Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Executive (2014)

autoreview

Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Executive (2014)

Signalement

UitvoeringAuris Touring Sports 1.8 Hybrid Executive
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf141.000 km
KM-stand laatst152.700 km
Lezerswaardering: 46%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Diesel eruit, Hybride erin

  • 141.000 km

Na 6 jaar diesels te hebben gereden vanwege woon-werk, is er (natuurlijk) is fundamenteels veranderd in de werksituaties door de "bijzondere" tijd waarin wij leven.

Naast bovenstaande speelde ook mee dat ik vanwege een minder meewerkend linkervoetje op zoek ben gegaan naar automaat.

Wel met dezelfde grootte als de vorige auto, maar dat nog steeds zuinig en betrouwbaar.

Waar kom je dan op uit?

Toyota, en dan de Auris TS.
Nee, geen sexy auto, geen supersnelle bak, maar mooi, degelijk en voldoende luxe met een fijne hybride aandrijflijn.

2 maanden rustig rond gekeken en uiteindelijk gegaan voor een import Auris die al 2 jaar in Nederland rond reed.

Via Carfax en wat extra bronnen zo veel mogelijk info opgedaan en daar kwam an sich niet heel veel spannends uit.
Daardoor de gok genomen, en de Auris aangeschaft.

Wel meteen nieuwe all-season bandjes onder gelegd, en zelf nog wat kleine reparaties gedaan aan het interieur.
Kleinigheidjes, maar wel leuk om de auto in nog mooiere staat terug te brengen.

Qua luxe zit er op wat erop hoort te zitten.
Lichtsensor/regensensor/auto-dimmende binnenspiegel/climate control/pano-dak etc.

Ja, de CVT is een automaat waar je van houd of je haat het...
Nu was ik een diesel rijder, en eigenlijk is daar weinig verschil in. Rustig aan met het gaspedaal en cruisend je weg vinden.

Tot nu toe geen spijt van.

Zodra ik de eerste 15000 heb gereden laat ik weer van mij horen

Van hybride naar volledig electrisch

  • 152.700 km

En de Auris is eruit.

Niet omdat hij slecht werd of omdat hij niet meer voldeed.

Enkel wilde ik geen dinosap meer hoeven te verstoken.

En daarnaast is electrisch rijden een ervaring appart.

Tevens is de huidige nieuwe auto uitgerust met bijna alle luxe gadgets die je maar kan wensen...

Wat te zeggen over de Auris, fijne auto, betrouwbaar en (als je het CVT gedrag kan verdragen) een zorgeloze ruime auto.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.