Toyota Avensis Verso 2.0 16v VVT-i Linea Luna (2004)

autoreview

Toyota Avensis Verso
Toyota Avensis VersoToyota Avensis VersoToyota Avensis VersoToyota Avensis VersoToyota Avensis VersoToyota Avensis VersoToyota Avensis VersoToyota Avensis Verso - interieurToyota Avensis Verso - interieurToyota Avensis Verso - interieur

Signalement

UitvoeringAvensis Verso 2.0 16v VVT-i Linea Luna
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na 4 jaar een station gereden te hebben werd het tijd voor iets nieuws. De eerste afweging die we moesten maken was of we weer voor een station zouden gaan of voor een ruimtewagen. In ieder geval was een belangrijke eis dat de auto een grote kofferbak moest hebben.
Omdat er op de weg steeds meer hoge auto’s rijden, leek het me prettig om zelf ook wat hoger te zitten. Toen via internet wat modellen geselecteerd en showrooms bezocht. Al vrij snel besloten we niet langer naar een stationwagen te kijken: ieder model wat we bekeken was weliswaar wat hoger, ruimer, breder dan wat we gewend waren, maar het leek allemaal zo op hetgeen we al kenden. Kortom, tijd voor een ander concept. Het moest een MPV worden.
Gezien mijn voorkeur voor VW daar gestart met de Touran. Minpunten: de looks, de beperkte benzine motorkeuze (in aug 2003 alleen de 1.6 FSI beschikbaar) en verder vonden we afwerking binnenin tegenvallen. Het materiaal van dashboard en console ziet en voelt er kwalitatief minder uit dan in de Golf IV. Positief was dat de auto erg compleet was met ESP, cruisecontrole, etc. Maar daar staat ook een flinke prijs tegenover.
Na het zien rijden van diverse Avensis Verso’s eens de Toyota dealer bezocht, de Avensis Verso bekeken en een proefrit gemaakt. Eerste wat opviel was de enorme binnenruimte. Je moet haast zoeken naar je kinderen!
Toen in september bekend werd dat de Avensis Verso vanaf januari 2004 een facelift zou krijgen werd het interessant. Weliswaar nog steeds geen cruisecontrole af fabriek, maar wel standaard 6 airbags, elektrisch inklapbare verwarmde buitenspiegels in kleur en climate control leverbaar. Tevens een minder grijs dashboard en een mooier gelijnde neus en achterlichten, zo vonden wij. Toen waren we er vrij snel uit: het zou de nieuwe Avensis Verso 2004 worden, 7 persoons. Weliswaar zullen we stoel 6 en 7 niet vaak gebruiken, maar het is wel handig voor situaties als er familie, vrienden of klasgenootjes van de kinderen moeten meerijden. Dus in november een Linea Luna met cruisecontrole en parkeersensoren besteld. Begin januari 2004 de auto opgehaald.

Ervaringen tot nu toe: Prima. De auto rijdt uitstekend, de 150pk maakt het een vlotte MPV, enorm veel ruimte, leuk om zo nu en dan eens met 6 of 7 personen te rijden. Parkeersensoren zijn erg prettig wegens de vrij hoge achterkant.
Nadelen: Na het uitnemen van de contactsleutel gaat de binnenverlichting niet automatisch aan. Is vreemd, want als je de auto op afstand opent, gebeurt dit wel automatisch. De knop voor de spiegelverstelling en inklappen is niet verlicht.

Ik ken niet het probleem van de cruiscontrol zoals andere reviewers melden. Mijne (John Gold) doet het prima.

PROBLEMEN

- Vervelende fluittoon door bepaalde radiozenders.(ontstoring niet in orde) Bij 15k beurt gemeld, maar geen andere oplossing dan nieuw bedrading naar radio trekken. (niet laten doen)
- Rammel dashboardkastje
- Dakbekleding beschadigt snel (vooral rondom achterste 2 ramen)
- Vervelende rammel (uitlaat?) kort hoorbaar bij wegrijden uit stilstand of laag toerental in zijn 2. Tot twee maal toe garage laten kijken, maar kan het niet vinden
- Beschadiging door steenslag (hoeft geen lakprobleem te zijn)

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.