Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D-F Executive (2007)

autoreview

Toyota Avensis
Toyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota Avensis

Signalement

UitvoeringAvensis Wagon 2.0 D-4D-F Executive
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst175.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste weken

  • 5.000 km

Net als de vorige executive, rijdt ik nu in een nagenoeg compleet uitgeruste station. Geen navigatie genomen,omdat ik niet zo'n vertrouwen heb in af-fabriek navigatiesystemen. Mijn VDO'tje doet het nog prima en heb deze overgebouwd. Heerlijk nu een 6-bak en geen constant vette achterklep dankzij het roetfilter. Rij met deze stille 126pk lekker mijn kilometers weg. De audio-installatie is te gek, heeft geen enkele oppepper nodig.

Pech!

  • 60.000 km

Na mijn 60.000km beurt bleek snel dat mijn roetfilter, niet meer goed werkte. Het lukte niet meer het opslagen roet "op te stoken".
Nieuwe software in het motor-managmentsysteem en een nieuwe roetfilter, wat onder garantie viel. Het blijft een heerlijke kilometervreter. Zit lekker in het leer en de af-fabriek stoelverwarming heeft mij goed door de winter heen geholpen.
Boven de 80 km/u is het geluidsniveau van de motor echt laag.
Dit viel op na een dagje rijden in een leen-Avensis van de garage.
Ook de uitrusting van deze Executive is meer dan compleet. Alleen jammer dat de optie Xenon alleen kon met een een Navigatie, wat ik niet wilde en te duur vond.

Alweer ......

  • 160.000 km

Alweer allemaal gele lampjes aan op mijn dashbord, dus naar de dealer. Regenaratie roetfilter te heet geworden, bleek na het uitlezen van de storing. Door dealer gereset en als het weer gebeurt maar weer langskomen. Nauwelijks de bocht om, weer feest. Na 2 dagen vermogen van de motor op 1/3e. Gelukkig in de buurt van de dealer, er heen "gekropen". Roetfilter is er tijdelijk tussen uit gekoppeld, kan weer verder. Probleem zal worden besproken met importeur. Uiteindelijk weer een nieuw roetfilter gekregen (gratis). Toch even aan de dealer gemeld dat ik toch ben gaan twijfelen aan het verkoop argument "Toyota maakt betrouwbare auto's".

Einde lease contract

  • 175.000 km

Het lease contract is al verlengd geweest in mei 2010 en nu moet de auto er echt uit wegend de kosten/opbrengsten. Heb net te horen gekregen dat een wagen van een een collega mag overnemen, het is een BMW touring 318i die behoorlijk "aangekleed" schijnt te zijn. Iets terug in de binnenruimte, maar je krijgt er wel wat voor terug. In ieder geval mijn 1e achterwielaandrijver.
Daarover later meer.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.