Tesla Model 3 Long Range RWD (2025) #3

autoreview

Tesla Model 3 Long Range RWD (2025)

Signalement

UitvoeringModel 3 Long Range RWD
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2025
Jaar van aanschaf2025
KM-stand bij aanschaf9 km
KM-stand laatst1.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Na B, D, VB, H volgt EV

  • 1.500 km

Een keer komt het moment, je keuzelijst bevat alleen nog EV's. Daar ontkom je bij menig werkgever simpelweg niet meer aan. Niet omdat jij speciaal EV wilt rijden, niet omdat je werkgever dat wil, maar omdat je opdrachtgevers je voor het blok zetten.
De keuze is tegenwoordig wel gewoon heel groot en de echte bezwaren zijn beperkt.
Voor mij had het geen Tesla Model3 LR met 750 wltp hoeven te worden, maar eigenlijk zijn er weinig echte alternatieven qua prijs-prestatie-uitrusting-rijbereik.
Heb daarmee bewust voor de 750 km wltp versie gekozen. Dat sluit nog het meeste aan bij hoe je met ICE's voorheen qua actieradius gewend was te kunnen rijden. Daarnaast zijn er ruim voldoende oplaadpunten bij de kantoren. Verwacht dat ik nooit genoodzaakt ben langs de snelweg te laden, laat staan bij de super chargers.
Best mogelijk dat ik over 4 jaar een EV kies die rond de 500 wltp blijft steken. Voor nu sluit het het meest aan bij wat je gewend bent/ je comfortabel bij voelt.

Zoals verwacht is die 750 km nu niet actueel, het is winter, standverwarming 's ochtends vooraf aan, stoelverwarming aan en nog een beetje spelen met het "gas". Afgelopen paar weken gaf de display bij 100% geladen, al een actieradius van 615-630 km aan. Verwacht dat volgend jaar die 750 km daarmee wel eens aangetikt zou kunnen gaan worden. Prima bereik dus, nu al.

Het centrale scherm reageert heel snel, sommige zaken moet je even naar zoeken, maar het went echt heel snel. Of het logisch is dat je je dashboardkastje ook via het scherm moet openen, betwijfel ik. Misschien dat Tesla erop terugkomt. De stengel van de richtingaanwijzer is namelijk ook weer terug ipv de twee knoppen op het stuur.

Terecht punt van kritiek kan de zittinglengte zijn. Die is wellicht voor velen korter dan gewenst. Waar Franse merken veelal stoelen met AGR-label bieden, laat Tesla hier echt wat liggen. Jammer, terecht minpunt.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Tesla Model 3

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.