrol kan ik maar moeilijk wennen, waar je zelf weet dat je nog wel even naar links kan zonder snelheid te hoeven minderen gaat de ACC al ingrijpen. Ik gebruik dan ook bijna altijd de gewone cruisecontrol. Ik ben wel blij met de stoelverwarming en mijn vriendin helemaal...
De blind spot monitor is een handige veiligheidsvoorziening, ik kijk met 42 jaar ervaring echt wel in mijn spiegels maar er zijn af en toe momenten dat je denkt oei die had ik even niet gezien....
De auto kan zichzelf inparkeren maar dat heb ik nooit geprobeerd en de lane assist staat standaard ook uit. Maar ok, het zit erop en voor sommige mensen zal het een uitkomst zijn.
Is alles dan beter? Nee, ook in deze Toyota gaat heel veel via een menu waarbij je moet scrollen en klikken. In de Lexus zat een grote draaiknop midden op de console om de rijmodus veranderen van eco naar normaal naar sport. Letterlijk onder handbereik en in een halve seconde ingesteld. Handig bij verkeerslichten en zo. In de Toyota moet dat via een onhandig menu en dus laat je het wel uit je hoofd om dat voor een korte tijd te veranderen, veel te omslachtig. Fysieke knoppen zijn vaak gewoon toch handiger dan al die menu's.
De DAB+ radio werkt bij mij perfect, kraakhelder en volledig storingsvrij, dat lees ik weleens anders.

Ik werk tegenwoordig 90% thuis dus heb ik het afgelopen jaar 12000 km gereden. Voor de fun pak ik de Tbird of de motor...

Er wordt veel gezeurd over de ruimte achterin, maar mijn dochter van 1.80 past achter mij dus de ruimte valt best mee. Ook de zeer donker getinte ramen zijn geen punt, je kunt van buiten eigenlijk niet naar binnen kijken maar van binnen naar buiten gaat prima.

Problemen heb ik het afgelopen jaar niet meegemaakt.

Half jaar verder

  • 61.000 km

Ik ben inmiddels een half jaar verder, aangezien ik veel thuis werk zijn de kilometers niet zo hard gegaan, 6000 in een half jaar.

Een paar weken geleden met nieuwe vriendin en twee honden op vakantie geweest. Dat was natuurlijk een test, zowel voor de auto als voor de relatie. De auto doorstond de test goed en we hebben elkaar niet de hersens ingeslagen dus dat was ook positief. We zaten in een bergachtig gebied dus bij het afdalen zat de accu voor het eerst 100% vol. Dan stopt uiteraard de remmende werking van de elektromotor dus is het raadzaam om de automaat in B te zetten. Het rijden in de bergen ging lekker, als ik daar permanent zou wonen dan was wat meer vermogen wel prettig geweest, voor ons vlakke land voldoet de aandrijflijn prima. Ook aan het verbruik zie je dat de motor er harder aan moet trekken, echter op de totale rit inclusief heen en terug zat ik toch nog op 1 op 20 dus dat is netjes.

Het tanken in Duitsland was een stuk aangenamer dan hier laagste prijs in een zeer landelijk gebied in het oosten was 1,52 en langs de snelweg 1,82. Met temperaturen die regelmatig de 33 of 34 graden aantikten bleef de automatische airco ons perfect op temperatuur houden, wel jammer dat er achterin geen uitstroom openingen zijn waardoor het voor de honden die in de bagageruimte zitten best warm was. In mijn oude XC 70 zaten wel ventilatie openingen voor de achterpassagiers en zelfs in de bagageruimte, maar ja die auto's zijn qua prijs natuurlijk niet te vergelijken.
Op de terugweg de bank maar plat gegooid zodat de honden wat dichter bij ons konden liggen.

Ik heb in het afgelopen halfjaar geen problemen gehad, het is natuurlijk een Toyota.

Twee jaar

  • 65.600 km

Ik heb de auto vandaag precies twee jaar. Die zijn omgevlogen, het lijkt gisteren dat ik hem ophaalde.
Hij bevalt nog steeds uitstekend, stil, zuinig en betrouwbaar. Ik ben een rustige rijder (in de auto, op de motor rij ik ongemerkt veel harder...) en dat betaalt zich terug in het verbruik, na twee jaar ruim 1 op 20. Nu het opeens weer kouder is geworden is vriendinlief weer erg blij met de stoelverwarming :) en ik heb zelfs een keer gebruik gemaakt van het verwarmde stuurwiel. Ik zou daar bij een nieuwe auto niet extra voor betalen, maar ja als het er dan toch op zit...

Auto heeft net zijn jaarlijkse beurt gehad en uiteraard geen problemen gehad, Toyota...

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Toyota C-HR

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.