Tesla Model 3 Long Range RWD (2025) #3
autoreview

Signalement
| Uitvoering | Model 3 Long Range RWD |
|---|---|
| Versnellingen | 1, Automaat |
| Bouwjaar | 2025 |
| Jaar van aanschaf | 2025 |
| KM-stand bij aanschaf | 9 km |
| KM-stand laatst | 1.500 km |
Na B, D, VB, H volgt EV
- 1.500 km
Een keer komt het moment, je keuzelijst bevat alleen nog EV's. Daar ontkom je bij menig werkgever simpelweg niet meer aan. Niet omdat jij speciaal EV wilt rijden, niet omdat je werkgever dat wil, maar omdat je opdrachtgevers je voor het blok zetten.
De keuze is tegenwoordig wel gewoon heel groot en de echte bezwaren zijn beperkt.
Voor mij had het geen Tesla Model3 LR met 750 wltp hoeven te worden, maar eigenlijk zijn er weinig echte alternatieven qua prijs-prestatie-uitrusting-rijbereik.
Heb daarmee bewust voor de 750 km wltp versie gekozen. Dat sluit nog het meeste aan bij hoe je met ICE's voorheen qua actieradius gewend was te kunnen rijden. Daarnaast zijn er ruim voldoende oplaadpunten bij de kantoren. Verwacht dat ik nooit genoodzaakt ben langs de snelweg te laden, laat staan bij de super chargers.
Best mogelijk dat ik over 4 jaar een EV kies die rond de 500 wltp blijft steken. Voor nu sluit het het meest aan bij wat je gewend bent/ je comfortabel bij voelt.
Zoals verwacht is die 750 km nu niet actueel, het is winter, standverwarming 's ochtends vooraf aan, stoelverwarming aan en nog een beetje spelen met het "gas". Afgelopen paar weken gaf de display bij 100% geladen, al een actieradius van 615-630 km aan. Verwacht dat volgend jaar die 750 km daarmee wel eens aangetikt zou kunnen gaan worden. Prima bereik dus, nu al.
Het centrale scherm reageert heel snel, sommige zaken moet je even naar zoeken, maar het went echt heel snel. Of het logisch is dat je je dashboardkastje ook via het scherm moet openen, betwijfel ik. Misschien dat Tesla erop terugkomt. De stengel van de richtingaanwijzer is namelijk ook weer terug ipv de twee knoppen op het stuur.
Terecht punt van kritiek kan de zittinglengte zijn. Die is wellicht voor velen korter dan gewenst. Waar Franse merken veelal stoelen met AGR-label bieden, laat Tesla hier echt wat liggen. Jammer, terecht minpunt.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Tesla Model 3
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook

Tesla Model 3 Standard: bekende prestaties voor vijf mille minder

Tegen de Mazda 6e bewijst Tesla Model 3 dat het behalve goede EV ook een goede auto is

Update! Dit zijn de beste elektrische auto’s tot €45.000

Autoverkoop-top 5 2024: Tesla Model 3 beleeft een topjaar




