Toyota Avensis Wagon 2.0 16v VVT-i D4 Executive (2006)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Avensis Wagon 2.0 16v VVT-i D4 Executive |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2006 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand bij aanschaf | 60.000 km |
KM-stand laatst | 126.000 km |
Kwaliteit
- 66.000 km
Na vele jaren "Opel" gereden te hebben, eindelijk de knoop doorgehakt. Vooral de degelijkheid en betrouwbaarheid moesten naar een hoger niveau. En voor een vergelijkbaar budget voor zowel aanschaf als onderhoud.
En om met de deur in huis te vallen: dat is uitstekend gelukt! In elk geval de voelbare degelijkheid, de wegligging en het afwerkingsniveau zijn uitstekend. Het rijden met de avensis is een waar genot, voor mij een echte rijdersauto, strak sturend en een prima weggevoel. Ik snap niet waarom ik vaak het tegendeel lees. Qua betrouwbaarheid na 6k km natuurlijk nog niet veel te zeggen. Wel ruim de helft daarvan met een vakantie met 2 volwassenen en twee kids van 7 en 10 maar Kroatie geweest. Hoewel daarbij flink doorgereden werd op de autobanen, was het verbruik gemiddeld 1 op 15. Weggedrag zeer stabiel (17 inch en Michelin).
Volstrekt betrouwbaar extreem lage kosten.
- 100.000 km
De avensis rijdt nog steeds alsof hij 3 jaar oud is. Op een defecte abs sensor rechtsvoor (180 euro) geen enkele extra garage stop. Volstrekt onderhoudsvrij. De verstelbare lederen stoelen zijn nog als nieuw en zitten nog perfect. Rijgedrag door wat meer lucht in de Michelins nog scherper. Maar dat is uiteraard een persoonlijke keuze. Schakelen, remmen, sturen perfect. Lak in uitstekende staat. Brandstofverbruik rond 1 op 13 met 50% snelweg.
Inmiddels 2x een poging tot diefstal gedaan. Uiteraard niet gelukt ;-). De 1x maal alle computers eruit met veel dashboard schade. Inmiddels wel een extra stuurlepel aangeschaft als afschrikking.
Kortom, onderhoud is NUL! Betrouwbaarheid maximaal. Volgende weer een Japanner. Hij mag nog wel paar jaar mee zo.
Maar toyota gaat lastig worden. Wil hogere zit, geen down size motor en lekker pittig met automaat. Richting mazda cx3/5 of eventueel nissan Qq/juke. Hallo toyota in US is veel lekkers van jullie te koop, waarom niet in EUROPA?
Blijvertje
- 120.000 km
Nog steeds TOP!
Wil er nog jaren mee door. Super betrouwbaar, geeuw... wat een fijne kar. Goed origineel onderhoud en jaarlijkse poetsbeurt. Al 11 kaarjes in 10 jaar. Gaat inmiddels beetje eng wordenwantlreeg er al 3 voor mij deur.
Blijft in de familie
- 126.000 km
Nog steeds volstrekt zorgeloos plezier. Zeer lage onderhoudskosten elk jaar weer. Wel trouw jaarlijks de beurt bij Louwman Den Haag. Ook daarover zeer positief. Zo positief dat een uitnodiging voor de VIP dagen heeft geleid tot een nieuwe Toyota. De nieuwe CHR high power first edition bitone. Daarover meer bij mijn eerste review na 250 km.
De avansis blijft in de familie. Mijn oudste zoon is de nieuwe eigenaar geworden. Verwacht dat Hij er nog vele jaren met plezier in kan rijden. Ziet er nog spic and span uit en technisch geen vuiltje aan de lucht. Ik begreep van vrienden dat die km stand hilarisch laag is voor deze auto.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.