Tesla Model S 100D (2018) #4

autoreview

Tesla Model S
Tesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model STesla Model S

Signalement

UitvoeringModel S 100D
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2018
KM-stand laatst36.000 km
Lezerswaardering: 60%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

bok van een auto

  • 29.852 km

ik ben aan mijn tweede tesla begonnen. na een p85 d uit 2013 (200.000 KM) topauto! nu een 100d van november 2018. je kunt merken dat de Tesla in 5 jaar grote stappen vooruit heeft proberen te maken, maar dat is niet volledig geslaagd. Wel zijn de stoelen beter, de afwerking is beter maar blijft amerikaans dus hier en daar niet helemaal top. Ook is het stroomverbruik sterk verbeterd en kun je gemiddeld een stuk verder rijden met een KW. Verder is veel bij het oude gebleven. Hier en daar is de interface van het instrumentarium aangepast en kun je autopilot en Adaptive cruisecontrol op de auto krijgen. Voor zover het positieve. Ondertussen heb ik in een half jaar al twee gescheurde velgen gehad bij de vorige had ik de dezelfde 21'' velgen en nooit een probleem. De adaptive cruisecontrol (acc) autopilot (ap) zijn sinds een maand of drie een drama. Als ik op acc of ap rijdt dan remt de auto regelmatig vanuit het niets. Ik heb al contact gehad met tesla storing en ben ook al bij het servicepunt in Groningen geweest ze doen ogenschijnlijk wel hun best maar de auto blijft als een bok rijden. Kreeg ik als advies de autopilot en acc gewoon niet gebruiken dan heb je het probleem ook niet, dus ruim 5000 euro door het putje? Ik ben bij met alle updates maar het probleem wordt eerder slechter dan beter. Ik heb het beeld dat hij ook reageert op acc's van andere auto's. Heb verder nog niemand gehoord met dit probleem wellicht zijn er meer met dit probleem of heeft iemand dit probleem gehad en is het opgelost zo ja hoe. De auto rijdt op acc en ap zo slecht dat het mijn inziens niet verantwoord is dus ik gebruik het ook niet meer. Als ik vorenstaande had geweten had ik niet opnieuw een tesla genomen. Op dit punt een zware onvoldoende voor tesla service. Advies is om deze auto momenteel niet te kopen als je veel van de genoemde opties gebruik wilt maken want je krijgt ongelukken.

het wordt nog erger

  • 36.000 km

Vervolg op deze tesla rijdt als een bok.

De afgelopen weken weer een nieuw hoofdstuk toegevoegd aan het Tesla debacle. Vorige week liep de druk in een van mijn banden weer terug. Ondanks het feit dat ik naar mijn inziens meer dan normaal rijdt in de auto, lees, ik rijdt extreem voorzichtig, heb ik toch weer een lekke band, of toch niet? Bij de lokale profile vestiging werd geconstateerd dat ik voor de derde keer in een jaar een gescheurde velg had, echter was de velg onbeschadigd. Auto naar Tesla en een nieuwe velg gemonteerd. Bij het afhalen blijkt dat Tesla vindt dat de kapotte velg mijn schuld is omdat er op de band een kleine zwarte streep zit. Volgens Tesla, en ook volgens mij komt deze streep omdat ik met de band iets geraakt heb. de druk die de band daarbij genereerd heeft is te sterk om door de velg opgevangen te worden en scheurt vervolgens. Wat is de casus in deze. Ik woon in een buitengebied en moet d.m.v. kleine wegen naar de hoofdwegen toe, op deze kleine wegen kun je elkaar alleen maar passeren door van de weg af te gaan. Hierbij ligt de berm lager dan de weg en bij het terugsturen raakt de binnenkant van de band dus het asfalt en de druk die daarbij gegenereerd wordt is teveel voor de 21” velgen van Tesla. Feit is dat ik met mijn 58 jaar al dertig jaar over deze weg rijd met mijn auto’s en nog nooit een beschadigde velg heb gehad en als autoliefhebber heb ik altijd lichtmetalen velgen. Waarom scheuren de Tesla velgen dan wel? Zou het kunnen zijn dat ze te licht zijn voor het werk dat ze moeten doen? als je het mij vraagt zal ik zeker bevestigend antwoorden.

Ten tweede, de auto rijdt ook nog altijd als een bok en remt regelmatig zonder daarvoor opdracht te krijgen en met remmen bedoel ik dan ook: vol in de ankers. Tesla geeft aan dat ik dat had kunnen weten omdat zij aangeven dat het om een betaversie gaat, echter bij aanschaf wordt dit niet aangegeven maar komt de genoemde melding pas bij het inschakelen van het systeem als je de auto hebt. Kosten van het systeem zijn 15.000 euro. Daarnaast wordt in meer of minder mate het probleem ook nog vergoelijkt, want in de toekomst zal het beter worden dan alle systemen die er zijn??? maar we leven en rijden nu, ook zat er een vorm van ontkenning in het probleem dat ik in mijn eerder review heb aangegeven echter binnenkort komt er een update van de autopilot functie ( incl. acc) die het door Tesla genoemde gostbreaking moet gaan repareren, wat moet je repareren al er niets stuk is?

Als derde kun je alleen nog digitaal communiceren met tesla bellen lukt niet en als de auto klaar is sturen ze een sms waar je niet op kunt reageren. IK denk dat Elon Musk alle auto ’s binnenkort via de digitale snelweg wil verkopen en als er een probleem is kunnen we dat mooi ontkennen en klagende klanten hebben we niet meer, reparaties ook allen nog door de lucht. Musk mag dan een vernieuwer zijn en alle Muskians zullen het wel niet met me eens zijn maar ik denk dat het beter is dat de organisatie door een meer klantvriendelijke autoproducent overgenomen moet worden om het imago op te poetsen, want voor mij is de glans er wel af.

Wat Tesla misschien vergeet is dat autoliefhebbers met plezier in een auto willen rijden en mijn plezier is er af, ik stop er mee en ga terug naar een auto waar ik hoop mijn beleving in terug te krijgen. Voor mij is Tesla een luchtbel die voor mij geknapt is en wil ik iedereen aanraden goed na te denken als hij een tesla aanschaft.

3,8
  • Betrouwbaarheid
    1
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (28)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens