Toyota Avensis Wagon 2.2 D-4D D-CAT Linea Luna (2006)

autoreview

Toyota Avensis
Toyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota Avensis

Signalement

UitvoeringAvensis Wagon 2.2 D-4D D-CAT Linea Luna
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf18.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Mijn eerste Toyota was een Avensis Verso D4d van 2003. Met deze auto heb ik ongeveer 180.000km probleemloos gereden. Voor mij dus alle reden om opnieuw voor Toyota te kiezen. Tot mijn spijt bleek eind 2005 dat de Avensis Verso niet meer geleverd werd besloot ik uiteindelijk voor de ’gewone’ Avensis station te gaan. Het werd een D-cat Luna. Rond km stand 18.000 hield de auto er op een zondagmiddag spontaan mee op en moest worden afgesleept. De reparatie duurde uiteindelijk vier dagen, het probleem bleek een elektronisch defect in een injector te zijn. Wat buitengewoon vervelend was is dat, omdat ik binnen een afstand van 45 km vanaf mijn huis was gestrand, geen recht bleek te hebben op vervangend vervoer. Ook nadat ik had uitgeld dat ik de volgende maandagochtend 6.00 uur richting Rotterdam moest.
Twee weken geleden was het opnieuw raak, onderweg hield de auto er weer mee op (km stand ongeveer 70.000)De auto moest opnieuw worden afgesleept en staat inmiddels twee weken bij de dealer. Deze weet niet wat er met de auto aan de hand is, ook na het uitwisselen van diverse elektronica is het probleem niet verholpen. Na de eerste drie dagen vervangend vervoer moest ik zelf vervangend vervoer huren (totaal 8 dagen). Ik heb hierover gebeld met de Toyota importeur. Mij werd verteld dat het niet gebruikelijk was dat deze kosten worden vergoed. Sinds gisteren heb ik vervangend vervoer van de dealer. Er is nog geen zicht wanneer de auto klaar is.

PROBLEMEN

Op zich ben ik zeer tevreden over de Avensis, als hij rijd dan rijd hij weergaloos. Het vervelende gevoel bekruipt me echter dat de elektronica niet super betrouwbaar is en zodanig gecompliceerd dat kennelijk de dealers niet in staat zijn om problemen snel en doeltreffend te verhelpen.
Verder lijkt het wel of de Toyota importeur er geen rekening mee houd dat ook hun auto’s kapot kunnen gaan en op het moment dat dit wel gebeurt niet goed weten hoe hier mee om te gaan.

Ik rij jaarlijks tussen de 70.000 en 80.000 km. en dat al sinds 1985. In die tijd heb ik de nodige verschillende merken ’versleten’ zoals Ford Escort, Renault 19, Renault 21, Honda Accord, Mazda 626, Renault Espace, Citroen Picasso,Toyota Avensis Verso en de huidige Avensis Dcat. In al die tijd ben ik in totaal drie maal ’gestrand’ waarvan eenmaal met de Citroen (na 240.000km) en twee maal met mijn huidige Avensis Dcat.

Al met al een zeer teleurstellende ervaring.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.