Toyota Auris (2008)

Toyota Auris (2008)

Bouwjaar2008

Aanschaf Auto

Afkomstig van een volkswagen Passat R36 is dit een hele stap terug. Wegens gezondheidsredenen deze overstap moeten maken.

Ik was op zoek naar een auto met de volgende eisen:
- Niet te duur qua aanschaf
- Betrouwbaar
- Voorzien van leuke opties
- Indien mogelijk snel

Na een tijdje zoeken kwam ik toevallig bij de Auris uit. Het model viel niet direct in de smaak, maar een model blonk er uit in positieve zin. Het betreft een Toyota Auris 1.6 120pk met af-fabriek sport pakket van Toyota. Zeer uniek en tot op heden geen zelfde kunnen vinden.

Wat verandert er aan het uiterlijk? Andere voor-achterbumper. Aangepaste zijskirts. Dubbele uitlaat, geen neppe eindstukken! Deze aanpassingen maken van een brave auto een gave sportief ogende auto.

Verder is de auto full-options
- Stoelverwarming
- Leder
- Schuif/kanteldak
- Cruise-control
- Xenon
- Sfeerverlichting
- Achteraf ingebouwde subwoofer, welke zeer netjes is weggewerkt.

De auto stond er smetteloos bij. De auto was brandschoon van binnen en buiten.

De deal was snel gesloten.

Wat valt op: Auto is stil, maar zit wel op hoge toeren bij 120 km/u.

De auto had een grote beurt gehad met nieuwe banden en remmen voor en achter.

Over de banden ben ik niet tevreden. Het betreffen de goedkoopste banden die er te vinden zijn. Dit uit zich in zeer slechte grip op nat wegdek. Als bestuurder die A-merk banden gewend is, vind ik dit levensgevaarlijk.

Woensdag a.s. staat er een afspraak gepland voor het vervangen van 4 banden voor Michelins. Zonde van de nieuwe banden die er op zitten, maar veiligheid gaat voorop. Tevens wordt de auto gelijk uitgelijnd.

Verder staat er eind december een kleine beurt gepland bij de dealer. Hierbij zal de auto volledig nagekeken worden en eventueel onderdelen vervangen worden die er aan komen qua slijtage.

Al met al ben ik tot nu toe erg tevreden

Beurt

We zijn inmiddels weer een aantal duizend kilometers verder.

Een korte tussenstand:
- 4 nieuwe banden laten monteren. Michelin primacy 4 á 700 euro
- beurt uit laten voeren bij toyota de Jonge. Betreft een onderhoudsbeurt volgens schema. Hierbij hebben ze een oliewissel gedaan en op verzoek een complete inspectie van de auto. Deze is in zeer goede staat. Geen bijzonderheden. Kosten 245 euro inclusief pechhulp internationaal.

Auto blijft een fijne reisgenoot. Geen op of aanmerkingen!