Tesla Model S 85 (2014)

autoreview

Tesla Model S
Tesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model S

Signalement

UitvoeringModel S 85
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2014
KM-stand laatst82.000 km
Lezerswaardering: 73%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Tesla Model S, ervaring na 82000 km

  • 82.000 km

Het begon allemaal toen mijn auto afgeleverd werd in September 2014. Met de Tesla Model S verricht ik Taxiwerk en maken wij (2 ondernemers) de nodige kilometers. Op het eerste gezicht oogt het heel fraai en is het toch wel een technisch hoogstandje. Echter wanneer je de nodige kilometers maakt komen de kwalen bij kijken.

Bij ons begon het met een defecte Drive Unit (Elektro motor). Deze begint na elke (circa) 25.000 km loeiend te zoemen (defect) en dient dan vervangen te worden, sinds aanschaf is de DU inmiddels 2 keer vervangen.

De afwerking van het voertuig laat te wensen over, als men een kritische blik op werpt ziet men dat veel panelen niet goed uitgelijnd zijn, zelfs na een reparatiebezoek bij Tesla komt het niet goed.

De deurhendels vertonen veel problemen want deze lopen soms vast en het inwendige mechanisme bekrast de ramen continu waardoor ook deze vervangen moeten worden.

De Swaybar (wielophanging aan de voorzijde) is weliswaar onverwoestbaar (afkomstig van Land Rover) maar de bijhorende componenten zijn van slechte kwaliteit en bij het rijden over drempels hoort men een "knak".

De laadcomponenten laten ook te wensen over. Een defecte laadcomponent zorgt ervoor dat het voertuig niet de vereiste amperes binnen krijgt. Bij een duolader (32 ampere) valt dan een laadcomponent uit waardoor je maar 16 ampere kan laden. Hierdoor duurt het laden vele malen langer of soms laadt de Tesla zelfs niet.

Het herkennen van de sleutel mislukt vaak waardoor je op moet passen. Als men de sleutel in de auto laat en uitstapt en het voertuig sluit zich, is de kans groot dat de Tesla de sleutelsignalen niet ontvangt en dus gesloten blijft.

Enerzijds rijdt de Tesla zeer fijn, en de luchtvering zorgt voor veel comfort echter pas wanneer je de nodige kilometers achter de rug hebt weet je exact wat voor automobiel je in je handen hebt.

De service is buitengewoon uitstekend en compenseert de kwaliteit van het voertuig.

Het is belangrijk om aan te merken dat de garantie 80.000 km is op het voertuig uitgezonderd batterij en drive unit. Op deze twee laatste onderdelen rust een garantie van 8 jaar onbeperkte garantie.

Men is snel geneigd om te concluderen dat het goede voorwaarden zijn, echter dien je niet te vergeten dat een defecte laadcomponent €3100 excl btw per stuk kost. Een defecte bedieningspaneel kost €5000 excl btw. Tevens is de capaciteitsverlies van de batterij niet gedekt en dient men zich de vraag te stellen wat de waarde van het voertuig is wanneer het maar 200 km kan laden.

Al boven al kan gesteld worden dat de marketing van Tesla buitengewoon briljant is. Echter de waarheid rust bij twee partijen, namelijk: Tesla en de veelrijders.

2,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.