Toyota Auris 2.0 D-4D-F Luna (2007)

autoreview

Toyota Auris
Toyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota Auris

Signalement

UitvoeringAuris 2.0 D-4D-F Luna
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf25.500 km
KM-stand laatst30.480 km
Lezerswaardering: 0%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Roetfilterstroringen en onvoldoende motorperforman

  • 30.480 km

Rij al 12 jaar diesel en heb vorig jaar juli een Toyota Auris 2.0 D-4D aangeschaft uit januari 2007 (25.500km slechts)

- Reeds na een week bezit storing "Check engine Check VSC" bleek OBD-II melding P2002 storing aan het roetfilter te zijn. Gerepareerd, maar storing kwam terug. Storing komt kennelijk vaak voor; Dealer heeft standaard work around op de toonbank liggen.
Na tweede storing moest er een nieuw gemodificeerd roetfilter geplaatst worden, inclusief nieuwe software.
Reparatie gelukkig binnen garantie, want filter kost €1400,- ex arbeidsloon. 6-8 uur werk volgens werkplaats.
binnen een week opnieuw storing. Opgelost met een reset van het motormanagement en geforceerde regenratie van het roetfilter, maar motorvermogen bleef voor gevoel ondermaats. Auto houdt beneden 2100 toeren in.

Laten meten op een professionele vermogenstestbank. Conclusie;
- koppel bij 1800 is geen 300Nm zoals gespecificeerd, maar 180Nm. (Bij 1200 rpm 120 Nm). Voor een auto van 1380 kg levert dat heel vreemd rijgedrag op. Het rijdt als een benzinemotor, toeren moeten eigenlijk in alle versnellingen boven 2100 Pm blijven, dus een behoorlijk turbogat zogezegd.

Roetfilterstoring bleef terugkomen. Bij storing gaat motor in noodloop. Heb na 3 maanden rijden ontdekt dat de motor 1 lilter olie heeft verbruikt. Lees daarover dat dat een bekend probleem is voor deze motor, gerelateerd aan verkeerd type zuigerveren, lees in diverse fora dat de dealer altijd oplost. Mijn dealer dus niet; Hij erkent het probleem ook niet.

Uiteindelijk aangestuurd op ontbinden van het koopcontract . Heb maar 3,5 maand met de auto gereden (5000 km en een aantal storingen en leenauto's), daarna 2,5maand gedoe, uiteindelijk ook juridisch. Auto staat op dit moment weer te koop bij de dealer.
Heeft me erg veel kosten en ergernis opgeleverd. Toyota heeft over het algemeen een goede reputatie, maar met deze diesel maakt toyota de belofte helaas niet waar

5,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (13)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.