Tesla Model S 75D (2018) #5

autoreview

Tesla Model S
Tesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model S

Signalement

UitvoeringModel S 75D
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2018
KM-stand laatst96.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Zoef

  • 96.000 km

Intro
Na 6 jaar bmw 3 serie te hebben gereden eindelijk vader over kunnen halen om een tesla te kopen. Het betreft een tesla model s 75d 30 december 2018 op kenteken gezet door tesla motors nederland vanwege de 4% bijtelling. We hadden samen een rekensommetje gemaakt om de 95000 euro aankoop te verantwoorden.
De combinatie milieuinvesteringsaftrek, bijtelling, afschrijving, geen benzine, geen wegenbelasting en eerste halfjaar gratis superchargen dankzij referral was voldoende.

Overstap brandstofmotor naar electromotor
Geen herrie van een uitlaat maar een zoef van een electromotor.
Geen inslijtperiode zoals bij een verbrandingsmotor.
De koppel dat altijd gelijk paraat staat.
En een batterij die opgeladen dient te worden ipv tank volgooien.

Superchargen
Omdat we in het eerste halfjaar gratis mochten superchargen is de auto voor elke gelegenheid om te rijden en reizen gebruikt waardoor de kilometerstand na een halfjaar al op 17000 kilometer stond. Maar mede hierdoor was de rit wel heel vaak van supercharger naar huis naar bestemming en weer superchargen en dan weer naar huis.

Rijden
Je rijd comfortabel van A naar B met luchtvering in het onderstel. Omdat de model S een laagzwaarte punt heeft gaat hij ook nog eens graag een bocht om. De accelleratie van 0 naar 100 is zo vlot dat er in het begin niemand met je een stoplicht sprintje wilt doen.
Hiervoor hadden we ook een proefrit gemaakt in een model X en dat onderstel kon geen drempels verwerken ivm met het gewicht dus in dat opzicht is de model S een stuk beter.
De autopilot houd de auto netjes binnen de lijntjes als je buiten de bebouwde kom rijd.

Betrouwbaarheid
We hebben het eerste jaar al meer dan 6x de auto naar de teslaservice centrum moeten brengen wegens electronische en productie gebreken.
- Er stak een punt van een schroef door de binnenzijde van de rijdersportier
- Er kon geen verbinding worden gemaakt met het 3g netwerk in nederland
- De auto gaf geen richting aan als de richtingaanwijzer gebruikte naar links
- De autopilot werkte niet omdat een camera aan de rechterzijde van auto niet goed werkte
- De achterklep kon soms niet open omdat het ontgrendelings mechanisme klem zat
Voor het 2de punt werd 2x de auto gebracht naar de service centrum waarbij eerst de netwerk module werd vervangen en daarna een nieuwe moederbord. En voor de 4de punt hebben we de auto 2x moeten laten nakijken door de mobiele service waarbij de camera werd vervangen om vervolgens bij de servicecentrum de kabel en de camera te vervangen voor dat het weer werkte. De reden dat het betrouwbaarheid toch 2 sterren heeft is omdat de auto ons nooit heeft laten staan en na alle service requests toch geen problemen meer vertoond.

Kosten
Geen wegenbelasting tot 2025
Verzekering van 100 euro bij insuremytesla All risk
Eerst halfjaar gratis superchargen daarna 25-30 cent per kwh
Thuis opladen voor 20 cent
Banden 4 tegelijk vervangen voor 788 euro na 3 jaar en 55000 kilometer
Helaas waren dat de leuke kosten.

Afschrijfing en restwaarde
De auto koste nieuw 98200 euro in 2018 toen we de auto in januari 2019 kochten kregen we 3000 euro korting. Eind februari met batteryday toen Tesla alle prijzen van hun modellen omlaag gooide hadden we nog overwogen om de 75d in te ruilen voor een 100d of p100d. Helaas toen we een voorstel kregen van tesla voor inruil was de inruil prijs 67000 euro..... na 1.5 maand met de auto gereden te hebben hun redenering de auto is niet meer nieuw. 5 jaar later gevraagd aan tesla als we de auto inruilen op een model y gaven ze ons doodleuk een prijs van 14250 euro.

Conclusie
We hebben de auto nog steeds in bezit omdat het de goedkoopste manier is om van A naar B te rijden en vanwege de inruil of verkoop de auto zo weinig restwaarde heeft dat het zonde is om het voor die prijs weg te doen. Maar om die exacte reden is het dat we nooit meer een tesla kopen.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.