Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Aspiration (2011)

autoreview

Toyota Auris
Toyota AurisToyota Auris HSDToyota Auris HSDToyota Auris HSDToyota Auris HSDToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota Auris HSDToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota Auris

Signalement

UitvoeringAuris 1.8 Full Hybrid Aspiration
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf8.000 km
KM-stand laatst8.000 km
Lezerswaardering: 90%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

voorloop hybride

  • 8.000 km

vanwege de belastingen en omdat we nog maar 1 kind thuis hebben wonen besloten tot een 14% auto, belangrijkste voorwaarden: automaat, redelijk ruim om toch alle drie de kinderen mee te kunnen nemen en 14%. Blijven er drie auto's over, Toyota Prius, Toyota Prius Wagon en Peugeot 508. De laatste is het geworden, vanwege het uiterlijk, het plastic interieur van de Prius en de mensen die er in rijden, gemiddeld ouder, gereformeerder en/of geiten haren sokken. Beetje gechargeerd, je ziet steeds meer zakelijke rijders in een P.

Enfin als voorloopwagen een hybride gevraagd, werd dus de Auris.Ik denk de goedkoopste uitvoering, dus weinig luxe. De hybride aandrijving sprak mij wel aan, snel, veel trekkracht en toch echt zuinig. In sportstand trekt de Auris verbazingwekkend hard op. in eco en ev is dat uiteraard veel minder

Op de een of andere manier wordt je enorm gedreven om zuinigheidskampioen te worden. Dus zoveel mogelijk EV rijden, op tijd van het gas af, voorzichtig remmen zodat zoveel mogelijk energie wordt opgeslagen de meter in Eco proberen te houden etc. Dat laatste is niet altijd mogelijk tenzij je accepteert dat het versnellen naar 120 km/u bij het invoegen, meer dan 30 seconden neemt. Over 5.000 km ben ik gekomen tot 1 op 19,5 km. Mooi cijfer, maar bij lange na niet wat de fabriek opgeeft. Ik denk niet dat het mogelijk is veel zuiniger te rijden dan dit.

Ik vraag me zelfs af of iedere andere kleine auto niet vergelijkbare cijfers kan halen als je zo bewust rijdt.

Verder is er over de Auris niet veel te vertellen, alles werkte gedurende 6.000 km, geen storingen, beetje lawaaiig, erg kleine bagageruimte, (maar ik kom uit een hele stille en ruime Espace).

Kortom een prima degelijke en zuinig auto. Deze week wordt de Peugeot 508 Hybrid4 geleverd die zal ook zeker de 1 op 27 niet halen, maar wel de 14% :).

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.