Toyota Avensis 2.0 D-4D Executive (2004)

autoreview

Toyota Avensis
Toyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota AvensisToyota Avensis - interieur

Signalement

UitvoeringAvensis 2.0 D-4D Executive
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf8 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

In november 2004 deze leaseauto gekregen. Het was niet direct mijn keus maar die van mijn huidige werkgever.
Ik had een aantal reviews op deze site gelezen voordat ik de auto kreeg en daardoor kreeg ik er toch een goede indruk van.
Inmiddels ben ik zwaar teleurgesteld en dat heeft voornamelijk te maken met de dynamische rijkwaliteiten.
Voor een 2 liter turbodiesel is hij werkelijk zeer traag. Het ontbreekt aan zowel koppel als vermogen. Nooit heb je een wow-gevoel. Eerst dacht ik dat de motor nog los moest komen maar er zit gewoon niet meer in. Op 3 snelheden dreunt de motor hinderlijk en bij 2.250 toeren maakt hij een hinderlijk cirkelzaag-geluid (115km/h). Op deze snelheid rijdt je helaas geregeld.
De besturing is vaag en geeft geen goede indruk van wat er onder de auto gebeurt. De schokdempers zijn zompig te noemen. Kortom, als je zoekt naar een dynamische auto dan moet je verder kijken. Wil je vooral rechtuit zonder haast dan is hij je vriend. In het interieur vind je vooral veel hard plastic delen en materialen die niet dezelfde structuur hebben (dashboard/bovenkant deurpaneel/navi paneel). Dan weer mat, dan weer glanzend. Bediening van de ruitenwissers en licht is typisch goedkoop Japans met 200 functies in een handeltje; de logica van de interval ontgaat me nog steeds. Uiterst irritante zoemer voor de gordel. Het licht schakelt niet uit als je het contact uitschakelt.
Is er dan niets positiefs? Jawel, hij is heel zuinig. Ik haal zo’n 700 kilometer op een tank.

PROBLEMEN

Krakende koppelingskabel
Roest aan de rechter voordeurstijl
Navigatie hapert soms

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.